SR czy LR

nabrU

Moderator
Wideo, na którym się opierasz jest z UK, a tu nie ma zasadniczo problemu z SuC (mam 8 lokalizacji SuC w promieniu ok. 50 km) czy innymi ładowarkami. I w takiej sytuacji i limitem budżetu brałbym SR z dodatkami (kolor, tapicerka, koła, hak co tam potrzeba). Ale w PL to inna sytuacja jak sądzę i zasięg będzie ważny.

Choć piszesz, że miasto 99% i jakieś trasy tylko 2-3 w roku, (plus jakaś nadzieja na rozwój infra w PL jest) więc ja bym zasugerował wypasiony SR ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
ABRP pokazuje coś innego, powinno mi zostać 30% przy 130, więc co to są za liczby tam?
No coz, polegaj zatem na ABRP, ale 130 to nie 140…
Jesli jezdzisz ta trasa to wiesz ze czesto jest balagan, czasem jedziesz 110, czasem 150… nie dojedziesz bez ladowania nawet w LR, chyba ze zwolnisz, ale co ja tam wiem… zrobilem ta trase tylko kilkadziesiat razy.
Mi auto zawsze za duzo zuzywa pradu ;)
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
No coz, polegaj zatem na ABRP, ale 130 to nie 140…
Jesli jezdzisz ta trasa to wiesz ze czesto jest balagan, czasem jedziesz 110, czasem 150… nie dojedziesz bez ladowania nawet w LR, chyba ze zwolnisz, ale co ja tam wiem… zrobilem ta trase tylko kilkadziesiat razy.
Mi auto zawsze za duzo zuzywa pradu ;)
Mi ICE spala 20-30% więcej niż innym, ale to nie jest powszechna norma 😁
 

Michal

Moderator
ABRP pokazuje coś innego, powinno mi zostać 30% przy 130, więc co to są za liczby tam?
Sprawdź ustawienia ABRP, w szczególności temperaturę. Obstawiam, że masz ustawione 20°C, bo tak chyba jest domyślnie. Przestaw na 0°C i sprawdzaj raczej tak, to będziesz miał taki gorszy scenariusz.
No i zależy skąd jedziesz, @krzyss z Warszawy.
Ja też kilkanaście razy robiłem trasę Warszawa - Poznań i potwierdzam, że jest na styk zasięgu TM3 LR. Latem się da, zimą jest ciężko.
 
Last edited:

lorence

Zadomawiam się
Ja mam LR bo chciałem auto szybsze, większy zasięg to dodatkowy plus. Wszystko zależy kto czym wcześniej jeździł, bo SR 6s do setki dla wielu osób też będzie kosmos :)

Przy LR trasa 120-150km/h w zimie, Warszawa > SUC Katowice równo 300kilometrów i zostało mi 6%. W lato jeszcze nie testowałem :D

Na LR masz dodatkowo gwarancje do 192tys km na SR do 160tys km.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Sprawdź ustawienia ABRP, w szczególności temperaturę. Obstawiam, że masz ustawione 20°C, bo tak chyba jest domyślnie. Przestaw na 0°C i sprawdzaj raczej tak, to będziesz miał taki gorszy scenariusz.
No i zależy skąd jedziesz, @krzyss z Warszawy.
Ja też kilkanaście razy robiłem trasę Warszawa - Poznań i potwierdzam, że jest na styk zasięgu TM3 LR. Latem się da, zimą jest ciężko.
Dzięki, wiem że jest ustawione na 20 stopni i taki scenariusz najbardziej mnie interesuje, ponieważ w dłuższe trasy jeżdżę głównie wtedy kiedy takie temperatury są na zewnątrz :)
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Wideo, na którym się opierasz jest z UK, a tu nie ma zasadniczo problemu z SuC (mam 8 lokalizacji SuC w promieniu ok. 50 km) czy innymi ładowarkami. I w takiej sytuacji i limitem budżetu brałbym SR z dodatkami (kolor, tapicerka, koła, hak co tam potrzeba). Ale w PL to inna sytuacja jak sądzę i zasięg będzie ważny.

Choć piszesz, że miasto 99% i jakieś trasy tylko 2-3 w roku, (plus jakaś nadzieja na rozwój infra w PL jest) więc ja bym zasugerował wypasiony SR ;)
Bardzo racjonalne podejście!

Jeżeli dłuższe trasy 2-3 razy w roku to wystarczy SR ale jeżeli to raz na 2 miesiące to w polskich warunkach LR. Kluczowa jest infrastruktura a ta w ciągu 12 miesięcy będzie istotnie lepsza (ale jeszcze daleka od ideału).

I jeszcze jedno - opieramy się na sieci tańszych i niezawodnych SuC z ceną ok. 1,7 zł za 1KWh. Przy podróżach 2-3 razy w roku mamy dogodny dostęp do wszelkiej maści szybkich GreenWay, Orlenu, Shela i tym podobnych po 3 zł za KWh w każdym kierunku i oznacza to zwyżkę w ciągu roku o 100-150 zł max względem tego co zaoszczędzilibyśmy większą pojemnością ale większym zużyciem LR.

LR ma względem SR lepsze audio ale to w SR gra naprawdę bardzo dobrze na tle innych aut. LR ma lepsze przyspieszenie ale SR też przyspiesza doskonale i pytanie czy to lepiej niż doskonale będzie w częstym użytku czy na pokaz przed znajomymi. LR ma napęd na wszystkie koła ale SR ba bardzo dobra trakcję i mnie nie zdarzyło się jej stracić nawet w warunkach zimowych.

I na koniec - jechałem ostatnio w 3 osoby w warunkach zimowych SR z felgami 19 (nieaerodynamicznymi), na oponach zimowych (niszowej firmy z etykietą C ) w temperaturze otoczenia ok -2 i na trasie Warszawa - Katowice bez doładowywania zostało mi 8% ale zastrzegam że nie przekraczałem 130 km/h (raczj bliżej 120 km/h). Przy 5 osobach na pokładzie i prędkości 150 km/h nie da się tego zrobić bez doładowywania.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
No coz, polegaj zatem na ABRP, ale 130 to nie 140…
Jesli jezdzisz ta trasa to wiesz ze czesto jest balagan, czasem jedziesz 110, czasem 150… nie dojedziesz bez ladowania nawet w LR, chyba ze zwolnisz, ale co ja tam wiem… zrobilem ta trase tylko kilkadziesiat razy.
Mi auto zawsze za duzo zuzywa pradu ;)
Ja tez duzo razy tą trasę robiłem. Myślę, że byłbym w stanie zwolnić na niektórych odcinkach, szczególnie Warszawa-Łódź ;) Bardziej ufam Tobie niż ABRP, a tak na prawdę przekonałbym się jadąc samemu kilka razy na różnych odcinkach :)
 
Last edited:

MarcinEV

Posiadacz elektryka
hej,
1. napęd na4 koła to bajka w prowadzeniu,
2. każdy km zasięgu na plus (dla mnie) jest ważny.
Brałbym LR. Pozdrawiam.
 
Top