Tesla 3 HL - hak. Trzy rowery?

zibizz1

Pionier e-mobilności
63m jest w instrukcji w modelu X i moim zdaniem Tesla ma na mysli maksymalną długość akcesoriów czyli całkowita długość bagaznika a nie jego środek ciężkości bo jest napisnae "within 24 inches (63 cm)" a po polsku "w obrębie 63 cm od zaczepu kulowego",

Kula jest już w odległości ~30cm i skoro na kuli 100kg to nie dziwne że jak odsuniemy się o kolejne ~30cm czy też jak mówi instrukcja w 3/Y 22,5cm dalej to ten limit ulega zmniejszeniu.

Pytanie tylko co jest tutaj limitem, czy śruby mocujace belkę haka( 6 w 3/Y i 8 w S/X) i miejsca do których sie ja mocuje czy może mocowanie adaptera:
1715934976664.png
Widziałem że w USA niektórzy wymieniali oryginalna belkę Tesli na taką aftermarketową już z otworem kwadratowym na stałe. Zresztą w Y w stanach taka belka chyba była montowana fabrycznie

1715935402382.png

I do tego typu belki jest taka tabelka w instrukcji USA dla obciążenia kuli:
1715935444806.png
W USA 3 i S według instrukcji nie może miec haka a w EU może mieć. Temat jest bardzo komplikowany i z tego co widać nawet rodzaj kół/opon może wpływać na maksymalną ładowność.

I jeszcze posiadaczom 3 którzy obawiaja się o przekroczenie limitu polecam zajrzeć do CoC i sprawdzić DMC i mase pojazdu, nastepnie zwazyc pasażerów i bagaż. Może okazac się że już jeżdzą poza limitem. Instrukcja zrestzą o tym mówi dla innego modelu: "Jeżeli ciągnący samochód przewozi dużą ilość bagażu lub pasażerów, maksymalny nacisk na hak może ulec zmniejszeniu". W przypadku bagaznika ważny jest moment siły, im dłuższe ramie i bardziej sprężysta konstrukcja tym wieksze obiążania dynamiczne. Sam nacisk myśle ze jest mniejszym problemem. Przeciążenie to tylko "ryzyko" uszkodzenia a nie uszkodzenie.

Ja pewnie mimo wszystko prędzej czy póżniej do Xa załdowanego 6 osobami i limitem z instrukcji 54kg zapakuje ten bagażnik z rowerami o wadze 110-120kg z rowerami. Jeden facet nagrał o tym film na YT ale wyłaczył pod nim komentarze :)
 
Top