Tesla 3, podstawowy autopilot i wyposażenie

swierszczyk18

Zadomawiam się
Cześć. Wczoraj zamówiłem swój model TM3 z większą bateria i napędem na 4 koła, teraz muszę czekać do grudnia.
Czy moglibyście napisać coś więcej o wyposażeniu. Niestety na jeździe próbnej miałem tylko 35 minut, zainteresowanie było duże, nie mogłem tam sobie więcej poklikać na ekranie. Czy auto ma np podgrzewana kierownice? Nie mogłem znaleźć odpowiedniego klawisza.
Napiszcie też co potrafi podstawowy autopilot, czy tylko jak aktywny tempomat Czy trzyma się swojego pasa ruchu?

Już się nie mogę doczekać:)
 

danielm

Pionier e-mobilności
tesle mają wszystko w standardzie (poza SR+ które ma część rzeczy poblokowanych). Kierownica jest podgrzewana od niedawna więc auto demonstracyjne mogło jej nie mieć lub mogło mieć starsze oprogramowanie w którym przycisku jeszcze nie było. Autopilot w standardzie to albo aktywny tempomat albo dodatkowo utrzymanie pasa ruchu. wszelkie systemy bezpieczeństwa są w standardzie czyli monitoring martwego pola, czy poprzecznego ruchu itp/
 

swierszczyk18

Zadomawiam się
Czyli teoretycznie pojedzie samo po autostradzie i samo będzie korygować pas ruchu, ale nie będzie zmieniać pasa w razie potrzeby bo to już w rozszerzonym tak?
Mam właśnie to wszystko teraz w moim mondeo i nie chciałbym aby tu było biedniej.
 

Michal

Moderator
Tak pojedzie samo, nie tylke będzie korygować pas ruchu, co sam kierować tak aby auto było mniej więcej na środku pasa, więc raczej biedniej nie będzie. Nie wiem jak to działa w Mondeo, ale jeździłem ostatnio świeżą Skodą i asystent pasa ruchu polegał na odbijaniu się od krawędzi, a nie utrzymywaniu pozycji na pasie.
W Tesli kładziesz rękę na kierownicy, żeby stawiać trochę opór i ona już sama prowadzi, zwalnia, przyśpiesza. Oczywiście musisz uważać, bo jak Ci się ktoś będzie dołączał na przykład, to może w niego wjechać ale to jest po prostu jakaś magia. Działa nie tylko na autostradach ale na dowolnych drogach z oznaczeniem poziomym (pasami rozdzielającymi jezdnię), przy czym nie zatrzyma się na światłach albo na stopie i wyłączy na na rondzie (ale raczej jak już jest za późno).
 
Last edited:

WielkiSzuuu

Zadomawiam się
Cześć. Wczoraj zamówiłem swój model TM3 z większą bateria i napędem na 4 koła, teraz muszę czekać do grudnia.
Czy moglibyście napisać coś więcej o wyposażeniu. Niestety na jeździe próbnej miałem tylko 35 minut, zainteresowanie było duże, nie mogłem tam sobie więcej poklikać na ekranie. Czy auto ma np podgrzewana kierownice? Nie mogłem znaleźć odpowiedniego klawisza.
Napiszcie też co potrafi podstawowy autopilot, czy tylko jak aktywny tempomat Czy trzyma się swojego pasa ruchu?

Już się nie mogę doczekać:)
Też czekam do grudnia... dłuży się strasznie :p
 

danielm

Pionier e-mobilności
Czyli teoretycznie pojedzie samo po autostradzie i samo będzie korygować pas ruchu, ale nie będzie zmieniać pasa w razie potrzeby bo to już w rozszerzonym tak?
Mam właśnie to wszystko teraz w moim mondeo i nie chciałbym aby tu było biedniej.
tak jak napisał Michał, działa na każdej drodze z wymalowanymi pasami ruchu, w tym w korkach miejskich, działa od zera do 150km/h. bardzo płynnie trzyma się pasa ruchu (systemy innych producentów uprawiają ping-pong między liniami), w dodatku zareaguje na inne auta odbijając do lewej krawędzi jak wyprzedzaną ciężarówkę zarzuci w Twoją stronę.
 

swierszczyk18

Zadomawiam się
No w mondeo ping pong jak wyżej napisaliście jeśli chodzi o asystenta pasa ruchu, natomiast mój brat w ford EDGE działało to u niego tak, ze auto samo jechało i trzymało się środka. podejrzewam, że jakiś update w mondeo załatwiłby sprawę ale nie jestem pewien.
Czego mi będzie brakować w TM3 to fotele wentylowane i z masażem i regulowane większej ilości płaszczyzn, ale nie można mieć wszystkiego. :p

Możecie mi jeszcze napisać jak wygląda kwestia rozgrzewania baterii. Powiedzmy że ustawie sobie w harmonogramie godziny wyjazdu, ile wcześniej zaczyna się tam coś dziać przy temperaturze powiedzmy 5 i 10 stopni. Jeśli będę chciał jechać bez harmonogramu to ile czasu potrzebuje żeby osiągnąć optymalna temperaturę tak jak wcześniej w 5 i 10 stopniach na dworze.

I jak zużycie baterii w okolicy 180-200 km/h ? :p
 

danielm

Pionier e-mobilności
No w mondeo ping pong jak wyżej napisaliście jeśli chodzi o asystenta pasa ruchu, natomiast mój brat w ford EDGE działało to u niego tak, ze auto samo jechało i trzymało się środka. podejrzewam, że jakiś update w mondeo załatwiłby sprawę ale nie jestem pewien.
Czego mi będzie brakować w TM3 to fotele wentylowane i z masażem i regulowane większej ilości płaszczyzn, ale nie można mieć wszystkiego. :p

Możecie mi jeszcze napisać jak wygląda kwestia rozgrzewania baterii. Powiedzmy że ustawie sobie w harmonogramie godziny wyjazdu, ile wcześniej zaczyna się tam coś dziać przy temperaturze powiedzmy 5 i 10 stopni. Jeśli będę chciał jechać bez harmonogramu to ile czasu potrzebuje żeby osiągnąć optymalna temperaturę tak jak wcześniej w 5 i 10 stopniach na dworze.

I jak zużycie baterii w okolicy 180-200 km/h ? :p
optymalnej temperatury baterii nie osiągniesz w ten sposób nigdy, za to jadąc 180-200 dogrzejesz ją błyskawicznie :). zasięg przy tej prędkości obstawiam na 180-200km
 

Michal

Moderator
1. Nie za bardzo powinna Cię interesować optymalna temperatura, chyba, że będziesz jeździł na granicy zasięgu ;) W normalnych warunkach wsiadasz jedziesz, niezależnie od tego co tam się pod spodem dzieje. Podgrzewanie baterii zajmuje około 15 minut ale naprawdę niewiele to zmienia na co dzień. Traktuj to jak dodatkową baterię o pojemności około 1,5kWh - tyle mniej więcej możesz w ten sposób oszczędzić zimą podczas jazdy.

2. Przy 180-200kmh będziesz miał zużycie pewnie w okolicy 400W/km, więc na pełnej baterii zrobisz jakieś 150km :p
Ale ładowanie do pełna trwa na tyle długo, że po prostu nie opłaca się tak szybko jeździć dalszych tras, bo trzymając się w zakresie 10-80% zrobisz jakieś 100km (40 minut) i będziesz musiał stanąć na ładowanie na ~20 min. Znacznie lepiej jechać ~140kmh i wtedy masz zużycie ~220-250W/km czyli zasięgi 10-80% około 250km (90 min jazdy i 15-20 min ładowania).
 
Last edited:
Top