Powiem z perspektywy osoby co kupila EV 2 - lata temu i w tym roku.
Kupno EV około 2-lata temu to był dobry biznes, ale pod warunkiem że sprzedałeś go w 2022 roku.. Jak kupieś nowego to dziś jesteś jeszcze do przodu (minimalnie), a jak 2 lata temu się kupiło używanego (tak jak ja) to w 2023 jest już się do tyłu. Mój 3 letni EV gdy go kupowałem to w z slaonu wyjechał za 190 tys, a kupiłem go za 100tys, wiec jak widać utrata wartości ogromna była, dziś auto jest mniej warte bo jest Leaf2 a od zeszłego roku mamy skok technologiczny i nowe EV się pojawiają już w znaczących liczbach, wiec te wszystkie starsze EV mają problem, bo cieżko je wyceniać drogo bo ci co na nie stać patrzą już na nowsze modele...
Swojego nowego EV zamówiłem w styczniu, przed wejsciem nowego cennika, i zamiast sugerować się duperalmi czy auto będzie mi sie szybciej o 10 min ładowało w trasie co pojade 3 razy w roku wybrałem taką marke co szanuje klienta i utrzymuje cene ( grupa VW), daje najlepsze warunki finansowe i po temacie. I podobno na początku roku nie było rabatów a ja chodź nie umiem się targować otrzymałem rabat.
Dziś gdybym miał kupować to bym bez mocnego rabatu nie kupił, tzn uważam że w każdej marce (oprócz tesli) poprzedni cennik jest adekwatny do dzisiejszych realiów, obecne cenniki są trochę pociśniętel ale zostaną utrzymane bo ludzie muszą się oswoić że taki jest koszt inflacji itp..
Jak komuś nie zależy obecnie na zmianie auta ale w przyszłości chcę to powinien zamówić auto z "stałą ceną" które zostanie dostarczone za np 1rok, wtedy sie wiele wyjaśni a zrezygnować zawsze może), myśle że wiele osób co dziś patrzy na cenniki to z pocałowaniem ręki by kupiło auta w "poprzednich cenach" (nie dotyczy tesli), wiec "do roboty"
