Taryfa G12 i G12w

daniel

Señor Meme Officer
Może ktoś mi podpowie/wyliczy czy lepiej ładować auto w nocnej taryfie czy w ciągu dnia jak pracuje FV ?

Wydaje mi się, że zdecydowanie w dzień, ale trzeba pilnować bilansowania godzinowego.
Jeśli zaczynasz zużywać energię, której nie wyprodukowałeś w tej samej godzinie (nieważne czy to dzień czy noc) to tracisz 20%.
W dzień będziesz się ładował ze zmniejszoną mocą, żeby dopasować się do produkcji i wynikają z tego większe straty, ale raczej nie 20%.
Chyba, że jesteś jednym z tych co mają za dużo prądu i strata 20% nie boli. Znam i takie przypadki. To wtedy rób Pan co chcesz.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Może ktoś mi podpowie/wyliczy czy lepiej ładować auto w nocnej taryfie czy w ciągu dnia jak pracuje FV ?
Najlepiej mieć wallboxa zintegrowanego z PV który ładuje w ciągu dnia taką mocą, ile aktualnie produkuje PV (albo ustawić ręcznie żeby nie przekraczać produkcji z PV).
 

Szczurek

Zadomawiam się
Najlepiej mieć wallboxa zintegrowanego z PV który ładuje w ciągu dnia taką mocą, ile aktualnie produkuje PV (albo ustawić ręcznie żeby nie przekraczać produkcji z PV).
Jeszcze lepiej miec magazyn energii :)
wtedy ladujesz w ciagu dnia i wieczorem i noca.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Może ktoś mi podpowie/wyliczy czy lepiej ładować auto w nocnej taryfie czy w ciągu dnia jak pracuje FV ?
Sam musisz to policzyc :)
Nie wiemy ile ladujesz, jaka masz taryfe, kiedy jestes w domu, oraz jakiego masz wallboxa.
Ogolnie najtaniej jest ladowac jak jest produkcja, z moca tej produkcji.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Jeszcze lepiej miec magazyn energii :)
wtedy ladujesz w ciagu dnia i wieczorem i noca.
Tak bo wydasz na magazyn i masz podobne straty jak to co zabieraja w ramach starego prosumenta ;)
Ja już dawno rozbudowałem do 14.5 i znowu będę dokładał 7-8kwp, nie ma lepszej inwestycji przy obecnej cenie paneli, jak skończy się prosument kupie magazyn a przynajmniej będę miał z czego go ładować ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja się nie pierdzielę, ładuję jak mogę do ok 65 % na co dzień z ustawieniem timera od 13.00 max mocą.
Wtedy na ogół słońce šwieci , jest tania taryfa do 16.00 (limit ale i tak lekko taniej).
To chwila w codziennym użytkowaniu, bo przebiegi kilkunastokilometrowe, więc i rozliczanie godzinowe to czasem dodatkowo łagodzi ( 30 minut np w godzinie itp).
Wtyczka evse niemal zawsze siedzi w gnieździe auta , mam taki odruch .
Wysiadam, krok do tyłu kabel w dłoń i wsadzam do dziury..
Mam łatwiej , bo automatyczne otwieranie/zamykanie w X ma ułamek sekundy na medytację lub w/w czynność
Przywykłem
 
Last edited:

piotrpo

Pionier e-mobilności
Może ktoś mi podpowie/wyliczy czy lepiej ładować auto w nocnej taryfie czy w ciągu dnia jak pracuje FV ?
Bardzo zależy od mocy PV, tego czy jesteś na starych, czy nowych zasadach rozliczania, jaką masz autokonsumpcję poza elektrykiem, jakie "zrobią się" stawki na energię na koniec miesiąca. Masz do wyboru oddanie energii do sieci za te 0.30 PLN, albo użycie jej do naładowania samochodu. Strzelam, że ta druga opcja będzie dla ciebie bardziej opłacalna.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Może ktoś mi podpowie/wyliczy czy lepiej ładować auto w nocnej taryfie czy w ciągu dnia jak pracuje FV ?
Jeśli jesteś na starych zasadach i dokupujesz energię to lepiej było ładować w nocy, żeby nie wyszło że musisz dokupić drogiej. Sam ładowałem nadwyżkami w pierwszej połowie 2023 i sie zorientowałem ze to nie ma sensu, tylko w okienku 13-15 mialo sens ładowanie nadwyżką w takim wypadku.
Tymczasem w realnym swiecie, G11 w Energa:
16.02 - 21.04: 0.91 PLN/kWh.
"Uwielbiam" takie wyliczenia, jak powyzej. :ROFLMAO:
To nie są wyliczenia tylko realne ceny energii. Pokazałem że za energię w sierpniu 2022 zakład energetyczny średnio zapłacił 0,70 PLN/kWh, do tego trzeba doliczyc marże, koszty przesyłu i VAT i wychodzi że za energię pobraną w sierpniu 2023 trzeba było zapłacić 1,7 PLN/kWh brutto ze wszystkim żeby to miało sens dla spółek energetycznych (a cena za cały rok bez dopłat była 1,2-1,4zł) a za energię pobraną w maju 2024 0,78 PLN/kWh. Oczywiście to musi być uśrednione na cały rok. Jeśli trendy się utrzymają to w G11 ze wszystkimi opłatami VATami itd powinno byc 0,8-1zł/kWh, narazie mamy 1,18-1,33 bo spółki odrabiają straty i jest duże ryzyko wahań cen. Jeśli klient weźmie ryzyko na siebie idąc w dynamiczne taryfy od sierpnia to cena może być dużo niższa ponieważ cała energia dla takich klientów będzie oparta o tegoroczne ceny na RND. a nie w dużej mierze o zeszłoroczne
 
Last edited:
Top