Generalnie 14kg jest ok na 20 cali, ale na 18 to trochę dużo. Średnio 18 mają z 9-10 kg to prawie 50% różnicy. Najbardziej będzie widać przy ruszaniu na mieście. Ludzie Uberturbine te ze starej trójki zmieniali na takie 10 kg i pisali, że czuć różnicę. Tamta felga była ciężka. Pewnie dlatego Tesla ogarnęła kute Warp do nowej P pomimo kosztu felg i przedziału cenowego samej nowej 3P. Felgi to 10% jej wartości 🫣. Nie jestem jakimś specem w tej materii, ale dla świętego spokoju bym przy 18 w te 10kg celował. Poczytaj też trochę na necie, może będziesz miał inne zdanie.
Tak jak Kaktus pisał, masa nieresorowana zwykle x4 jest liczona więc tak jakbyś wiecznie z pasażerem latał i może to nie jest jakiś wyznacznik bo to mocne samochody, ale chodzi bardziej o to, że to jedyna masa jaką jest poniżej zawieszenia w samochodzie więc wpływać będzie na ruszanie, spalanie w trasie znikomo, w mieście trochę więcej, pracę zawieszenia. Ja to sobie tak rozkmniniałem, że łatwiej jest pchnąć pustą butelkę jak pełną by się turlała. I tam 1kg w te czy w te to tam można pominąć i bym nawet o tym nie pisał, ale wydaje mi się, że akurat te wymienione są dość ciężkie bo gdzieś na necie jest, że 4 sztuki z kartonami ważą 60 kg.