SLOW - XD Charge - ładowanie z lamp ulicznych w Gdyni

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Gdynia jako pierwsze miasto w Polsce przetestuje innowacyjne rozwiązanie – ładowanie samochodów elektrycznych metodą „SLOW”. To możliwe dzięki publicznym ładowarkom instalowanych na latarniach o mocy 3,6 kW. Żeby naładować akumulator w swoim aucie, należy podłączyć je do urządzenia na całą noc.

ev-latarnia.jpg


Pierwsze tego typu ładowarki z latarni o małej mocy zostały już udostępnione mieszkańcom Gdyni. Znajdują się na Chwarznie-Wiczlinie przy ulicy Filipkowskiego 23. Rozwiązanie to jest o tyle dobre, że nie będzie zabierało miejsc postojowych kierowcom niekorzystającym z „elektryków”. Testy systemu potrwają od 3 do 6 miesięcy.



Ceny za 1KW nigdzie nie ma, być może na razie jest za free. Apka tylko na Andoroida.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
No nie wiem. Jak myślicie czy 3,6kW będzie dosyć zimą? Podgrzewanie baterii będzie swoje zjadać, a na ładowanie zostaną jakieś resztki. Ja się próbowałem utrzymywać przez pewien czas z gniazdka, ale ładowałem w taniej taryfie i słabo to wypadało. Może całodobowo to wychodzi trochę inaczej i bateria mniej stygnie.
U Ciebie jest nietypowa sytuacja, bo bateria LFP musi się zimą podgrzewać. U mnie żaden z samochodów nie grzeje baterii gdy ładuję z AC, bo mam baterie niklowe które bez problemu mogą się ładować niskimi mocami nawet gdy mają -10 stopni. Ale faktem jest, że straty przy 3,6kW będą większe niż przy 11kW.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
U Ciebie jest nietypowa sytuacja, bo bateria LFP musi się zimą podgrzewać. U mnie żaden z samochodów nie grzeje baterii gdy ładuję z AC, bo mam baterie niklowe które bez problemu mogą się ładować niskimi mocami nawet gdy mają -10 stopni.
Tesla nie ładuje zmrożonej baterii, nawet jeśli to NCA/NCM.
Patrz filmik Nylanda
Ładowanie AC 1F16A zmrożonej baterii przy -12 st. C. Uzupełnianie energii w baterii rusza po 25 minutach po podgrzaniu jej do 10 st. C.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
U nas w Krakowie już dawno takie coś mamy 😎. Tylko że u nas w przeciwieństwie do Gdyni, jest to w stanie wirtualnym, za to lokalizacja jest nie do pobicia. Próbowałem zlokalizować w realnym świecie i mi się nie udało
 

Attachments

  • IMG_1224.png
    IMG_1224.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 68
  • IMG_2960.jpeg
    IMG_2960.jpeg
    596,9 KB · Liczba wyświetleń: 67
  • IMG_1223.png
    IMG_1223.png
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 73

krzyss

Pionier e-mobilności
Fajna opcja, ale zeby to mialo jakis sens to 100% latarni powinno miec ladowanie.
O ile sie zalozymy ze aktualnie to 95% miejsc bedzie zajete przez zwykle auta ?
A do czasu jak bedzie tak duzo elektrykow to firma XD padnie, albo zostanie przejeta przez np. przez GW i cena za 1kWh wyleci w kosmos.
Wiem ze jestem maruda, ale to pewnie bedzie tak wygladac.
a ktos moze doczytal ile tych latarni juz jest ?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Fajna opcja, ale zeby to mialo jakis sens to 100% latarni powinno miec ladowanie.
O ile sie zalozymy ze aktualnie to 95% miejsc bedzie zajete przez zwykle auta ?
A do czasu jak bedzie tak duzo elektrykow to firma XD padnie, albo zostanie przejeta przez np. przez GW i cena za 1kWh wyleci w kosmos.
Wiem ze jestem maruda, ale to pewnie bedzie tak wygladac.
a ktos moze doczytal ile tych latarni juz jest ?
Spoko, to nie róbmy nic, bo nie da się mieć od razu takich wszystkich latarni. Przecież od czegoś muszą zacząc.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Spoko, to nie róbmy nic, bo nie da się mieć od razu takich wszystkich latarni. Przecież od czegoś muszą zacząc.
Ale niech wyznacza miejsca do ladowania… tak to spaliniaki zastawia zawsze.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Właśnie to mi się podoba, że nie wyznaczają. Zawsze można zainwestować w kabel 10-15m.
Miesiac temu bylem w Gdansku i Gdyni, byl problem z parkowaniem, ale masz racje fajnie ze cokolwiek robia, boje sie tylko ze szybko padna bo nikt nie bedzie tego uzywal.
 
Top