Tesla 3 facelift 2023

Michal

Moderator
Przypomnę, że w USA nadal używają czeków, więc moim zdaniem ciężko rozmawiać o tym, co oni robią i dlaczego.
Osobiście czek widziałem 1 raz w życiu - zwrot podatku z Norwegii.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Jeśli płacenie kartą nie jest właściwym rozwiązaniem to dlaczego w USA po unifikacji złącza wszyscy operatorzy łącznie z Teslą idą w nowe ładowarki z terminalami płatniczymi? Tam ich nikt do tego nie przymusza jak ta zła UE.
Zmusza, zmusza - jak chcesz dotację na budowę to musisz to robić wg wytycznych rządowych:

Stacja ładowania i tak musi być podpięta do Internetu, terminal płatniczy nie będzie działać off line, więc nie ma tutaj żadnych korzyści z zastosowania terminala.

Mając roaming masz wszystkie rachunki za ładowanie w jednej apce np. Twojego producenta samochodu, statystyki ładowania, bieżący podgląd sesji ładowania wraz z kosztem, powiadomienia o naliczaniu kar za blokowanie stacji, itd.

Także roaming jest zawsze lepszy od terminala, który nie daje Ci powyższych korzyści, a dodatkowo musisz się uczyć interfejsu obsługi kolejnej stacji.

Niech zrobią wymóg roamingu to miałoby sens.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Zmusza, zmusza - jak chcesz dotację na budowę to musisz to robić wg wytycznych rządowych:

Stacja ładowania i tak musi być podpięta do Internetu, terminal płatniczy nie będzie działać off line, więc nie ma tutaj żadnych korzyści z zastosowania terminala.

Mając roaming masz wszystkie rachunki za ładowanie w jednej apce np. Twojego producenta samochodu, statystyki ładowania, bieżący podgląd sesji ładowania wraz z kosztem, powiadomienia o naliczaniu kar za blokowanie stacji, itd.

Także roaming jest zawsze lepszy od terminala, który nie daje Ci powyższych korzyści, a dodatkowo musisz się uczyć interfejsu obsługi kolejnej stacji.

Niech zrobią wymóg roamingu to miałoby sens.
Po pierwsze wytyczne które cytujesz obowiązują od 2018 roku więc dlaczego do tej pory nie trzeba było terminali a teraz są?
Po drugie nie ma tam ani słowa o wymogu terminala tylko że musi być więcej niż jedną metoda płatności.
Koszt integracji w roamingu pomiędzy wieloma operatorami jest na tyle duży że przekracza to jakiekolwiek granice opłacalności.
 

inter

Pionier e-mobilności
W Chinach nowa TM3HL, ma być dostępna od połowy września. A tu zrzut z prezentacji nowej bateri CATL. W reklamie brała udziała TM3HL?
oto zrzut z reklamy CATL.
a2e5e8579953aaf6b731e04875fa068fa0b56d73_2_690x413.jpeg
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dla mnie sensem zmiany byla by
1. Niższa cena lub/i
2. Duża zmiana konstrukcji, np odlewy, klapa bagażnika, zawieszenie, bateria lub całe auto inne
3. Komfort i obsługa czyli kamera np 360 / lub hud, fotele wentylowane
4....cos konkretnego, nawet światła matrycowe mniej są istotne.
Reszta kompletnie nie warta tej zadymy, chyba że czymś zaskoczą? Nie mam pomyslu...
Patrzę na te przecieki i widzę że Trójkę po małym liftingu
 

inter

Pionier e-mobilności
Dla mnie sensem zmiany byla by
1. Niższa cena lub/i
2. Duża zmiana konstrukcji, np odlewy, klapa bagażnika, zawieszenie, bateria lub całe auto inne
3. Komfort i obsługa czyli kamera np 360 / lub hud, fotele wentylowane
4....cos konkretnego, nawet światła matrycowe mniej są istotne.
Reszta kompletnie nie warta tej zadymy, chyba że czymś zaskoczą? Nie mam pomyslu...
Wiadomo na 100%, że odlewy jak w Y. Więcej kamer, ale czy 360, nie wiem, bo to sprawa licencyjna. Podobno wentylowane fotele z przodu. I cena mniejsza wg mnie o 7-8%. Baterie CATL 66 kWh
 

inter

Pionier e-mobilności
W Chinach stare 3, słabo się sprzedają. Sporo klientów czeka na TM3HL. Firmy leasingowe, zaczynaja "potajemnie" oferować nowe 3. Zapisy nomen omen jak za komuny.
 

inter

Pionier e-mobilności
Mam nadzieję, na coś ekstra. Marki chińskie, wyposażają swoje modele po kokardy. Tesla walczy marżą, 14 sierpnia obniżyła ceny Y, o około 8000 zł.
Nastepca Y będzie dopiero za rok.
 
Top