SR czy LR

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Też myślę nad LR, ale koledzy straszą, że LR nie dojadę nawet z Warszawy do Poznania :/

nie wiem jak koledzy;
ja przejechałem 8500 km od września, w tym 3 spore trasy, 2 trasy z boksem dachowym w temp. 0 C;
jeżdżę prędkościami dozwolonymi, zasięgu mam zawsze na 3 godziny jazdy, czyli około 300 km autostradowo (to akurat fajny moment na przerwę); na ładowarkę dojeżdżam z reguły w przedziale 10-20%; auto jest mega, polecam
 

Michal

Moderator
W realu też nie wpływa raczej. Masa ma wpływ tylko na opory toczenia, a przy wysokich prędkościach i tak większość energii zżera aerodynamika. Takie 300 kg w aucie to dodatkowe jakieś 15% całkowitej masy.
Jeśli chodzi o zużycie energii na rozpędzanie - co rozpędzisz to zrekuperujesz, no chyba, ze chcesz liczyć zużycie energii tylko wjeżdżając na jakąś wielką górę ale to można równie dobrze liczyć zjeżdżając :p
Characteristics-of-rolling-resistance-and-aerodynamic-drag-of-a-vehicle.png

Więc tak "fizyko" to pisze :p
 

p0li

Pionier e-mobilności
W realu też nie wpływa raczej. Masa ma wpływ tylko na opory toczenia, a przy wysokich prędkościach i tak większość energii zżera aerodynamika. Takie 300 kg w aucie to dodatkowe jakieś 15% całkowitej masy.
Co rozpędzisz to zrekuperujesz, no chyba, ze chcesz liczyć zużycie energii tylko wjeżdżając na jakąś wielką górę :p
Characteristics-of-rolling-resistance-and-aerodynamic-drag-of-a-vehicle.png

Więc tak "fizyko" to pisze :p
taki fizyk co wkleja wykres roling resistans w funkcji predkosci gdy mowimy o roling resistans w funkcji masy - to faktycznie nadaje sie do wziecia w nawiasy ;P
 

Michal

Moderator
Nie nawiasy, tylko cudzysłowie jak coś.
Podesłałem też link, gdzie możesz sobie sprawdzić wzory i samodzielnie poszukać jak masa może wpływać na opory toczenia.
Od czasu do czasu ktoś napisze coś, czego nie rozumiem i wtedy sprawdzam wpisy zablokowanych ale z Toba raz za razem przekonuję się, że nie warto ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja tez duzo razy tą trasę robiłem. Myślę, że byłbym w stanie zwolnić na niektórych odcinkach, szczególnie Warszawa-Łódź ;) Bardziej ufam Tobie niż ABRP, a tak na prawdę przekonałbym się jadąc samemu kilka razy na różnych odcinkach :)
Wiesz, to tez nie jest jakis mega problem.
Pojawily sie Ionity na tej trasie i na wlocie do Poznania stajesz na 15minut i masz dodatkowe 50% zasiegu.
Z Poznania do Wawy jeszcze wygodniej bo za Strykowem masz ionity ktore jest na mopie.
Problem jest ze ionity czesto mnie zawodzi :(
 
Top