Supercharger Białystok

Michal

Moderator
To chyba nie jest takie proste jak piszecie... Sieć w PL, jest stara i aby dociągnąć gdzieś w konkretne miejsce dodatkowe 500 - 1000 kW mocy trzeba jednak trochę się zastanowić, co się może stać po drodze... Tym bardziej, że już dawno bardzo dużą część elektryczności nie jest generowana w PL, tylko kupowana z zagranicy...
 

danielm

Pionier e-mobilności
To chyba nie jest takie proste jak piszecie... Sieć w PL, jest stara i aby dociągnąć gdzieś w konkretne miejsce dodatkowe 500 - 1000 kW mocy trzeba jednak trochę się zastanowić, co się może stać po drodze... Tym bardziej, że już dawno bardzo dużą część elektryczności nie jest generowana w PL, tylko kupowana z zagranicy...
ale przeglądy UDT nie sprawdzają czy siedz da rade tylko cytując jednego z urzedników: czy ładowarka nie wybuchnie. tak więc trzeba dostarczyć dokumentacje w odpowiednim formacie której większość producentów ładowarek nie tworzy bo nigdzie poza Polską takich przepisów nie ma. i to właściciel sieci ładowarek musi ogarnąć temat. potem już rzeczywiście tylko pieczątka urzędnika po odstaniu w kolecje i można odpalać stacje która zdążyła w międzyczasie zardzewieć
 

danielm

Pionier e-mobilności
Kibicuję, popieram i w ogóle, tylko czemu w centrum, a nie gdzieś przy S8...
rozmawiałem z właścicielką PortoFino w Lućmierzu i to ona walczyła o tę lokalizację. zgaduje że jak nie było jeszcze Tesla Polska to po prostu właściciele miejscówek wysyłali do nich że chcą i tesla rozpatrywała lokalizacje. Galeria chciała to galeria dostanie.
 

sd tosia

Posiadacz elektryka
Podejrzewam, że tak łatwiej dla Tesli. Nie muszą sami biegać z papierami, tylko wykorzystują infrastrukturę właściciela terenu. Właściciel użera się z energetykami o przydział mocy, elonoludki przychodzą na gotowe, być może UDT czy-ktoś-tam-inny też nie jest wtedy tak trudny do obłaskawienia.

Lokalizacje typu "przy S8" będą w przyszłości, gdy SC będzie dostępny dla ogółu, a nie dla kilku modeli Tesli - GDDKiA ogólnodostępność ma w żądaniach podczas przetargów na punkty ładowania.
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
Podejrzewam, że tak łatwiej dla Tesli. Nie muszą sami biegać z papierami, tylko wykorzystują infrastrukturę właściciela terenu. Właściciel użera się z energetykami o przydział mocy, elonoludki przychodzą na gotowe, być może UDT czy-ktoś-tam-inny też nie jest wtedy tak trudny do obłaskawienia.

Lokalizacje typu "przy S8" będą w przyszłości, gdy SC będzie dostępny dla ogółu, a nie dla kilku modeli Tesli - GDDKiA ogólnodostępność ma w żądaniach podczas przetargów na punkty ładowania.
moja teoria jest taka że Tesla nie potrzebuje UDT, to nie jest publiczna ładowarka tylko dla posiadaczy tesli
 

Seba020

Zadomawiam się
moja teoria jest taka że Tesla nie potrzebuje UDT, to nie jest publiczna ładowarka tylko dla posiadaczy tesli
Na to wskazują szybkie czasy od postawienia do uruchomienia (versus GreenWay).
Dla SuC pozostaje kwestia przyłącza, ale w przypadku galerii, przyłącze już jest, jeśli miało zapas mocy, to jesteśmy "do przodu" jakieś 12 do 24 miesięcy (przeprawa z energetyką) jeśli chodzi o uruchamianie.


Odnośnie lokalizacji: "Ostrów Mazowiecka" (uwaga, nie odmienia się "Ostrowia") to słyszałem, że chcieli postawić tam na Orlenie podobnie jak to jest w Ciechocinku, bo po drugiej stronie ulicy jest stacja elektroenergetyczna, więc z nowym przyłączem nie powinno być aż takiego problemu, ale widać "nie pykło".
 

danielm

Pionier e-mobilności
Na to wskazują szybkie czasy od postawienia do uruchomienia (versus GreenWay).
Dla SuC pozostaje kwestia przyłącza, ale w przypadku galerii, przyłącze już jest, jeśli miało zapas mocy, to jesteśmy "do przodu" jakieś 12 do 24 miesięcy (przeprawa z energetyką) jeśli chodzi o uruchamianie.


Odnośnie lokalizacji: "Ostrów Mazowiecka" (uwaga, nie odmienia się "Ostrowia") to słyszałem, że chcieli postawić tam na Orlenie podobnie jak to jest w Ciechocinku, bo po drugiej stronie ulicy jest stacja elektroenergetyczna, więc z nowym przyłączem nie powinno być aż takiego problemu, ale widać "nie pykło".
a widzisz. tesla miala umowe z orlenem przez lata stąd większość SuC było przy orlenach. umowa się pewnie skończyła odkąd orlen sam stawia swoje i lokalizacje zaplanowane u nich utknęły.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Na to wskazują szybkie czasy od postawienia do uruchomienia (versus GreenWay).
Dla SuC pozostaje kwestia przyłącza, ale w przypadku galerii, przyłącze już jest, jeśli miało zapas mocy, to jesteśmy "do przodu" jakieś 12 do 24 miesięcy (przeprawa z energetyką) jeśli chodzi o uruchamianie.
Gdzieś tam obiło mi się o oczy, że Tesla chętnie stawia SuperChargery tam, gdzie jest już infrastruktura - a takowa najczęściej jest w tzw. cywilizacji, czyli np. w centrum miasta.

Pozdrawiam
 

Najnowsze dyskusje

Top