Skoda elroq 85

breczus

Nowy na Forum
Witam, zastanawiam sie nad zakupem elroqa. Przymierzalem sie do mini countryman, ale skoda wygrywa cena i osiagami (bateria prawie 80kwh).

Zamysl elektryka poczatkowo byl na drugie auto tylko na dojazdy do pracy (60km w jedną stronę po drogach szybkiego ruchu).

Ale szczerze przy moim uzytkowania auta nie zdazylo mi sie nigdy robic trase wiecej niz 400km latem wiec taki elroq powinien wystarczyc jako auto glowne. Ladowanie w domu bez pv (w planach pv lub dynamicznie ceny gdyz mam duze roczne zużycie energii (wszystko na prad w domu dwurodzinnym 😉).

Ktos juz odebral takie auto? Jakies podpowiedzi co poza pompa ciepła jest must have do konfiguracji?

Zamysl jest kupno na własność.

I dosyc nietypowe pytanie, czy ktoś juz jezdzil elektrykiem z przyczepa kempingowa? Posiadam lekka przyczepe i zastanawiam się czy chociaz 250-300km na baterii bylbym w stanie zrobić 🙂

Ps. Obecnie do pracy jezdze Avensis t25 z lpg (9-10l lpg na tej trasie spala) plus troc 1.5dsg 2024 jako auto rodzinne 2+1+²(zwierzaki). Kierunki wakacyjne to max 400km po polsce kilka razy do roku wiec z ladowarek bede korzystał sporadycznie, czy warto w takim przypadku czekac na baterie o wyższej mocy ladowania czy 135 obecne wystarczy i nie warto czekac?
 

PatiEK_PL

Zadomawiam się
Jak szykujesz się na jeżdżenie z przyczepą, zastanów się nad samochodem który ma złącze do ładowania gdzieś z przodu.
Raz na te 400 km na pewni się zatrzymasz na pół godzinki - to właśnie wtedy się podładujesz.
 

Nestor

Fachowiec
Ja zamowilem 85 sportline - po dlugich rozmyslaniach - bez pompy. Wyszlo mi ze pompa prawie nigdy sie nie zwroci przy tym jak jezdze. Przy trasach w alpy wyszlo mi 15 min ladowania wiecej w jedna strone. Raz w roku to bez sensu. Przy mocnych mrozach PC i tak nic nie daje, w okresie 'chlodnym' (-5 do 10c) i tak jezdze glownie po miescie i laduje sie w domu. Te (od biedy) 10% lepsza wydajnosc nie jest warta ponad 5k.
 

breczus

Nowy na Forum
raczej bliżej połowy tych wartości. W tym filmiku trochę jest o ciągnięciu przyczep Enyaqiem. Przy 80-90 km/h spalanie wychodzi 27. W komentarzach piszą o zatrzymywaniu się co 130-180 km na tankowanie.
Czyli w teorii przy mojej przyczepie (750dmc) i elroq 85 powinien pod 300 zrobic, to by mi wystarczylo z jednym postojem na chwilę na kamping zajechać 😉. Zastanawiam sie nad skoda bo mam znizke pracownicza pracuje w vw, lub hundai ioniq 6 bo wyjdzie podobnie cenowo bez znizki pracowniczej (wedlug cennika obecnie 174tys za wersje 77kwh, skoda 220tys-znizka) plus zlomowanie obecnego auta na dojazdy i premia za niski dochód przy wspolnocie majatkowej jest liczona x2 wiec tez sie łapie i wyjdzie ze dobrze wyposazony elektryk będzie tanszy niz 1.0tsi w DSG 🙂.

W czerwcu odwiedze oba salony i podejme ostateczna decyzję co wybiore 🙂
 

breczus

Nowy na Forum
Ja zamowilem 85 sportline - po dlugich rozmyslaniach - bez pompy. Wyszlo mi ze pompa prawie nigdy sie nie zwroci przy tym jak jezdze. Przy trasach w alpy wyszlo mi 15 min ladowania wiecej w jedna strone. Raz w roku to bez sensu. Przy mocnych mrozach PC i tak nic nie daje, w okresie 'chlodnym' (-5 do 10c) i tak jezdze glownie po miescie i laduje sie w domu. Te (od biedy) 10% lepsza wydajnosc nie jest warta ponad 5k.
Moge poprosic o info (moze byc pw) jakie warunki sie udalo osiagnac? Mysle nad 85 z pakietem advance+winter+hak i pompa ale skoro mowisz ze tak średnio to wygląda to zweryfikuje. Ogolnie spod domu by auto sie na ladowarce przygotowalo, ale w pracy nie mam możliwości ładowania i po 60km i 8h by musial sie na nowo rozgrzać i tu myslalem ze pompa sie zwroci
 

Nestor

Fachowiec
Moge poprosic o info (moze byc pw) jakie warunki sie udalo osiagnac? Mysle nad 85 z pakietem advance+winter+hak i pompa ale skoro mowisz ze tak średnio to wygląda to zweryfikuje. Ogolnie spod domu by auto sie na ladowarce przygotowalo, ale w pracy nie mam możliwości ładowania i po 60km i 8h by musial sie na nowo rozgrzać i tu myslalem ze pompa sie zwroci
Wzialem advanced, winter, hak + sportline. Calosc 210 brutto. 85 bez sportline za 207. Gall-ICM wroclaw.

Na forum Elroq jest kontakt do plichty w gdyni, ktory moze zejdzie jeszcze ze 2k z tego.

O pompie warto poczytac jak dziala w ID4/5 albo enyaq. Zapytac chataGPT etc. Zrob swoj research.
 

planzero

Fachowiec
Wzialem advanced, winter, hak + sportline. Calosc 210 brutto. 85 bez sportline za 207. Gall-ICM wroclaw.

Na forum Elroq jest kontakt do plichty w gdyni, ktory moze zejdzie jeszcze ze 2k z tego.

O pompie warto poczytac jak dziala w ID4/5 albo enyaq. Zapytac chataGPT etc. Zrob swoj research.
też zamówiliśmy u tego dealera, bardzo dobrze oceniam kontakt z ich handlowcem - miły i konkretny człowiek. My czekamy na 85 z kołami 20" i hakiem (bo czasem może coś na działkę przewieziemy i rowery bym chciał też móc wozić). Sportline nie chciała żona bo jak zobaczyła te fotele to się skrzywiła :)
 

lukech

Zadomawiam się
Z ciekawości - co przesądza na korzyść Skody względem VW ID.4?
 

planzero

Fachowiec
Z ciekawości - co przesądza na korzyść Skody względem VW ID.4?
cena?
ID4 bardziej mi sie podoba, choćby wnętrze, które jest takie fajnie minimalistyczne, ale za baterię 77 i porównywalne wyposażenie (nie da się zrobić konfig 1:1) wychodzi jakies 230k :) podobne w Skodzie to z 30k mniej...
 
Top