Sprzedam ID3 2023 Pro Performance

Lorak

Nowy na Forum
Od Sierpnia będę sprzedawał VW ID3 z 2023. Kupiony w Polskim salonie VW, jeden właściciel przebieg 30K KM. Garażowane ładowane 99% w domu z gniazdka od 9 miesięcy z 11kw w domu.
Model pro performance VIN WVWZZZE1ZPP054899. Cena 125k PLN.

Ma między innymi ;

Bateria 58 kWh
Podgrzewaną kierownice
Podgrzewane fotele
Navigacje
PARK ASSIST
Czujniki parkowania
Lane assist
Front assist z funkcją awaryjnego hamowania
Przednie i tylne światła LED
Czujnik deszczu
Proaktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości ACC oraz funkcją "stop & go
Asystent skrętu
We connect, bezprzewodowe łączenie z telefonem
System rozpoznający zmęczenie kierowcy
Isofix - przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na siedzeniach z tyłu oraz na siedzeniu pasażera z przodu

Cena początkowa 125 kPLN

jeżeli jest ktoś zainteresowany proszę o kontakt
Pozdrawiam
 
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Powiem tyle, w lipcu będę sprzedawać moją Cuprę z 2023r i przebieg poniżej 30tyś km. Bateria i wyposażenie podobne tylko fotele z masażami. Gwarancja i przeglądy na bieżąco w książce i 100% bezwypadek. Cena jaką będę sobie życzyć to 98tyś zł.

To jest Cupra a nie ID3. Ale to bliźniacze samochody. Więc uważam, że z ceną odleciałeś. Chociaż ja w sumie swoją wyceniam może nisko, bo za tyle to składaki można kupić. Tylko, że ceny powyżej 100tyś to jakoś średnio się przyjmują. Ciężki temat.

Badaj rynek.
 
Widzę że nie ma komentarzy proszę o info czy cena vs jakość auta jest ok?
Niestety wprowadzenie dopłat do nowych elektryków powoduje teraz, że ceny używek spadają. Później, jak zlikwidują dopłaty, to wzrosną, ale to za 1-1,5 roku dopiero.

Dzisiaj wycena działa mniej więcej tak:
- znajdź cenę podobnego auta po rabatach,
- odejmij 30k (odpowiednik 30k netto w leasingu, czyli dopłata) - tyle brutto jest warte dzisiaj nowe auto,
- to co wyszło pomnóż przez ok. 72%, czyli utratę wartości auta przez 2 lata (ok 15% rocznie daje 0,85*0,85=0,72) - tak bym widział to dla Tesli. Dla mniej popularnych marek utrata może być większa.
To jest cena dla osoby fizycznej i dla JDG, więc pewnie największy rynek potencjalnych kupujących.

Licząc od tyłu, zgodnie z formułą powyżej, wychodzi mi, że cena nowego auta po rabatach to ok. 204k PLN. Wydaje się dużo, jak za id3 (tm3 LR RWD kosztuje 205k), czyli Twoja cena jest za wysoka.


EDIT: nowy, po rabacie, kosztuje 178k PLN, np.
- odejmujemy 30k dotacji i jest już 148k PLN
- 148k PLN pomnożone przez 72% daje ok. 107k PLN po 2 latach.
 
Last edited:

Esiak

Fachowiec
id.3 59 kWh w wersji Plus kosztuje teraz 166890...
a wersja Plus jest zdecydowanie bogatsza od Twojej, to raz, dwa to nowy ID. software 5.4, pomiędzy którym a tym w Twoim aucie to przepaść, no i po trzecie możliwość dofinansowania, co przy max kwocie, daje cenę 126890 za nowy samochód...
 

nabrU

Moderator
Powiem tyle, w lipcu będę sprzedawać moją Cuprę z 2023r i przebieg poniżej 30tyś km.

Ciutkę off-topic: skąd taka decyzja po dość krótkim użytkowaniu?
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ciutkę off-topic: skąd taka decyzja po dość krótkim użytkowaniu?
taki był plan od początku. Aby pojeździć przetestować i następne. Zawsze trzymałem auta do "śmierci". Wkurzyło mnie to. Tyle fajnych samochodów, chcę sobie posprawdzać. Teraz nie wiem co wybiorę. Cena czyni cuda. Ale coś większego, bo żona ma swój.

Po doświadczeniach z MX30 już wiem, że nie ma złych aut. Mogą być tylko złe wymagania odnośnie eksploatacji.
 
Top