Tanie wynajmy od Stellantisa itp

Ev3

Pionier e-mobilności
Interesują mnie tanie oferty wynajmów, powiedzmy do 300-500 zł miesięcznie.
To jeszcze na ten moment jest?

Jakby ktoś widział, prośba o podzielenie się kwotą.

Najlepiej auto miejskie, ale też małe premium w rodzaju Alfy Romeo Junior...
 

nabrU

Moderator
Ależ oczywiście, że oferty wynajmu są wypaczone, bo każdy patrzy nie na wartość płaconą producentowi (czyli z dopłatą do EV), tylko wyłącznie na raty.

De facto jednak przykład z powyżej (36900zl i 24 raty 555zl brutto) to realnie prawie 2100zł średniomiesięcznie za najtańszą wersję R5. Skończą się dopłaty i albo producenci / banki będą musieli pójść po rozum do głowy, albo (co bardziej prawdopodobne) kierowcy chętni na wynajem dostaną obuchem po głowie, bo kto zapłaci taką kwotę za najbiedniejsze R5...
 
Last edited:

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
Ależ oczywiście, że oferty wynajmu są wypaczone, bo każdy patrzy nie na wartość płaconą producentowi (czyli z dopłatą do EV), tylko wyłącznie na raty.

De facto jednak przykład z powyżej (36900zl i 24 raty 555zl brutto) to realnie prawie 2100zł średniomiesięcznie za najtańszą wersję R5. Skończą się dopłaty i albo producenci / banki będą musieli pójść po rozum do głowy, albo (co bardziej prawdopodobne) kierowcy chętni na wynajem dostaną obuchem po głowie, bo kto zapłaci taką kwotę za najbiedniejsze R5...
A ile kosztuje wynajem benzyniaka o podobnej wartości? Mazda 3 pokazuje mi 56tys na dwa lata. Ostatnio widziałem 3 za 118tys.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeździłem wersją Techno (czyli środkową) i miała pełny tempomat ACC Stop & Go.
Pomyślałeś, ze mogło to jednak nie być w Polsce, więc przełożenie (jak zwykle) ŻADNE?
Strona Renault twierdzi to samo:
Wręcz przeciwnie - opis "Stop & Go" posiada dopiero i-acc.

Wyższa wersja Iconic ma ten inteligentny tempomat i PONOĆ dopiero on ma tą funkcję.
Wg cennika:
"aktywny regulator prędkości stop&go (i-ACC)"

Tego nie ma w wersji techno.

Ale nie mam jak sprawdzić w praktyce, bo oczywiście dealer dysponuje tylko wersją Iconic (najwyższą) do jazdy.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Tak, ten tempomat stop&go to element pakietu, który jest chyba od wersji Techno dopiero. Dlatego nie spoglądałem na najtańszą wersję jak np. EV3 😀
Ja też właśnie Techno byłem/jestem zainteresowany.
 

nabrU

Moderator
Pomyślałeś, ze mogło to jednak nie być w Polsce, więc przełożenie (jak zwykle) ŻADNE?

Oczywiście jeździłem w UK i wpadłem na pomysł, że wersje między krajami mogą się różnić. Ale zanim napisałem ww. posta, sprawdziłem to na polskiej stronie Renault (choć patrz poniższe).

Wręcz przeciwnie - opis "Stop & Go" posiada dopiero i-acc.

Wyższa wersja Iconic ma ten inteligentny tempomat i PONOĆ dopiero on ma tą funkcję.
Wg cennika:
"aktywny regulator prędkości stop&go (i-ACC)"

Tego nie ma w wersji techno.

Wziąłem się za dokładniejsze szukanie i nie mogę znaleźć polskiej wersji specyfikacji w formacie PDF (z wyposażeniem standardowym, opcjonalnym itp.). Ale wersja angielska wskazuje, że ACC Stop & Go to coś innego w porównaniu do i-ACC

Screenshot 2025-07-26 174529.png


A to różnica między ACC i i-ACC

1753549513189.png
1753549530585.png


Więc sprawę może wyjaśnić wersja polska tabeli jaką wstawiłem wyżej.
 
Top