Stały dowód rejestracyjny problemy w Wydziale Komunikacji POZNAŃ

Przerabiałem dokładnie ten temat w Poznaniu na Gronowej w styczniu 2020.

Próbowałem wytłumaczyć, że to bez sensu, aż skończyła mi się cierpliwość. Złożyłem im urzędowe ponaglenie (obowiązkowe do ewentualnego odwołania) i następujące podanie (też ważne do odwołania):

Zwracam się z uprzejmą prośbą o pisemne uzasadnienie faktyczne i prawne odmowy wydania stałego dowody rejestracyjnego i karty pojazdu.

W szczególności interesują mnie:
  • podstawa prawna odmowy
  • podstawa prawna wymagania dokumentów odprawy celnej dla samochodu zakupionego na terenie Unii Europejskiej od jego producenta
  • przyczyny, z powodu których odmówiono wiarygodności i mocy dowodowej przedstawionym przeze mnie w przeciągu postępowania dokumentom (w szczególności fakturze zakupu pojazdu od producenta na terenie Niemiec oraz europejskiego certyfikatu zgodności, który wyraźnie wskazuje na Tesla Motors Netherlands B. V. z siedzibą w Holandii jako na spółkę reprezentującą producenta)
  • dane osobowe urzędnika, który decyzję podjął, celem możliwego zastosowania przepisów artykułu 231 Kodeksu Karnego w przypadku stwierdzenia niedopełnienia obowiązków
Prośbę swoją uzasadniam następującymi przepisami prawa:

• Dz.U.2020.0.256 t.j. - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, Art. 107

§ 3. Uzasadnienie faktyczne decyzji powinno w szczególności zawierać wskazanie faktów, które organ uznał za udowodnione, dowodów, na których się oparł, oraz przyczyn, z powodu których innym dowodom odmówił wiarygodności i mocy dowodowej, zaś uzasadnienie prawne - wyjaśnienie podstawy prawnej decyzji, z przytoczeniem przepisów prawa.

Dz.U.2019.0.1950 t.j. - Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny, Art. 231

§ 1. Funkcjonariusz publiczny, który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie dopełniając obowiązków, działa na szkodę interesu publicznego lub prywatnego, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3 (...)

§ 3. Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 działa nieumyślnie i wyrządza istotną szkodę, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

• Dz.U.2020.0.110 t.j. - Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, Art. 72

§ 1. Rejestracji dokonuje się na podstawie:
(...)
6) dowodu odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej i jest rejestrowany po raz pierwszy;

Okazało się nagle, że dokumenty były okej od początku i dostałem stały dowód 🤷‍♂️

Protip: w międzyczasie jeździłem za granicę na tymczasowym dowodzie, byłem kontrolowany i nie było problemów, bo… ten dokument jest przecież tylko po polsku i nikt nic tam nie rozumie ;)
 
Last edited:

Robmal

Posiadacz elektryka
Info z dziś z Wydziału Komunikacji Gronowa/Poznań - w piątek odbieram dowód stały. Dzięki pomocy Waszej oraz kolegów z FB temat szybko się rozwiązał. Bardzo Wam dziękuje, szczególnie osobą, które odezwały się prywatnie.
 

Sfotek

Posiadacz elektryka
Info z dziś z Wydziału Komunikacji Gronowa/Poznań - w piątek odbieram dowód stały. Dzięki pomocy Waszej oraz kolegów z FB temat szybko się rozwiązał. Bardzo Wam dziękuje, szczególnie osobą, które odezwały się prywatnie.
To daj znac dla potomnych co konkretnie zrobiles tym razem i zadzialalo:)
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Po pierwsze skorzystałem z przepisów i świetnie opisał to powyżej kolega ken-wywietrznik.
Przecież mamy oświadczenie Tesli o zakupie wewnątrzwspólnotowym. Po drugie wiedziałem dzięki Wam i osobą z FB, że jednak WK wydaje i wydawał wcześniej stałe dowody przy takim samym komplecie materiałów od Tesli. Czyli nie mogą różnie traktować klientów a jeśli już to chcą zrobić to na jakiej podstawie. Podobno mają pytać Urząd Celny o interpretacje czy oświadczenie Tesli jest wystarczające ale dowody stałe będą wydawane.
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...) Czyli nie mogą różnie traktować klientów a jeśli już to chcą zrobić to na jakiej podstawie.
Kiedyś ponad rok jeździłem na niemieckich blachach, polskim przeglądzie zerowym i comiesięcznym ubezpieczeniu granicznym, bo ****ek (ale pechowo kierownik Wydziału) sobie wymyślił, że nie można mojego auta zarejestrować. Żeby było śmieszniej, miałem już auto prawie zarejestrowane, nadany numer rejestracyjny itd. :D Inne wydziały komunikacji w PL nie robiły w takich przypadkach problemów jak się dowiedziałem. Auto było kupione z Urzędu Celnego, jakiś przepadek mienia czy coś. 2x kulałem się do Słupska po papiery, których nie dostałem bo nie były potrzebne. Ileś razy zatrzymywała mnie policja, pośmialiśmy się z głupoty ludzkiej i jechałem dalej. Musiałem urząd podać do Naczelnego Sądu Administracyjnego, sprawę wygrałem, auto mi zarejestrowali, pizducha zdjęli z kierownikowania.. i awansowali gdzieś wyżej.
Tak więc to jest Polska - kraj kontrastów, niespodzianek, identycznych przepisów ale różnie interpretowalnych etc. 🤣

Pozdrawiam
 
Top