Stacja ładująca w pracy

Doktor

Posiadacz elektryka
Czekam na Tesla Model 3 LR i w międzyczasie planuję przygotować sobie miejsce do ładowania w pracy. Nie znam się na elektryce i proszę o pomoc.
Tymczasowo mieszkam w domu, w którym będę ładował się ze zwykłego gniazdka 230V, na codzień wystarczy, ale w pracy chciałbym mieć możliwość trochę szybszego ładowania.
Chcę ładować się na zewnątrz, pod kamienicą. Chcę zrobić sobie na elewacji jakieś gniazdko lub ewentualnie ładowarkę. Nie chcę wydawać zbyt dużo kasy na dodatkowe sprzęty. Mogę pociągnąć przewód prosto z licznika na elewację Zgodnie z danymi na fakturze mam moc umowną 16 kW oraz zabezpieczenie przedlicznikowe 32 A.
Z tego co wiem, w zestawie jest kabel na gniazdko 230V i kabel type-2.
Ile kW mogę pociągnąć z tego kabla 230 V w zestawie maksymalnie?
Czy warto dokupić ładowarkę z wtyczką na 3 fazy? Widziałem za niecałe 1900zł brutto.
Czy może warto założyć sobie Wall Connector?
Oczywiście zrobi mi wszystko elektryk, ale nie wiem, czy będzie się znał na ładowaniu Tesli. Do tego, jeżeli będzie to siła albo zwykle gniazdko, to żeby sąsiedzi nie kradli prądu, dorzuciłbym sobie jakiś wyłącznik zwykły lub wifi, żeby nie wchodzić do pracy specjalnie żeby włączyć ładowanie.
EDIT: zapomniałem dodać, że w domu teraz mieszkam u kogoś, więc tam nie będę nic modyfikował. W przyszłym roku będę budować swój dom i tam zrobię co chcę, a jak na razie dostosuję miejsce w pracy.
 

danielm

Pionier e-mobilności
togo typu pytania dostajemy średnio raz w tygodniu. Tesla Model 3 przyjmie maksymalnie 11KW z 3 faz 16A, ale ani type2 ani kabel EVSE tego nie obsłużą, kabel type2 jest do słupków AC których raczej w pracy stawiać nie będziesz choć można by ale to podnosi koszt. kabel EVSE obsłuży max 32A ale tylko z jednej fazy ale do tego nie dostaniesz przejściówek, z przejściówki którą dostaniesz czyli pod zwykłe gniazdko pociągniesz max 13A jednofazowo co da ci ciut powyżej 3KW mocy.
Rozwiązań masz oczywiście kilka, w zależności od tego ile dziennie chcesz jeżdzić i jak często będziesz robić długie przebiegi.
Baterie najczęściej będziesz ładować w przedziale 20-90% czyli masz do naładowania 56kwh. z siły to 5 godzin ładowania, ze zwykłego gniazdka 230V niecałe 20 godzin.
problem z siłą jest taki że potrzebujesz albo wallboxa albo kabel trójfazowy z wtyczką siłową. ceny tak jak mówisz od 2tys w góre.
Ja jeżdze SR+, bateria 50kwh, ładuję się raz w tygodniu ze zwykłego gniazdka dostarczonym przez tesle kablem. połowa baterii ładowana w 8-9 godzin
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Edit wszyscy razem pisaliśmy :)

Na początek 3 fazy gniazdo z zabezpieczeniem przedlicznikowym min 32A, kable 5x6-lub10mm
Z tego potem przez przjściówki możesz zrobić wszystko Siła 16 A lub lepiej 32A (przyszłościowo) jest optymalnym rozwiązaniem
Tesla ciagnie z trzech faz wiecej kW ale trzema mniejszymi strumieniami po 16A.
EVSE które dostaniesz, może pociagnąć do 32A ale z jednej fazy.
WSZYSTKO TU JEST NA FORUM
Zrób na poczatek to gniazdo siły
a potem albo mobilne EVSE 3 fazy min 16A lub Walbox czylie Evse przykrecone do ściany? Kwestia wyboru itd
 

Doktor

Posiadacz elektryka
Wiem, że podobne tematy są na forum, ale moja jest o tyle nietypowa, że chcę zabezpieczyć się przed potencjalną kradzieżą prądu, a nie wiem, czy sa wyłączniki na przycisk albo na wifi do siły. Spytam elektryka o podłączenie 3 faz 32A z wyłącznikiem. Z tego co zrozumiałem, to jest najlepsze rozwiązanie dla mnie.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Wiem, że podobne tematy są na forum, ale moja jest o tyle nietypowa, że chcę zabezpieczyć się przed potencjalną kradzieżą prądu, a nie wiem, czy sa wyłączniki na przycisk albo na wifi do siły. Spytam elektryka o podłączenie 3 faz 32A z wyłącznikiem. Z tego co zrozumiałem, to jest najlepsze rozwiązanie dla mnie.
to wtedy jakiś wallbox z autoryzacją RFID
 

Doktor

Posiadacz elektryka
to wtedy jakiś wallbox z autoryzacją RFID
To mała kamienica i prywatny parking w małym mieście, także nie spodziewam się tłumu elektryków, ale ryzyko, że jakiś Janusz co weekend będzie odpalał jakiś sprzęt na gniazdku siłowym to już jest. Wymyśliłem sobie, że najtaniej byłoby zrobić ręczny wyłącznik w środku w biurze, a najwygodniej zrobić wyłącznik na wifi, żeby bez wchodzenia do środka w aplikacji na telefonie uruchomić ładowanie.
 
Top