Michal

Moderator
Macie jeszcze w UK słoneczne dni? Wystaw auto na słońce na kilka godzin - jeśli coś tam jest w środku, to się usmarzy.
 

daniel

Señor Meme Officer
U mnie było 6-7 alarmów fałszywych. Większość to muchy. Dwa razy miałem tak, że zostawiłem włączony wiatraczek na USB. Jak samochód się uśpił to gniazdo się wyłączyło i wiatrak też. Potem zajrzałem do aplikacji i bum. Alarm. Gniazdo się wyłączyło i ruszył wiatrak czyli był ruch w samochodzie. W każdym innym przypadku to były owady i to dość duże, ale raz musiałem 3 razy sprawdzać o co chodzi i dopiero gada zobaczyłem.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Pierwsze auto stało pod chmurką 12.2020 - 03.2021 i żadnych problemów (z gniazdem) w tym czasie.
Tak mnie olśniło...
Te wszystkie przykłady z deszczem/śniegiem/myjnią maja jedną wspólną cechę - woda może się lać na styki bez napięcia. Bo przecież stycznik ładowania jest otwarty np. na myjni...
Problem jest inny - czy jest jeden stycznik ładowania w samochodzie, czy do DC jest oddzielny.
Jeśli jest jeden to po wetknięciu wtyczki AC mamy pod nią nieosłonięte styki z napięciem baterii.
I w takiej sytuacji warto jednak zasłonić...
Nie wiem jak jest w Tesli ani w innych samochodach.
Wujek Dobra Rada mawiał - ja Ci radzę, ty rób jak chcesz :D
 

Michal

Moderator
No weź... Jak jeden stycznik... Nie ma szans, żeby przy ładowaniu AC było napięcie na stykach DC :D
 

daniel

Señor Meme Officer
No weź... Jak jeden stycznik... Nie ma szans, żeby przy ładowaniu AC było napięcie na stykach DC :D
Napięcie doprowadzamy kablem, a nie w drugą stronę. Po co miałoby być napięcie od strony samochodu?
A jak w Kia/Hyundai chcesz wyciągać prąd to wpinasz adapter.
 

Michal

Moderator
No i to jest adapter podpinany do AC Type2, a nie DC :)
Do DC to najwyżej możesz podpiąć elektrolizer, żeby wodór Solorzowi robić do tych jego durnych pomysłów :p
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Wczoraj w nocy ok. 21:00, a potem ok. 04:30 oraz dzisiaj ok. 20:00 uaktywnił mi się alarm i po jakichś 10 sek. się wyłączył. Nie było żadnych oczywistych przyczyn do uaktywnienia.
Stąd pytania:
- poza info w apce o aktywacji alarmu, nie ma nic na ekranie w samochodzie. Czy są jakieś logi aby dojść co aktywowało alarm?
- czy jest jakaś opcja wyłączenia klaksonu gdy alarm się uruchomi? Bo nowa Tesla robi na razie antyreklamę EV wśród sąsiadów (stoi na podjeździe do garażu) poprzez takie zachowanie ;)

Jako ruch celem eliminacji potencjalnej przyczyny, na razie wyłączyłem czujnik przechylenia / intruza.
U mnie reset pomógł. (Specjalnie uruchomiłem wartownika po to by mieć event.json log i tam próbować szukać przyczyny - ale nic mądrego nie znalazłem)
 
Top