Stuki przy gwałtownym hamowaniu

darru

Nowy na Forum
Witam

Pomóżcie mi zrozumieć jak zachowuje się wasze Niro w przypadku gwałtownego hamowania (nie awaryjnego lecz dynamicznego). Zaobserwowałem ze w moim samochodzie przy takim manewrze odczuwam głośnie stuki i szarpniecie (2-3 krotne). W dotychczasowych samochodach (spalinowych) takiego zachowania nie było. Jeżdżę głownie z i-pedal.

Nie mam porównania z innymi elektrykami i zastanawiam się czy to jest coś normalnego czy temat dla ASO
 

luki

Pionier e-mobilności
Może najpierw rekuperacja, a później dołączają się hamulce? Przeważnie jeździsz/hamujesz delikatnie skoro używasz i-pedal, więc i hamulce mogą być delikatnie "zardzewiale" (co jest naturalne)
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Witam

Pomóżcie mi zrozumieć jak zachowuje się wasze Niro w przypadku gwałtownego hamowania (nie awaryjnego lecz dynamicznego). Zaobserwowałem ze w moim samochodzie przy takim manewrze odczuwam głośnie stuki i szarpniecie (2-3 krotne). W dotychczasowych samochodach (spalinowych) takiego zachowania nie było. Jeżdżę głownie z i-pedal.

Nie mam porównania z innymi elektrykami i zastanawiam się czy to jest coś normalnego czy temat dla ASO
ABS zapobiega blokowaniu kół. Auto cięższe, to i bezwładność większa.
 

darru

Nowy na Forum
ABS zapobiega blokowaniu kół. Auto cięższe, to i bezwładność większa.
ABS to nie jest bo te stuki są w odstępach sekundowych. ABS "pulsuje" inaczej. A samochód lżejszy od moich spalinowych :). Wyłączę rekuperacje całkowicie i zobaczę jak to wygląda.
 
Top