daniel

Señor Meme Officer
Nie miałem dokładnie takiego błędu, ale nie startowało mi ładowanie DC czasem.
Potem znaleźli u mnie wodę w wiązce elektrycznej. :>
Może to preludium do dalszych błędów? Zgłaszaj do Tesli i niech monitorują sprawę.

Ostatnio nie zauważyłem takich błędów, ale prawie wyłącznie ładowałem się na AC GreenWay i SuC, więc nie mam sprawdzonego tego czy DC gdzie indziej działa.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Tyle, że w zwykłych ładowarkach AC, nie ma żadnej komunikacji z samochodem.
Jest komunikacja. Auto zgłasza gotowość i dopiero ładowarka włącza zasilanie. Gdyby nie było komunikacji to wystarczyłby zwykły kabel bez żadnej cegły na nim.
 

KrzysztofFly

Moderator
Jest komunikacja. Auto zgłasza gotowość i dopiero ładowarka włącza zasilanie. Gdyby nie było komunikacji to wystarczyłby zwykły kabel bez żadnej cegły na nim.
Nie mylmy sekwencji sygnałów PWM, z komunikacją pomiędzy stacją ładowania a samochodem, jaka występuje w przypadku DC. Ale jeśli tak wolisz, to można to również nazwać komunikacją.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie mylmy sekwencji sygnałów PWM, z komunikacją pomiędzy stacją ładowania a samochodem, jaka występuje w przypadku DC. Ale jeśli tak wolisz, to można to również nazwać komunikacją.
Chyba wszystkie urządzenia komunikują się poprzez różnego rodzaju sekwencje sygnałów, także dla mnie to komunikacja w jakimś protokole nawet jeśli to komunikacja na poziomie napięcia i oporu albo wypełnienia, choć domyślałem się że w AC jest jakoś inaczej bo ładowarka nie wie ile % baterii ma samochód a w DC ma taką informację.
Mi osobiście bardzo brakuje informacji o poziomie baterii w mojej ładowarce bo nie można zrobić bardziej zaawansowanych taktyk ładowania.

Masz rację że problem powyżej to raczej z DC bo protokół AC jest bardzo prymitywny.(właśnie sprawdziłem) Dodatkowo Auto napisało że jest zgoda na ładowanie AC
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Chyba wszystkie urządzenia komunikują się poprzez różnego rodzaju sekwencje sygnałów, także dla mnie to komunikacja w jakimś protokole nawet jeśli to komunikacja na poziomie napięcia i oporu albo wypełnienia, choć domyślałem się że w AC jest jakoś inaczej bo ładowarka nie wie ile % baterii ma samochód a w DC ma taką informację.
Mi osobiście bardzo brakuje informacji o poziomie baterii w mojej ładowarce bo nie można zrobić bardziej zaawansowanych taktyk ładowania.

Masz rację że problem powyżej to raczej z DC bo protokół AC jest bardzo prymitywny.(właśnie sprawdziłem) Dodatkowo Auto napisało że jest zgoda na ładowanie AC
Można. Masz api od tesli. Ja mam tak zrobione :unsure:
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Można. Masz api od tesli. Ja mam tak zrobione :unsure:
Wiem że tak mozna ale nie chce mi się w to bawić w ten sposób, chciałem kupic gotowe rozwiązanie i rzeczwyście moje ma prawie wszystko. Chciałbym tylko żeby np ograniczenie ładowania w mojej ładowarce wyłaczało się gdy podłącze auto które ma np poniżej 30%. Niby można się bawić samemu ale nie chce wymyslać koła na nowo. Szkoda mi na to czasu, wolę nabijac posty na forum;)
 

KrzysztofFly

Moderator
Można. Masz api od tesli. Ja mam tak zrobione :unsure:
Wiem że tak mozna ale nie chce mi się w to bawić w ten sposób, chciałem kupic gotowe rozwiązanie i rzeczwyście moje ma prawie wszystko. Chciałbym tylko żeby np ograniczenie ładowania w mojej ładowarce wyłaczało się gdy podłącze auto które ma np poniżej 30%. Niby można się bawić samemu ale nie chce wymyslać koła na nowo. Szkoda mi na to czasu, wolę nabijac posty na forum;)
Przynajmniej w teorii, na tą chwilę jedynie chyba WC3 byłby w stanie to ogarnąć, jednak tutaj pewnie potrzebny byłby magik który to ogarnie. @pmlody może Ty? ba ja na pewno nie.
Jednak Tesla jak zwykle poszła o krok dalej i z tego co się domyślam, to akurat WC3 wykorzystuje protokół transmisji, a nie tylko PWM. Świadczy o tym, chociażby to, że wie z jakim numerem VIN jest ładowany samochód (bo przecież w ustawieniach można ustawić, wszystkie auta, tylko Tesle lub konkretne numery VIN które mogą się ładować.
 

Michal

Moderator
Z Tesla możesz zrobić wszystko przy ładowaniu nawet na najgłupszej ładowarce, bo całe sterowanie i informacje o pojeździe są w API auta.
 
Top