Zaliczyłem w tajemniczych okolicznościach uszkodzenie boku 1 szt, zdecydowałem się na wymianę kompletu i mam do sprzedania pozostałe sprawne 3 szt - na sztuki, po 50PLN/szt + koszt transportu. Opony były eksploatowane Q3 22 i przez lato 23, głębokości bieżnika 6.1 - 6.4 mm.
Może komuś w podobnej sytuacji przyda aby dojechać do końca swój komplet.
Z uzyskanych w trakcie drążenia tematu informacji wynika że nowe miały 9 mm głębokości, Tesla zaleca eksploatację do 3 mm, dopuszczalna różnica na jednej osi 1.5 mm, między osiami - nie ma wymagań.
UPDATE : na YT w jednym z testów opon była informacja o głębokości bieżnika w bardzo podobnym rozmiarze 225/40/ZR18, i wyszło 7.4 mm, ciekawe jak się to ma do tych 9 ?
Dostałem odpowiedź z supportu :
Sprawdziliśmy model, który ma homologację do TESLI i w podanym przez Pana modelu.
Tolerancja zawsze wynosi +-/ 1 mm. Czyli nowa opona może mieć bieżnik między 10 a 8 mm.
Morał : jak chcecie wiedzieć jak szybko opony się ścierają, pamiętajcie aby zmierzyć i zapisać jak są nowe
Czyli te z 7.4 nadawały się do reklamacji ?
Może komuś w podobnej sytuacji przyda aby dojechać do końca swój komplet.
Z uzyskanych w trakcie drążenia tematu informacji wynika że nowe miały 9 mm głębokości, Tesla zaleca eksploatację do 3 mm, dopuszczalna różnica na jednej osi 1.5 mm, między osiami - nie ma wymagań.
UPDATE : na YT w jednym z testów opon była informacja o głębokości bieżnika w bardzo podobnym rozmiarze 225/40/ZR18, i wyszło 7.4 mm, ciekawe jak się to ma do tych 9 ?
Dostałem odpowiedź z supportu :
Sprawdziliśmy model, który ma homologację do TESLI i w podanym przez Pana modelu.
Tolerancja zawsze wynosi +-/ 1 mm. Czyli nowa opona może mieć bieżnik między 10 a 8 mm.
Morał : jak chcecie wiedzieć jak szybko opony się ścierają, pamiętajcie aby zmierzyć i zapisać jak są nowe
Czyli te z 7.4 nadawały się do reklamacji ?
Last edited: