Tesla 3 SR koła 19 kilka pytań

eugtor

Posiadacz elektryka
Ale też czytałem że komuś pomogło zdejmowanie tych kołpaków Aero...
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Bez przesady z tymi oponami. Michelin są przez wulkanizatorów uważane za najłatwiejsze w wyważeniu. Przez parę lat jeździłem na Pilot Sport - najlepsze opony jakie miałem w samochodzie, jeżeli chodzi o przyczepność i czucie. ePrimacy na 18 to nie jest ta klasa, bo ma być oszczędniej i ciszej (podobno), ale też nie są to złe opony. Przez chwilę czułem drgania na kierownicy przy pewnym zakresie prędkości, ale problem zniknął sam z siebie, a i amplituda była raczej niewielka, w ICE bym prawdopodobnie tego nie wyczuł. W EV, wiadomo, brak drgań, to się zwraca uwagę na takie rzeczy.
Większych nie brałem, bo w poprzednim samochodzie musiałem 2 razy wymieniać po wpadnięciu w dziurę. Wiem, że niski profil jest sexy, ale użyteczność swoje robi.
 

eugtor

Posiadacz elektryka
Większych nie brałem, bo w poprzednim samochodzie musiałem 2 razy wymieniać po wpadnięciu w dziurę. Wiem, że niski profil jest sexy, ale użyteczność swoje robi.
Też chciałem zamówić na 19-calowych, ale potem przypomniałem sobie przez jakie drogi czasami przejeżdżam :D
 

miczi65

Zadomawiam się
Myślę że mój wątek ( i rozterki o oponach w Tesli ) można uznać za zamknięty: wybór samochodu dokonany.
Na początku roku chciałem peugeota w dieslu wymienić na peugeota w dieslu ale się rozmyśliłem, później fascynacja Teslą 3, a finalnie stanęło na Kia Ev6 (RWD z większą baterią)Trochę spontaniczna decyzja, podjęta praktycznie z dnia na dzień. Wypatrzyłem demówkę z 2023 roku ze sporym rabatem i tak się złożyło że poogladalem , wytestowalem i w przyszłym tygodniu jadę odebrać samochód.

W każdym bądź razie i tak wymieniłem "spalinówkę" na elektryka. Trochę jest obawa jak będzie wyglądać pierwsza trasa i ładowanie na publicznej ładowarce no i czy przyzwyczaję się do braku manualnej skrzyni biegów ale cóż klamka zapadła. Najwyżej będę pytał na forum ale już nie w dziale Tesli.
Wszystkim którzy wypowiedzieli się w wątku i poświęcili swój czas serdecznie dziękuję i pozdrawiam:)
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Szerokiej drogi. Ładowarki to nie problem, naładuj się parę razy, to stres zejdzie. Do skrzyni się też przyzwyczaisz. Jeżeli nigdy nie jeździłeś automatem, to pilnuj lewej nogi, żeby sprzęgła nie wcisnąć, bo kończy się gwałtownym hamowaniem. Ale może w EV nie ma tego problemu, bo nie słychać silnika wchodzącego na obroty.
 

miczi65

Zadomawiam się
Szerokiej drogi. Ładowarki to nie problem, naładuj się parę razy, to stres zejdzie. Do skrzyni się też przyzwyczaisz. Jeżeli nigdy nie jeździłeś automatem, to pilnuj lewej nogi, żeby sprzęgła nie wcisnąć, bo kończy się gwałtownym hamowaniem. Ale może w EV nie ma tego problemu, bo nie słychać silnika wchodzącego na obroty.
Nigdy nie jeździłem automatem więc bardzo dziękuję za radę, przyda się :)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Szerokiej drogi. Ładowarki to nie problem, naładuj się parę razy, to stres zejdzie. Do skrzyni się też przyzwyczaisz. Jeżeli nigdy nie jeździłeś automatem, to pilnuj lewej nogi, żeby sprzęgła nie wcisnąć, bo kończy się gwałtownym hamowaniem. Ale może w EV nie ma tego problemu, bo nie słychać silnika wchodzącego na obroty.
mój znajomy bardzo często w mojej tesli "wciska sprzęgło", zwłaszcza przy parkowaniu, żeby nie zgasł. takie są odruchy i zdecydowanie nie polecam. zwłaszcza jak się wiezie kota na kolanach :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tu jeszcze jedna sprawa z spraw automatu dochodzi. Większość automatów wymagała aby stanąć, naciśnięcia hamulca. W Tesli/leafie jak ustawisz hamowanie czyli stop, wystarczy zdjąć nogę z gazu a się zatrzyma na amen bez toczenia.
Po ok kilku próbach będzie to oczywiste kiedy to zrobi i jak. Czyli jazda w 90% na jedym pedale.
 
Last edited:

aadam75

Zadomawiam się
Wracając do tematu, czyli kół 19". Może orientujecie się czy można w serwisie dokupić po zakupie samochodu same koła 19" w tym dokładnie wzorze, który na Highland?
 
Top