"Spalanie" Tesla 3 Long Range

gim-kg

Pionier e-mobilności
Czy wyłączenie WallBox poprawi sytuację?
Czy licznik nie uwzględnia mocy biernej indykcyjnej?
Jaka taryfa/operator i ile kasy idzie właśnie na ładowanie samochód w domu?
Podejrzewam że straty idą z codziennego wartownika pod pracą, oraz z ciągłej opieki baterii, internetu. Czy masz TeslaFi/ABRP?
Ciekawy jestem czy podpinanie codzienne coś zmieni (czyli cały czas jak stoi w garażu - jest podpięta).
1) nie bardzo rozumiem po co wyłączać WC. Tak jak pisał Bronek ten pobór 3W to można pominąć.
2) to zwykły podlicznik elektroniczny wpięty między instalacje a WC.
3) jak wyżej, to bezpośredni odczyt z podliczenia. Nie wiem co ma za znaczenie operator i taryfa.
4) Nie mam zainstalowanego ABPR/Tesla Fi. Mam obydwie aplikacje ale mam wewnętrzne obawy czy warto udostępnić login i hasło do konta Tesli innej aplikacji niż ta Tesli.
5) Jak stoi w garażu to nie jest podpięta, oprócz dwóch nocy w tygodniu w których się ładuje.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Wartownik bierze nawet kilka do kilkunastu procent i to w zależności od ilosci zdarzeń . Nie pozwala zasnąć Tesli. Strata u Ciebie na oko 25%-30% z tego Sentry z 10 - 15 % i z10 % ładowanie.
8 godzin wartownika na ruchliwym parkingu do sporo zapisu.
3 Waty Wallboxa to pomijalna sprawa, zwykłe ładowarki i sprzęty biorą czasem więcej.
Czy była aktualizacja wtedy?
Czy często łaczysz się aplikacja z samochodem aby sobie cos tam zobaczyc itp? To ja budzi do akcji przygotowawczej, bo nie wie czy zaraz nie trzeba bedzie ruszać.
Indukcyjnej biernej mocy nam nie liczą.
taryfa nie ma znaczenia w zużyciu ale ma kasie to fakt
W czasie tych 8h stoi na Katedralnej. Pewnie czuwa cały czas gdy ktoś przejeżdża tą jednokierunkową ulicą.
Tak była jedna aktualizacja. Samochód nie był wtedy podpięty do WC.
Łączę się raz/dwa razy dziennie, żeby zobaczyć status.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Czyli wiadomo. Niestety, ja to taktuje jako swoistą "akcyzę" za paliwo.
Dlatego i w zasięgu i cenie "litra" zawsze trzeba brać poprawkę na te straty za komfort i bezpieczeństwo i..... ciekawość i brak wiary, gdy lokalizuje żonę ;-)

Ps miałem sobie założyć mierniki na fazy ( takie bezinwazyjne na pętlach indukcyjnych; zdalne ;WiFi) ale na razie dałem spokój bo to mi zaburzy homeostazę psychiczną. A i tak nie zmienię za bardzo nawyków a nawet zmiana niewiele da.
Sentry mode włączam tylko po za pracą i domem. Aplikacje odpalam bardzo rzadko, tylko na ogół gdy przyjdzie aktualizacja. Lub gdy podpiete auto chcę ładować między 13-15 a timer mam ustawiony po 22.00.
 
Last edited:

Twari

Zadomawiam się
Sentry zużywa mnóstwo energii niestety. U mnie dziennie przybywa po 15-20 nowych nagrań... a to kosztuje często ponad 5% baterii dziennie.
Zastanawiam się czy nie wyłączyć na parkingu pod domem, ale wiem jak to się wtedy skończy - klasycznie w pierwszy dzień po wyłączeniu ktoś mi ją zarysuje :)
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Mam takie same odczucia, dlatego zostawiłem włączone. W garażu wyłączone, dobrze że jest taka funkcja pozwalająca na automatyczne wykluczenie niektórych miejsc.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Czyli wiadomo. Niestety, ja to taktuje jako swoistą "akcyzę" za paliwo.
I tak jest nieźle. W G11 wychodzi 26 zł/100 km (4,5L/100 km) a przy ładowaniu w nocy z G12 9,5zł/100km (1,5L/100km).
Dodatkowo brak obowiązkowych przeglądów w ASO i już cena końcowa BEV spada w porównaniu z ICE.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nawet w nocy mniej Ja liczyłem na 7-8 zł tzw brutto w G12, a z solarami to prawie za darmo o ile nie liczymy kosztów ich samych, lub gdy już się zamortyzowały
A propos Sentry M itp, to była też ewolucja, którą przeżyłem.
Początkowo odczyt tylko z nośnika na zew programie, brak tych wykluczeń, brak czerwonej kropki, brak zapisu klaksonem, brak formatowania z poziomu auta. A teraz jest lepiej ale bez tej frajdy aktualizacyjnej ;-)
PS Chodziły słuchy o zdalnym podglądzie kamer z własnego auta ?? Ale odezwały sie głosy "spiskowców", że Musk będzie nam żony podgladał. To tylko plotka chyba?
 
Last edited:
Top