Sprzedam Smarta 451 ED 'baby Tesla' (35min do pełna, Android Auto 9" z LTE) - 24 999zł z VAT23%

Michal

Moderator
Akurat na końcu już zjazdów nie było, do stacji był podjazd na ładnych kilka km - IMO to było kluczowe.
Hmmm... To bardzo dziwne, co piszesz, bo ABRP pokazuje, że auto powinno na takiej trasie i przy normalnej jeździe (do 110km/h) zużyć 78% baterii (20C) albo 87% (-5C):
Przy 70km/h powinieneś dojechać na miejsce nawet zimą z 25% baterii.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Tyle że toto nie uwzględnia właśnie ukształtowania terenu, do tego start był z okolic Bielan, czyli trasa dłuższa, no i (pewnie w związku z podjazdem i wyższym zapotrzebowaniem na energię w danym momencie) auto odmówiło współpracy mając jeszcze niby 10% prądu.
A 80% (może z małym hakiem), to jest wszystko co ta już częściowo zużyta bateria posiada.

A jeśli mówisz o zimie, to pewnie mocno niedoszacowujesz zużycie energii przez Smarta, właśnie na ogrzewanie.
 

Michal

Moderator
"toto" oczywiście, że uwzględnia ukształtowanie terenu...
Uwzględnia temperatury, degradację baterii... Coś musiałeś mieć poważnie zwalone z autem, albo startowałeś z 70% baterii...
 

Cav

Pionier e-mobilności
"toto" oczywiście, że uwzględnia ukształtowanie terenu...
Uwzględnia temperatury, degradację baterii...
I jak zmienisz tą degradację na 20%, miejsce startu na Tyniecką, to pokazuje że bez doładowania nie dojedziesz.
 

Michal

Moderator
I jak zmienisz tą degradację na 20%, miejsce startu na Tyniecką, to pokazuje że bez doładowania nie dojedziesz.
ABRP pokazuje, że jadąc max 70 km/h dojedziesz nawet zimą (-5C) i z degradacją 20%. Dlatego dziwi mnie, to co piszesz:
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ten link pokazuje dwa doładowania po drodze.
Więc sprecyzuj co dla Ciebie oznacza "dojedziesz"? ;-)
 

Michal

Moderator
Pokazuje dwa doładowania - jedno 2%, a drugie już na orlenie, (na który pisałeś, że nie dojechałeś) na 1% :p, a na miejscu masz 10% baterii.
 

Cav

Pionier e-mobilności
No i miałem 10% baterii, więc program dobrze gada, tyle że nie podładowałem tak jak kazał, więc nie dojechałem. ;-)
No i poza tym ładowania na tymże Orlenie nie udało się uruchomić.
 

Michal

Moderator
W ABRP jest po prostu ustawione, że masz dojechać do ładowarki i miejsca docelowego z 10% pozostałej baterii - dlatego każe się podładować 2% w Krakowie i 1% na orlenie przed Jędrzejowem. Jak ustawisz 0% na ładowarce i 0% w miejscu docelowym, to nie będzie proponował ładować.

Ps. Jeśli nie możesz uruchomić ładowania na Orlen to dzwoń na numer podany na ładowarce - miałem takie problemy 3 razy i za każdym razem pomogli zdalnie restartując ładowarkę.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ładowarka nie była martwa, tylko ładowanie nie ruszało (fizycznie).
Nie byłem pewien czy przyczyną nie jest samochód i czy wszystko dobrze robię (nigdy wcześniej nie ładowałem smarta, nie wiedziałem też czy ten egzemplarz w ogóle ma sprawną ładowarkę na takie prądy), więc odpuściłem i nie drążyłem tematu w Orlenie, bo szkoda mi było czasu.
Zwłaszcza że i tak dalsza podróż na kołach nie była w planie, a doładowanie miało tylko pozwolić wjechać na pakę.

Zresztą mogło tak być, że przyczyna leżała po stronie ustawień samochodu (max prąd ładowania itd), dopiero pod koniec się nimi pobawiłem i poprzestawiałem.
I już teraz nie dałbym głowy, że wystarczająco sprawdziłem czy to zadziałało, bo robiłem to trochę na czuja i bez wsparcia, więc nie wiedziałem że to mogło być źródło problemu.
 
Top