Śnieg spadający do bagażnika

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja lubię posty cooler. Są jak kubeł zimnej wody. Bo ciężko się czyta same zachwyty kiedy sam widzę, że wybór Tesli to jednak garść kompromisów w zamian za parę ciekawych dodatków.
Gdyby Tesla była kombi i miała choociaż zawieszenie typu allroad i tak trochę mniej kacza była. To pewnie już bym ją kupił.
A tak to czekam.
W dodatku jednak to się psuje, ale dziwnym trafem opinie o psuciu są zagłuszane przez kilku ludziów którzy ją chwalą, nawet jeśli mają auto 2 tygodnie.

Ale... bo musi być jakieś.
Kupił bym auto konkurencji... i pojawia się klops. Może wyglądają ładnie, za to nie mają kilku "ciekawych dodatków" typu wydajność napędu, może to fsd kiedyś wejdzie i będzie kompatybilne wstecz. Co na pewno nie wydarzy się w autach innych koncernów.

Wybór to nie 0 i 1 .
Mam auto z tego samego okresu co cooler i dobijam do 90kkm.
Z awarii tylko wahacze na gwarancji.
Tak to auto jezdzi i nic sie nie dzieje, ale ja nie mam jakiegos problemu ze mi trzeszczy… kazde auto po jakims przebiegu inaczej sie odbiera.
Bardziej mnie irytuje zasieg, a raczej jego jednak brak przy naszej infrastrukturze…
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Trochę chłodniej j krytyczniej patrzysz na to czemu jeździsz i doceniasz (mam nadzifje ze nie póki co) że masz więcej szczescia bo się nie psuje. Poza tym tą wiedzą broni Cię przed teslaą jako stanem umysłu j rodzajem sekty co z zewnątrz nie wygląda za dobrze a wiele niestety temu uległo.
Pamiętam jak podniosło się larum jak napisałem na początku mojej bytności na tym forum - czekając na odbiór - że jest małym przegięciem że wydaje ponad 200 tys zł na auto które przechodzi jakaś metamorfozę, a nie otrzymuje dokładnej specyfikacji co kupiłem (a nie moglfm z jskis wzgledow odlozyc zakupu). Nie chodzi że mam standard i dopłaciłem do tapicerki ale np jakie mam audio i ile głośników, jaka jest moc, jaką jest pojemność i rodzaj baterii, czy nam koło zapasowe, ile jest kamer, jaka jest pojemnosc pendrive, itp, itd. co jest standardem w każdym aucie - nawet budżetowym. Wtedy poczułem napierającą siłę sekty jakbym naruszył ich mir domowy a nie kupował kota w worku.
Nie czytales naszych postow ?
To ze tesla nie opisuje to nie znaczy ze tych informacji nie mozesz znalezc.

Polowy co wymieniasz wiadomo ze nie bedzie w wersji rwd, (kolo zapasowe ?? Skad taki pomysl.)
Jedynie pojemnosc pendrive w HL zwiekszyli nikogo nie informujac ale to
Chyba nie problem.
Bateria, a co Cie to obchodzi ? Ma jezdzic i sie ladowac i robic zasieg jaki producent obiecal.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Nie czytales naszych postow ?
To ze tesla nie opisuje to nie znaczy ze tych informacji nie mozesz znalezc.

Polowy co wymieniasz wiadomo ze nie bedzie w wersji rwd, (kolo zapasowe ?? Skad taki pomysl.)
Jedynie pojemnosc pendrive w HL zwiekszyli nikogo nie informujac ale to
Chyba nie problem.
Bateria, a co Cie to obchodzi ? Ma jezdzic i sie ladowac i robic zasieg jaki producent obiecal.
Nie chodzi o koło zapasowe a ogólnie pełna specyfikację.
Klient powinien ją dostać i tyle. nie ma być poszukiwaczem internetu i się zastanawiać czy będzie jakaś kamera w przednim zderzaku czy jej nie będzie.

Mnie sprzedawca w Ząbkach wprowadził w błąd (zakładam nieświadomie) bo na pytanie o audio (mam złe doświadczenie po mercedesie) odparł że po faceliftingu zarówno SR+ jak i LR będą miały to samo a nie była to prawda. I w nosie mam, że gdzieś tam na stronie w podstronie na 73 zakładce mogłem sobie odkryć zapis, że HL w wersji LR będzie miał zylion głośników, 2 subwfery i 2 wzmacniacze, co może prowadzić do konkluzji że SR+ tego mieć nie będzie (a co będzie mieć to się okaże jak dostarczą).

Jestem bardzo zadowolony z Tesli co nie zmienia faktu, że takie podejście słabe jest.
 

daniel

Señor Meme Officer
Nie chodzi o koło zapasowe a ogólnie pełna specyfikację.
Klient powinien ją dostać i tyle. nie ma być poszukiwaczem internetu i się zastanawiać czy będzie jakaś kamera w przednim zderzaku czy jej nie będzie.
Z cyklu "a u Was biją murzynów" to kupując Octavię też nie wiedziałem do końca co będzie w moim samochodzie w poziomie, który wybrałem. Była długa lista wyposażenia w stylu "lusterka w kolorze nadwozia" (a w jakim?), ale nie ma na przykład informacji o tym czy zawieszenie to będzie wielowahacz czy belka, a to się zmieniało w zależności od wersji silnika.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Tak jak Cooler mam 3LR'21, ale dla odmiany słabo mi się robi, jak pomyślę o hipotetycznym powrocie do spaliny. Nic nigdy mi nie zamarzło, żeby sprawiać niedogodności. W ogóle żadnych problemów, oprócz chwilowych z siłownikiem bagażnika w zeszłą zimę (aktualizacja naprawiła)

Mam garaż - czy to robi aż taką różnicę w komforcie użytkowania?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie chodzi o koło zapasowe a ogólnie pełna specyfikację.
Klient powinien ją dostać i tyle. nie ma być poszukiwaczem internetu i się zastanawiać czy będzie jakaś kamera w przednim zderzaku czy jej nie będzie.

Mnie sprzedawca w Ząbkach wprowadził w błąd (zakładam nieświadomie) bo na pytanie o audio (mam złe doświadczenie po mercedesie) odparł że po faceliftingu zarówno SR+ jak i LR będą miały to samo a nie była to prawda. I w nosie mam, że gdzieś tam na stronie w podstronie na 73 zakładce mogłem sobie odkryć zapis, że HL w wersji LR będzie miał zylion głośników, 2 subwfery i 2 wzmacniacze, co może prowadzić do konkluzji że SR+ tego mieć nie będzie (a co będzie mieć to się okaże jak dostarczą).

Jestem bardzo zadowolony z Tesli co nie zmienia faktu, że takie podejście słabe jest.
Pracownicy tesli juz wielokrotnie wprowadzali w blad swoja niewiedza.
Od poczatku przy zamowieniu HL w wersji RWD gleboko w opisie bylo ze audio bedzie okrojone,
Kamer nikt w zderzaku nie zapowiadal, to plotki.
Istny balagan byl z czujnikami, tutaj sie zgadzam, czesc osob musiala akceptowac ich brak, a na poczatku byly osoby ktore dostaly auta bez czujnikow a o tym nie wiedzialy.
To ze tesla dziala inaczej niz BMW i nie dostajesz 15stron kodow z wyposazeniem to taka specyfika tego zakupu.
Patrzac na inne marki i tak daje duzo w wyposazeniu, w BMW musialem doplacac do podswietlanych daszkow ;)
Tak dzialaja i tyle…
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Pracownicy tesli juz wielokrotnie wprowadzali w blad swoja niewiedza.
Od poczatku przy zamowieniu HL w wersji RWD gleboko w opisie bylo ze audio bedzie okrojone,
Kamer nikt w zderzaku nie zapowiadal, to plotki.
Istny balagan byl z czujnikami, tutaj sie zgadzam, czesc osob musiala akceptowac ich brak, a na poczatku byly osoby ktore dostaly auta bez czujnikow a o tym nie wiedzialy.
To ze tesla dziala inaczej niz BMW i nie dostajesz 15stron kodow z wyposazeniem to taka specyfika tego zakupu.
Patrzac na inne marki i tak daje duzo w wyposazeniu, w BMW musialem doplacac do podswietlanych daszkow ;)
Tak dzialaja i tyle…
Ja się z Toba zgadzam, że jak się człowiek głęboko interesuje i zakup jest mocno prześwietlony to pewnie dopyta i 3 razy zweryfikuje. Ja poszedłem na jazdę próbną z żoną bo musieliśmy zamknąć zakup przed końcem roku a nawet wcześniej i nawet w TM3 nie siedzieliśmy bo już nie było starej a jeszcze nie było nowej. Jeździliśmy Y wyobrażając sobie jak będzie w TM3HL i konsultując to z obsługą.

I w pełni się zgadzam, że to co często wypisuje się przy zakupie nie ma sensu (apteczka, trójkąt, chodniczki) ale już np. jaki rodzaj reflektorów przydało by się wiedzieć kupując (metrycowe czy zwykły led). To samo np. czy będzie pompa ciepła - niby od jakiegoś czasu w Tesli jest w standardzie ale nikt nie może być pewien czy dla oszczędności i utrzymania ceny w HL nie zrobiony miałby być krok w tył bo i takie ruchy w motoryzacji się zdarzały (citroen wycofał hydropneumatykę w standardzie C5 III, Oktawia bodajże cofnęła się z tylnym zawieszeniem o epokę). O audio wspominałem i jak piszesz " głęboko w opisie było ze audio będzie okrojone" - a to można było zrobić transparentniue - SR+ 9 głośników. LR 14 w tym 2 Suby.
To są zresztą rzeczy, które są na niekorzyść tesli bo daje czasami więcej niż można się spodziewać. Zamawiając standardowe koła byłem przekonany że dostanę stalowe z plastikowym kołpakiem areo (jak bodajże kiedyś opel miał stal z głębokim wycięciem synchronizowanym z kołpakiem) a tu się okazało że felga jest całkiem fajna aluminiowa. Można było w takowej specyfikacji napisać: felgi aluminiowe 18, aerodynamiczne kołpaki 18 itd. Z drugiej strony rozczarowujące było nie tylko audio ale np. brak przelotki na narty w tylnych siedzeniach. Było to w Y którą jeździliśmy ale w 3 zabrakło (nie wiem czy wcześniej było czy nie).

Reasumując:
lista specyfikacyjna a w zasadzie brak jej w Tesli to słaby ruch marketingowy działający mocno na niekorzyść sprzedaży. Auto daje w standardzie bardzo dużo elementów i to drogich (np. indywidualne programowanie ustawień kierowców, składane lusterka, dach szklany, rzeczona pompa ciepła, określoną moc i moment obrotowy - który dziwnie ukrywa, w sumie nawet całkiem niezłe audio w standardzie również bez tych 2 subów, podgrzewane fotele również z tyłu, wentylowane z przodu, ilość podświetleń, w pełni elektryczne siedzenia obu stron, itp. itd.) istotnych o których nie mówi i nie pisze. Jak ktoś porównuje to do elektrycznej konkurencji a nawet spalinowej to może tego nie wyłapać i nie odhaczy co dostaje w jednej firmie a co drugiej. To trochę jak z tymi ukrytymi talentami, o których nikt nigdy się nie dowiedział.
Stawiam że takie programowalne fotele kierowcy z kierownica i lusterkami to z 5 tys. zł kosztuje u innych w opcji, pompa ciepła pewnie też z 5 tys., podgrzewana tylna kanapa z dwójkę, wentylowane fotele pewnie też z 3 tys., szklany dach z 5 tys., itp, itd.
Z drugiej strony frustrujące niepotrzebnie może być jak u mnie że ktoś wciska mi kit z tym nagłośnieniem a ja czuję rozczarowanie, że ktoś zrobił mnie w trąbę - i tak bym kupił ale jest jakiś niesmak.

A co do innych - oczywiście jak piszesz o BMW to ja mam podobne doświadczenia z Mercedesa - jak konfigurowałem pierwszą C-Klasę (W204) to nie wpadłem na to aby sprawdzić w specyfikacji czy fotele z tyłu się rozkładają bo to przecież standard wszędzie. No i jakie było zdziwienie po odbiorze...
 

Michal

Moderator
Ciesz się, że nie kupowałeś EV od mercedesa, bo dostałbyś informacje, że auto przejedzie 500km po autostradzie zimą i później się męcz człowieku...
 
Last edited:

mart15

Zadomawiam się
@AntoniFerdynand poniekąd Cię rozumiem aczkolwiek taki urok tej marki. mi to nie przeszkadza. dla mnie ważne, żeby auto jeździło i się nie psuło bo nie chciałbym przeżywać podobnych przygód jak @cooler a czy reflektory są matrycowe czy inne, jakie to ma znaczenie, ważne żeby świeciły, czy głośników jest 9 czy 14 - ważne żeby fajnie to grało.
taka dygresja - jak kupowałem parę lat temu bmw z salonu i umówiłem się na jazdę próbną to przyjął mnie facet w garniturze pod krawatem, który nie odstępował mnie na krok a podczas jazdy próbnej miałem wrażenie że najchętniej trzymałby mnie za rękę, żebym się czuł jeszcze bardziej komfortowo. teraz jak przyjechaliśmy z żoną do tesli na jazdę próbną przyjął nas młody chłopak, zapytał czy wiem jak ustawić lusterka i fotele, dał kartę, kazał jechać i wrócić za godzinę. wróciłem za półtorej bo wjechałem w korek pod salonem. i co? i nic. kupiłem teslę bo auto samo się obroniło podczas jazdy próbnej.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
taka dygresja - jak kupowałem parę lat temu bmw z salonu i umówiłem się na jazdę próbną to przyjął mnie facet w garniturze pod krawatem, który nie odstępował mnie na krok a podczas jazdy próbnej miałem wrażenie że najchętniej trzymałby mnie za rękę, żebym się czuł jeszcze bardziej komfortowo. teraz jak przyjechaliśmy z żoną do tesli na jazdę próbną przyjął nas młody chłopak, zapytał czy wiem jak ustawić lusterka i fotele, dał kartę, kazał jechać i wrócić za godzinę. wróciłem za półtorej bo wjechałem w korek pod salonem. i co? i nic. kupiłem teslę bo auto samo się obroniło podczas jazdy próbnej.
Nie lubię "natrętnych" sprzedawców (czegokolwiek).
Ale jest (dość duża IMO) grupa klientów kupujących samochody, dla których opisana powyżej "asysta" czy informacja w salonie jest czymś oczekiwanym i pomocnym i o tych ludziach w jakiś sposób warto pomyśleć, coś zaoferować.
 
Top