Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Myślę, że dałoby się to jakoś zautomatyzować. Nie ma chyba gotowego rozwiązania, ale skoro jest API (oficjalne, czy też wrapper od Tessie, albo inny) i z tego poziomu mamy dostęp do:

- odczytu natężenia ładowania
- odczytu lokalizacji
- zatrzymywania i startu ładowania

to możemy napisać samodzielnie prosty skrypt, który po wykryciu spadku natężenia prądu ładowania, będąc w zadanej lokalizacji, przerwie ładowanie i uruchomi je ponownie.

Jak znajdę czas to mogę takie coś nawet napisać, z tym, że muszę wymyślić jak zasymulować taki spadek napięcia u siebie.

EDIT: Wrzucam poglądowy kod w pythonie, napisany na szybko przez chat gpt

Python:
import requests
import time
from geopy.distance import geodesic

# Constants
TESLA_CLIENT_ID = 'your-client-id'
TESLA_CLIENT_SECRET = 'your-client-secret'
USERNAME = 'your-tesla-username'
PASSWORD = 'your-tesla-password'
VEHICLE_ID = 'your-vehicle-id'

# Function to get an access token
def get_access_token(username, password):
    url = "https://owner-api.teslamotors.com/oauth/token"
    payload = {
        "grant_type": "password",
        "client_id": TESLA_CLIENT_ID,
        "client_secret": TESLA_CLIENT_SECRET,
        "email": username,
        "password": password
    }
    response = requests.post(url, data=payload)
    return response.json()['access_token']

# Function to get vehicle data
def get_vehicle_data(access_token, vehicle_id):
    url = f"https://owner-api.teslamotors.com/api/1/vehicles/{vehicle_id}/vehicle_data"
    headers = {'Authorization': f'Bearer {access_token}'}
    response = requests.get(url, headers=headers)
    return response.json()

# Function to send command to the vehicle
def send_vehicle_command(access_token, vehicle_id, command):
    url = f"https://owner-api.teslamotors.com/api/1/vehicles/{vehicle_id}/command/{command}"
    headers = {'Authorization': f'Bearer {access_token}'}
    response = requests.post(url, headers=headers)
    return response.json()

# Main function to manage charging
def manage_charging(target_location, range_km, interval, max_attempts):
    access_token = get_access_token(USERNAME, PASSWORD)
    attempts = 0

    while attempts < max_attempts:
        vehicle_data = get_vehicle_data(access_token, VEHICLE_ID)
        current_location = (vehicle_data['drive_state']['latitude'], vehicle_data['drive_state']['longitude'])
        charging_state = vehicle_data['charge_state']

        if charging_state['charging_state'] == 'Charging' and charging_state['charger_actual_current'] < 16:
            if geodesic(current_location, target_location).km <= range_km:
                send_vehicle_command(access_token, VEHICLE_ID, 'stop_charge')
                time.sleep(60)  # Wait for 60 seconds
                send_vehicle_command(access_token, VEHICLE_ID, 'start_charge')

        time.sleep(interval)
        attempts += 1

# Example usage
target_location = (latitude, longitude)  # Replace with actual latitude and longitude
manage_charging(target_location, 5, 300, 10)
Hej dasz znać jakie zapytanie zastosowałeś? Badam obecnie właśnie jakość produktu CHAT GPT względem sposobu tworzenia zapytań. W szczególności, ze Visual Studio ma już oficjalną integracje gdzie udostępnia całe repozytorium.
 

dawidgora

Posiadacz elektryka
Hej dasz znać jakie zapytanie zastosowałeś? Badam obecnie właśnie jakość produktu CHAT GPT względem sposobu tworzenia zapytań. W szczególności, ze Visual Studio ma już oficjalną integracje gdzie udostępnia całe repozytorium.
Jasne, łap
 

Attachments

  • 1705663209771.png
    1705663209771.png
    1,9 MB · Liczba wyświetleń: 65

chewbacca

Posiadacz elektryka
Takie pytanko o Tesla Destination Chargery (DC)... Czasem jak jadę gdzieś w okolicę, w której znajduje się DC (zazwyczaj jest to jakiś hotel) to wysyłam do nich zapytanie czy będzie możliwość skorzystania z ładowarki nie będąc ich gościem hotelu. Zazwyczaj zapraszają bez problemu bez żadnych opłat. Tylko raz spotkałem się z odmową ale ze względu na "awarię ładowarki".
Orientuje się ktoś jak to wygląda? Czy hotel posiadając taki DC od Tesli musi udostępniać ją wszystkim, nie tylko swoim gościom? Czy po prostu miałem farta i do tej pory trafiałem tylko na przemiłą obsługę hotelową? :)
Bo z drugiej strony też po co były by zaznaczone te ładowarki na mapie w Tesli, jeśli byłyby dostępne tylko pod warunkiem wykupienia noclegu w danym hotelu...
 

Michal

Moderator
Moim zdaniem to zależy tylko i wyłącznie od właściciela obiektu. Przykładowo dwa destination charger w Warszawie w centrum. Jednen z dopiskiem "dostępność dla klientów", drugi "dostępność dla wszystkich":
:
1705923252639.png
1705923375936.png


Dodatkowo mogą być jakieś warunki, typu - jeśli ktoś uzyskał dofinansowanie na punkt ładowania, to możliwe, że musi on być publiczny.

Ps. Widzę, że na stronie tesli nie da się tego łatwo sprawdzać, tylko trzeba klikać po kolei i czytać co jest napisane. Jest niezerowa szansa, że udałoby mi się wyciągać takie informacje z API Tesli i w mojej mapie na ev.warszawa.pl można by było filtrować lokacje na tej podstawie, tylko pytanie czy ktoś by z tego korzystał.
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem to zależy tylko i wyłącznie od właściciela obiektu. Przykładowo dwa destination charger w Warszawie w centrum. Jednen z dopiskiem "dostępność dla klientów", drugi "dostępność dla wszystkich":
:
View attachment 15703View attachment 15704

Dodatkowo mogą być jakieś warunki, typu - jeśli ktoś uzyskał dofinansowanie na punkt ładowania, to możliwe, że musi on być publiczny.
To akurat są chyba jakieś gotowe formułki (pewnie z jakiegoś generatora). Zazwyczaj jest albo to albo coś podobnego z informacją "dostępność tylko po wcześniejszej rezerwacji". :) W obydwu punktach udało mi się dostać bez problemu zgodę na skorzystanie z ładowarki nie będąc ich gościem hotelowym. Ale być może masz rację.
 

Michal

Moderator
Wszystkie jakie sprawdzam na stronie https://www.tesla.com/pl_pl/findus maja jeden z tych dwóch napisów w opisie. Wydaje się, że ten opis powstaje na podstawie zaznaczenia jakiś checkboxów w formularzu zgłoszeniowym, bo wszystkie napisy się tam powtarzają.
Domyślam się, że ludzie jak zgłaszają taką usługę do Tesli, to z obawy przed tłumami ładujących się często ustawiają właśnie "dostępność dla klientów", a później po roku dają sobie z tym spokój i udostępniają wszystkim, tylko nie chce im, albo nie wiedzą jak, zmienić.
 
Last edited:

Pepek

Posiadacz elektryka
W obydwu punktach udało mi się dostać bez problemu zgodę na skorzystanie z ładowarki nie będąc ich gościem hotelowym. Ale być może masz rację.
Ale to jak to dokładnie działa, bo nie korzystałem nigdy, a może kiedyś się przyda? Można do nich zadzwonić na ten numer, upewnić się, że mogę się podłączyć i wtedy podjeżdżamy, podłączamy się i kasuje nas za ładowanie jak przy SuC? Czy jakoś inaczej?
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Ale to jak to dokładnie działa, bo nie korzystałem nigdy, a może kiedyś się przyda? Można do nich zadzwonić na ten numer, upewnić się, że mogę się podłączyć i wtedy podjeżdżamy, podłączamy się i kasuje nas za ładowanie jak przy SuC? Czy jakoś inaczej?
Nie no po prostu grzecznie zapytałem się w hotelu, w którym znajdował się ów DC czy mógłbym skorzystać. I oni z uśmiechem odpowiedzieli, że oczywiście :)
EDIT: Za samo ładowanie Tesla kasy nie pobiera. Hotel też nie. Teoretycznie chyba mogliby skasować chociażby za parking u nich (bo za prąd to chyba bardziej skomplikowane procedury są) ale ani razu tego nie zrobili więc zacząłem się zastanawiać czy wszyscy są tacy mili czy może po prostu Tesla daje taki warunek przy zakładaniu DC w swoim hotelu. Coś w stylu: "pan dostaje od nas Wall Connector za free, Pana hotel (punkt ładowania docelowego) umieszczamy na naszej mapie z Destination Chargerami ale za to musi Pan udostępnić za darmo możliwość naładowania każdej Tesli".
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Nie no po prostu grzecznie zapytałem się w hotelu, w którym znajdował się ów DC czy mógłbym skorzystać. I oni z uśmiechem odpowiedzieli, że oczywiście :)
EDIT: Za samo ładowanie Tesla kasy nie pobiera. Hotel też nie. Teoretycznie chyba mogliby skasować chociażby za parking u nich (bo za prąd to chyba bardziej skomplikowane procedury są) ale ani razu tego nie zrobili więc zacząłem się zastanawiać czy wszyscy są tacy mili czy może po prostu Tesla daje taki warunek przy zakładaniu DC w swoim hotelu. Coś w stylu: "pan dostaje od nas Wall Connector za free, Pana hotel (punkt ładowania docelowego) umieszczamy na naszej mapie z Destination Chargerami ale za to musi Pan udostępnić za darmo możliwość naładowania każdej Tesli".
Nice, to muszę kiedyś spróbować, zwłaszcza jak za darmo. :D
Co do samej ich dostępności - teraz trafiłem na inny opis, ani nie że tylko dla klientów, ani nie dla wszystkich, ale "Dostępność tylko po wcześniejszej rezerwacji". Ciekawe, szkoda, że tego Tesla DC w Polsce tak mało, przewiniesz mapę na Czechy/Słowacja i masz tego setki, a u nas słabiutko...
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Jasna choinka, no i wymienili mi wahacze dolne a auto skrzypi jak skrzypiało bo trzeba było wymienić wahacze górne :/. Nic jadę chyba do rvrepair żeby to nasmarowali i będzie git…. Eh szkoda słów.
 
Top