SolarEdge EVSE

Euronymous

Fachowiec
Zainstalowałem evse od SE i jest elegancko - przede wszystkim dlatego, że wszystko ogarnia jedna łatwa aplikacja i nie muszę bawić się w różne kombinacje alpejskie, dodatkowe płatności itd. Chodziło o wygodę, dobrą cenę (w takiej akurat kupiłem) i kiedy będzie nadmiar słońca (czyli nie teraz, bo nawet jeśli ładowanie z nadwyżek wystartuje nawet od 0,5kW, to ja tę energię i tak będę musiał dziś dokupić) - ładowanie z nadwyżek. Być może zastanawiałbym się nad zasadnością tego evse, gdybym nie miał magazynu energii, ale mam, bo gdybym go nie miał, to pewnie w ogóle bym nie wszedł w net-billing. Koło się zamyka, bo fotowoltaika dziś jest ok, ale z magazynem, a - jeszcze raz - jest magazyn, jest fotowoltaika, wszystko od jednego producenta, to aż szkoda nie dołożyć kilka zł, żeby "domknąć system".
 

luk99

Zadomawiam się
Z ChargeEQ najlepsze efekty można uzyskać posiadając licznik SE (sam falownik SE tego nie posiada) oraz magazyn energii. Licznik pozwala dokładnie określać produkcję PV, zużycie domu, eksport, itp. co daje wiedzę ChargeEQ jaką dokładnie nadwyżką dysponuje. Wadą jest rozdzielczość danych - dane odświeżają się co minutę (ograniczenie API), więc jak płyną chmury to reaguje z opóźnieniem, ale w dwie strony, tzn, za późno obniża prąd ładowania EV i za późno go podnosi. Są więc momenty importu i eksportu, ale to się ładnie bilansuje w ujęciu godzinowym, więc nie ma problemu.
Mając dodatkowo magazyn, można sobie np. z samego rana naładować go małym prądem do 50%, potem większym prądem ładować EV, a po południu znów małym prądem doładować baterię do 100%. Czasami jak wcześniej wyjeżdżam około południa to ładuję z EV + Bateria z pełną mocą 11kW, a bateria póżniej naładuje się podczas mojej nieobecności. Scenariuszy można tym obsłużyć sporo.
 
Last edited:

adamusek

Posiadacz elektryka
ChargeHQ fajne, uzywałem ale już płatne. Ja mam duża instalację 22kwp więc nadwyżki są i od lutego do listopada można korzystać, jak mają mi zabierać 30% od 22kwp to sporo, wolę zwiększać autokonsumpcję.
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Not to ja chyba zacznę od ten apki ChargeHQ :)
Koszt 20zl miesięcznie równa się 16lat żeby zakup Solaredge EV mial sens, zakładając, że Solaredge kosztuje 4tys.
Polecam austriackie go-e, które dynamicznie zmienia fazy i bardzo dobrze spisuje się z ładowaniem z nadwyżek. A cena 30-40% kwoty jaką trzeba dać za ładowarkę solaredge.
Sam mam instalacje SolarEdge ale ich ceny są naprawdę z kosmosu.
Używam go-e od czerwca i dzięki niej udało mi się w tym roku dobić z autokonsumpcją prawie do 50%.
 

Euronymous

Fachowiec
Martwi mnie to, że ta ładowarka Solaredge starowałaby u mnie od 4.1Kw
Jeśli jeszcze nie ogarnąłeś sobie tematu innym rozwiązaniem niż SE EVSE, to jednak ta ładowarka ma możliwość startu na jednej fazie (więc odpali się od 1,4kW), bo w ustawieniach jest Dynamic switching 1-phase/3-phase charging operation. Aby to działało, trzeba podłączyć przełącznik faz KeContact S10. Kwestia, czy oceniasz, że za wygodę warto dopłacać.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Od czterech lat ładujemy prosto ale chyba nie prostacko. Ostatnio pojawiła się nawet możliwość ładowania o określonej godzinie . Gdy pojawia się chęć ładowania ze słońca i akurat jesteśmy w pobliżu instalacji to podpinam auto i na zmniejszonej mocy ładuję. W ten sposób jak dobrze świeci to pakujemy prawie całą produkcję do auta. Podobają mi się magazyny energii, możliwość podpięcia sterowania nadwyżkami ale mając nadprodukcję na razie tylko myślę o takich rozwiązaniach. Dzięki temu, być może, czas pracuje na naszą korzyść
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Jeśli jeszcze nie ogarnąłeś sobie tematu innym rozwiązaniem niż SE EVSE, to jednak ta ładowarka ma możliwość startu na jednej fazie (więc odpali się od 1,4kW), bo w ustawieniach jest Dynamic switching 1-phase/3-phase charging operation. Aby to działało, trzeba podłączyć przełącznik faz KeContact S10. Kwestia, czy oceniasz, że za wygodę warto dopłacać.
Tak ja dlatego też od maja 2024 przeszedłem na ładowarkę Wattpilot głównie wygoda, aktualizacje (obsługuje ceny dynamiczne), ładowanie na 1f i płynne przełączanie na 3f (wybór najmniej obciążonej fazy itp).
Ładuje dwa auta, narazie przekładam ładowarkę ale po ostatniej aktualizacji można dokupić druga i obie naraz mogą obsługiwać ładowanie nadwyżkami.
Mam dużą instalację i wolę zużyć na bieząco prąd niż ma mi obcinać produkcję generując moc bierną.
 

Euronymous

Fachowiec
Wszystkie funkcjonalności Wattpilota zadziałają też z innymi falownikami ? Rzuciłem okiem na filmik na ich stronie i wychodzi, że jak masz Fronius'a to ok, ale z innymi falownikami już niekoniecznie.
 
Top