danielm

Pionier e-mobilności
Ok już się doinformowałem. Ładowanie na 100% pomaga jedynie w dokładniejszym szacunku SoC i zasięgu. Przedstawiłem limit że 100 na 80 i raz w tygodniu będę ładował do 100%.

Nie wiem czy można wrzucać na tym forum linki więc nie wrzucam, ale znalazłem artykuł, który to wszystko tłumaczy.
tesla twierdzi co innego. ładowanie do 100% przynajmniej raz w tygodniu. podpinanie auta do gniazdka zawsze gdy tylko to możliwe. deaktywacja sentry by utrzymywać baterie naładowaną
 

dawidgora

Posiadacz elektryka

PiotrS

Posiadacz elektryka
tesla twierdzi co innego. ładowanie do 100% przynajmniej raz w tygodniu. podpinanie auta do gniazdka zawsze gdy tylko to możliwe. deaktywacja sentry by utrzymywać baterie naładowaną
O tym wyłączonym sentry to nie czytałem wcześniej.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Czyli że powinno się zawsze mieć 100%? Ja podpinam auto od razu jak przyjeżdżam do domu, czesto nie jeżdżę 1-2 dni wcale.

Wrzucam ten art. w razie czego proszę o upomnienie:

tak wiele osób mówi podobnie, Tesla kłamie, albo przynajmniej oszukuje i nie powinno się robić tego co zaleca. a jednak wolałbym robić to co zaleca producent: "
If your vehicle is equipped with an LFP Battery, Tesla recommends that you keep your charge limit set to 100%, even for daily use, and that you also fully charge to 100% at least once per week. If Model 3 has been parked for longer than a week, Tesla recommends driving as you normally would and charge to 100% at your earliest convenience.

In addition, a best practice is to allow Model 3 to "sleep" regularly by parking it with Sentry Mode disabled, when possible. Consider using the Exclude Home, Exclude Work, and Exclude Favorites settings to prevent Sentry Mode from automatically activating at locations it is not needed (see How to Use Sentry Mode (Camera + App))."
O tym wyłączonym sentry to nie czytałem wcześniej.

Z instrukcji modelu 3: "In addition, a best practice is to allow Model 3 to "sleep" regularly by parking it with Sentry Mode disabled, when possible. Consider using the Exclude Home, Exclude Work, and Exclude Favorites settings to prevent Sentry Mode from automatically activating at locations it is not needed (see How to Use Sentry Mode (Camera + App))."
 

ciastek

Pionier e-mobilności
tak wiele osób mówi podobnie, Tesla kłamie, albo przynajmniej oszukuje i nie powinno się robić tego co zaleca
Producent może mieć inne priorytety. Na przykład zależy mu, by nie zdarzyła się sytuacja, że samochód stanie pokazując chwile wcześniej, że w baterii energii jeszcze trochę jest.
Użytkownik, znając swoje potrzeby, może uznać, że woli oszczędzić ułamki procentów degradacji kosztem dokładnego wskazania bateriomierza.
 

Kmicin

Zadomawiam się
Jest nadal możliwość zmiany siły rekuperacji Standart /low? Nie mogę znalesc tej funkcji. Dla mnie osobiście z tak silna rekuperacja źle się jeździ jeśli nie chce akurat korzystać z autopilota. Zauważyłem tylko regulacje pelzanie/toczenie/wstrzymaj itp ale to jest odpowiedzialne tylko na ost metrach przed zatrzymaniem jak się ma auto zachować.
 

daniel

Señor Meme Officer
Jest nadal możliwość zmiany siły rekuperacji Standart /low? Nie mogę znalesc tej funkcji. Dla mnie osobiście z tak silna rekuperacja źle się jeździ jeśli nie chce akurat korzystać z autopilota. Zauważyłem tylko regulacje pelzanie/toczenie/wstrzymaj itp ale to jest odpowiedzialne tylko na ost metrach przed zatrzymaniem jak się ma auto zachować.
Nie, ta opcja jest niedostępna. Ktoś wspominał, że tzw S3XY buttons mają taką możliwość, bo łączą się bezpośrednio z magistralą CAN.
 
Top