Software 2022.28.1 - to jakaś kpina!

Michal

Moderator
A skąd ja mam wiedzieć co znaczy TACC?
Tempomat nie wiem nawet jak działa :p
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
A skąd ja mam wiedzieć co znaczy TACC?
Tempomat nie wiem nawet jak działa :p
Instrukcji się nie czytało :p
W celu włączenia tempomatu uwzględniającego sytuację drogową (TACC), jeżeli nie zostanie wykryty poprzedzający pojazd, należy jechać z prędkością co najmniej 30 km/h, chyba że zostaną spełnione określone warunki dotyczące pojazdu i otoczenia, które umożliwią włączenie tej funkcji przy mniejszej prędkości. Jeżeli zostanie wykryty poprzedzający pojazd, tempomat uwzględniający sytuację drogową można włączyć przy dowolnej prędkości, a także po zatrzymaniu, pod warunkiem, że odległość między pojazdem Model 3 a pojazdem poprzedzającym będzie wynosić co najmniej 1,5 m, oraz że spełnione zostaną określone warunki dotyczące pojazdu i otoczenia.
Aby włączyć tempomat uwzględniający sytuację drogową, gdy jest on dostępny (w obszarze stanu pojazdu na ekranie dotykowym wyświetlana jest szara ikona prędkości podróżnej), przesuń raz w dół dźwignię jazdy, a następnie zwolnij pedał przyspieszenia. Tempomat uwzględniający sytuację drogową będzie utrzymywał zadaną prędkość jazdy.
 

Michal

Moderator
Oczywiście, że nie :D
@ciastek tu jest chodząca instrukcja, a nie ja ;)
 

Mindive

Posiadacz elektryka
Auto > Autopilot:
Ustaw pręd.: Ograniczenie prędkości
Zakres: Stała, +10 km/h

Możesz później wrócić do Ustaw prąd.: Aktualna prędkość - +10 pozostanie.

W ten sposób możesz ustawić prędkość na +10 względem ograniczenia oraz przytrzymanie wajchy ustawia prędkość na ograniczenie + 10.
To ja wiem i mam te 10% dodane. Problem jest taki, że przed updatem mogłem ręcznie pokrętłem zwiększyć limit z 40 na 60. Teraz z włączonym AP nie mogę i auto jedzie 44km/h a za mną tiry na zderzaku. Muszę nogą trzymać gaz wciągnięty by jechać szybciej i czekać, aż auto rozpozna, że jest poza zabudowanym - co wcale szybko nie następuje.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Problem jest taki, że przed updatem mogłem ręcznie pokrętłem zwiększyć limit z 40 na 60. Teraz z włączonym AP nie mogę
Takie zachowanie - ograniczenie maksymalnej szybkości „w terenie zabudowanym” na AP (Autosteer) - było już przed aktualizacją wprowadzającą Tesla Vision.
Zgaduję, że wcześniej Tesla brała ograniczenie z mapy, a teraz bierze ze znaków. Co jej słabo wychodzi, gdyż nie uwzględnia, że skrzyżowanie odwołuje ograniczenie.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Znalazłem kolejny problem.

Tempomat uwzględniający sytuację drogową (TACC) i Automatyczne kierowanie (Autosteer) uruchamia się następująco:
1. naciśnięcie dźwigni jazdy - włączenie TACC i zadanie aktualnej prędkości.
2. naciśnięcie z przytrzymaniem dźwigni jazdy - włączenie TACC i zadanie aktualnego ograniczenia prędkości z uwzględnieniem ustawionego przesunięcia.
3. naciśnięcie i ponowne naciśnięcie dźwigni jazdy - włączenie TACC i Autosteer i zadanie aktualnej prędkości.
4. naciśnięcie i ponowne naciśnięcie z przytrzymaniem dźwigni jazdy - włączenie TACC i Autosteer i zadanie aktualnego ograniczenia z uwzględnieniem ustawionego przesunięcia.

W 2022.28.1 nie działa opcja 2. :(
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dojechałem z Kołobrzegu do "zasranego" thotelu Mistral w Markach (jedyny co na tej prowincji podwarszawskiej toleruję pieska ale za 140 zl). Dwie doby za tysiaka, to telewizora pożałowali ale pokój z 40m2 ma. Syf, albo odwyk) em?
Na oko to jazda z 500km i to ok 70% bez tzw. trzymanki. ( FSD wer EU/430g w kierownicy)
I oceniam, że nie jest źle, ale jest bardziej mułowata przy wyprzedzaniu czy omijaniu, szczególnie dużych samóchodów. Jeżdżę z ciężarkiem/rękawiczką, to tylko kierunkowskaz jest w użyciu.
Lepiej /szybciej rusza za samochodami w korkach ( a było tego i spoko 3 pasy i "ruki swabodnyje" . Owszem dystans jest spory (teraz mam 2), ale mało kto się wpychał. I co fajne dobrze wpuszcza sama takiego delikwenta.
Raz przyhamowała asekuracyjnie ostro przed pasami, bo TIR z naprzeciwka je zasłonil.
Znaki i prędko#ci po staremu raz dobrze raz do dupy, trzeba cisnąć nożnie.
Światła po kalibracji w dół już nikogo nie wkurw..y.
Ogólnie mnie wkurza ten brak zjazów i mapy oraz ograniczenia prędkości z czapy.
Niemniej jazda bez zmęczenia.
Czy jest lepiej? Nie. Bo miałem pełną autonomię (dawno sama wyprzedzała itp) , parkowanie i jako tako summon. Zjazd z autostrady. To że jest 140km /h ha AP to mi nie przeszkadza bo tylko może kilka minut dało by się jechać szybciej z FSD. Generalnie trafiłem na duży ruch ale bez postojów i raczej do 120km/h bo TIRy lubią sobie powyprzedzać jak w F1. A i tak przy ekstra wyprzedzaniu czy dla fantazji i przyjemności to FSD na off.
Natomiast jest bezpieczniej, mam wrażenie że jest bardziej asekuracyjna.
Pokrętłem zwiększysz w tempomacie ale gdy nawiguje sama, to więcej się nie da i nigdy się wcześniej nie dawało wyjść po za zakres procentowy lub kilometrowy ustawiony w menu.
 
Last edited:

Darek1

Posiadacz elektryka
To ja wiem i mam te 10% dodane. Problem jest taki, że przed updatem mogłem ręcznie pokrętłem zwiększyć limit z 40 na 60. Teraz z włączonym AP nie mogę i auto jedzie 44km/h a za mną tiry na zderzaku.
Zmień na ustawienie kilometrowe. Wtedy będzie ci dodawać 10km/h, a nie 10%. na 40-ce pojedziesz 50. Zawsze trochę
 
Top