Średnie zużycie energii - jak to u was jest?

Przemmo

Posiadacz elektryka
Musiałby jechać grubo ponad 200 km/h żeby mieć taką średnią a dodatkowo w Niemczech nie ma tak długich odcinków autostrady na której nie byłoby ograniczenia do 100-130 km/h.
Jechałem non stop 185-220. Chwilowo były hamowania, ale ich nie uwzględniam. Mówię jak jest, sprawdźcie sobie.
 

aadam75

Zadomawiam się
U mnie z 5000 średnia to 13.3kw/h
A u mnie od czerwca 15,6 kWh z 6000km. Ponad połowa z S (125‐130km/h) i A(140‐145km/h). Jeżdżę jak poprzednim dieslem. Jakoś nie umiem oszczędnie albo się jeszcze nie przestawiłem. Moze zima zweryfikuje. Ale w mieście spokojnie 12-13kWh można osiągnąć.
Tesla 3HL LR
 
Last edited:

chłop-teslowy

Zadomawiam się
Naczytalem się przed zakupem o zurzyciu 16, 17kw a u mnie srednia z 3tys km to ok 20kw/100km. T3p. Kola 20.

Jak to u was jest,

A moze u mnie utrzymuje sie efekt łał, jesli cos jezdzi tak szybko to nie nalezy temu przeszkadzać ;)
stara Tesla 3 napęd na tył:
przy 140km/h pali 20kwh/100km
przy 120km/h pali 16kwh
przy mniejszych jednostajnych prędkościach mniej
W mieście przy dość dynamicznej jeździe wychodzi mi ok. 15kwh.
 
Last edited:

Eljal

Fachowiec
stara Tesla 3:
przy 140km/h pali 20kwh/100km
przy 120km/h pali 16kwh
przy mniejszych jednostajnych prędkościach mniej
W mieście przy dość dynamicznej jeździe wychodzi mi ok. 15kwh.
U mnie jazda z dwójką maluchów, więc zachowawczo: tryb mieszany (autostrady i dwupasmówki - ok. 2000 km z 7000 przebiegu) średnia 12 kwh/100 km;
po mieście ostrożnie i zachowawczo: ok 11,5 kwh/100 km.
Żadnych bzdur: klima działa, dzieciaki ogladaja film z tyłu.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Niesamowite wyniki... Szczerze mówiąc ja muszę się bardzo postarać na trasie krajówką, żeby z dwójką dzieciaków i żoną oraz zapakowanym bagażnikiem w letnią pogodę zejść poniżej 12 kWh raportowanych przez komputer.

Natomiast w samym mieście przy krótkich dystansach to jest słabo - wyjdzie średnio pewnie ponad 20 kWh. No ale mieszkam w centrum i zdarza mi się robić trasy po 3-5 km. To nie jest jazda dla jakiegokolwiek auta, ale jak trzeba dzieciaki z tobołami przewieźć, to tramwaj zawsze przegra. A z EV jeszcze mam buspasy plus parkuję bez opłat.

Natomiast udało mi się ostatnio jadąc z ustawionym na tempomacie 110-130 km/h przejechać na jednym ładowaniu trasę z Poznania do Krakowa na SuC. Wyszło 480 km a podłączałem się mając 4% baterii. W drodze powrotnej już jechałem sporo szybciej. Ostatnie 200 km udało mi się zrobić średnią prędkość 118 km/h (liczone jako dystans dzielony przez czas). I wtedy już doładowywałem się na trasie przez 12 minut - Na Greenwayu i wolno, bo nie grzałem baterii i dzieliłem z Mercedesem hybrydowym - było 62 na liczniku przez te 12 minut. Całościowo latem takie trasy to przyjemność, ale jakbym miał dołożyć kolejne 500 km tego samego dnia to już bym narzekał, chyba że mówimy o jeździe z rodziną na wakacje, bo wtedy to już ma małe znaczenie i jadę wolniej.
 
Top