Tesla 3 facelift 2023

Olecki

Pionier e-mobilności
Nie bierzesz pod uwagę że marże w automotive są bardzo niskie. W zeszłym roku Tesla miał a 9,5k marży na samochodzie, następna na liście Toyota niecałe 2k. Zakładając te 6,6% od 40k za najtańszy M3 to daje jakieś 2,7k na samochód czyli mniej więcej o 50% więcej niż miała Toyota w zeszłym roku. Zdecydowana większość producentów zarabia poniżej 1k na samochodzie.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Nie bierzesz pod uwagę że marże w automotive są bardzo niskie. W zeszłym roku Tesla miał a 9,5k marży na samochodzie, następna na liście Toyota niecałe 2k. Zakładając te 6,6% od 40k za najtańszy M3 to daje jakieś 2,7k na samochód czyli mniej więcej o 50% więcej niż miała Toyota w zeszłym roku. Zdecydowana większość producentów zarabia poniżej 1k na samochodzie.
Tak, ale mają jeszcze opcje poprawy marży poprzez refresh Model 3 który obecnie jest produkowany na pierwotnej platformie, a na Model Y już wprowadzili usprawnienia zmniejszające koszty produkcji.

Także w najbliższych miesiącach mają małe pole manewru z cenami żeby nie zejść poniżej zera w Chinach i EU. Jak rozkręci się produkcja refresh Model 3 i Giga Berlin zwiększy produkcję do 10k/tydzień to będą mieli większe możliwości obniżek.

No chyba że się sytuacja na rynku poprawi i pójdą w stronę podwyżek - lit poszedł w górę, TroyTeslike podniósł wczoraj prognozy dostaw na Q2 po publikacji tygodniowych danych sprzedaży z Chin.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Żeby zbliżyć się do zera musieliby obniżyć cenę o ponad 3k USD na samochodzie. Mając znacznie wyższą marżę od konkurencji mogą jeszcze mocno poszaleć z cenami. Większość producentów ma marżę poniżej 500 USD na samochodzie. Tesla w zeszłym roku miała 9,5k a w Q1 tego powyżej 5k, pytanie tylko o ile wyżej.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Żeby zbliżyć się do zera musieliby obniżyć cenę o ponad 3k USD na samochodzie. Mając znacznie wyższą marżę od konkurencji mogą jeszcze mocno poszaleć z cenami. Większość producentów ma marżę poniżej 500 USD na samochodzie. Tesla w zeszłym roku miała 9,5k a w Q1 tego powyżej 5k, pytanie tylko o ile wyżej.
W zeszłym roku miała 30% marży na samochodzie w najlepszym kwartale, ale to już minęło, a obniżki były bardzo duże, co spowodowało potężną erozję marży.

W Q1 2023 który nie uwzględnia jeszcze ostatnich obniżek mieli 18% marży ogółem i to z uwzględnieniem benefitów z IRA, których nie wyspecyfikowali w raporcie 10-Q, ale wygląda na to że one stanowią istotną część tej 18% marży.

Obniżki już chyba powoli zaczynają działać, potrzeba było czasu, żeby ludzie dojrzeli do decyzji zakupowej plus pogoda się poprawiła, a to wpływa korzystnie na sprzedaż.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
W Q1 gross profit to ponad 11% co przekłada się na co najmniej 5k na samochód. To ponad 10 razy więcej niż średnia w branży.
 

Pyo_trek

Posiadacz elektryka
Po raz pierwszy na czerwonym z plandeką, która rozciąga się do tylnych szyb bocznych.
c3664ab4527a4e4fde0a0e828168f56b849e5264.jpeg
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Żeby zbliżyć się do zera musieliby obniżyć cenę o ponad 3k USD na samochodzie. Mając znacznie wyższą marżę od konkurencji mogą jeszcze mocno poszaleć z cenami. Większość producentów ma marżę poniżej 500 USD na samochodzie. Tesla w zeszłym roku miała 9,5k a w Q1 tego powyżej 5k, pytanie tylko o ile wyżej.
W stanach chyba dopiero co ceny poszły w dół właśnie o około 3k na modelu 3 😉
 
Top