Tesla Model 3, dostawy I kwartał 2024

free66

Nowy na Forum
Wygląda na to że jest już w Europie. Odbiór ma być w najbliższym czasie.
A jaki miałeś wskazany pierwotny czas oczekiwania na samochód w aplikacji? 2 do 5 tygodni?
 

inter

Pionier e-mobilności
Po 4 tygodniach zmieniło się na termin dostępny wkrótce
Ostatnio robia tranzyt z innego regionu, pewnie nazbierała się cała przyczepa, to przerzucili.
 

mcies2

Zadomawiam się
Przyszedł czas i na mnie, poniżej moje subiektywne odczucia i wrażenia.

TESLA 3 RWD Highland

Zakup


Odbiór 15 marca 2024. Nabycie samochodu od dnia złożenia zamówienia do odbioru zajęło 9 dni. Sam pomysł posiadania auta elektrycznego kiełkował w głowie od około 3 lat do momentu jazdy próbnej TM3H RWD w październiku 2023, kiedy to zapadła decyzja o zakupie tego właśnie modelu. Wybór był dla mnie prosty i oczywisty: lakier biały, wnętrze czarne - taki obraz Tesli miałem w głowie i nawet nie brałem pod uwagę innych opcji. Cena stała się dla mnie akceptowalna (po podwyżkach pensji w 2024) w połowie za gotówkę a w drugiej na kredyt (Revolut, RRSO 8,09 %, stałe raty na 8 lat) z uwzględnieniem dofinansowania NFOŚiGW w kwocie 18750 zł wyjdzie 187240 zł. Uważam, ze nie ma lepszego, pięknijszego, bardziej technologicznie zaawansowanego i dopracowanego auta elektrycznego nawet w zbliżonej kwocie.

Wrażenia z odbioru i pierwszej jazdy

Odbiór w Ząbkach, 15 marca, godz. 12.30 (spóźnienie 1,5h z mojej strony nie wpłynęło na sposób, jakość wydania auta). Cały proces odbioru samochodu sprowadza się do założenia tablic przez przedstawiciela Tesli, sprawdzenia wyposażenia, wydania 2 kart, będących "kluczykami" do auta. Pojazd idealnie przygotowany do odbioru, umyty, pachnący nowością, czysty tak, że chciałem zdjąć buty przed zajęciem miejsca w fotelu. Wyjazd w kierunku na S8 i czysta przyjemność z jazdy, uśmiech na twarzy nie schodził przez pierwsze 100 km. Nie odczułem problemów z nierównym ułożeniem opon, z mega twrdym hamulcem czy żyjącymi własnym życiem wycieraczkami w trybie auto. Miałem i wciąż jdenak mam problem z wyłączaniem kierunkowskazów przy zjeżdżaniu z ronda. Prowadzenie auta to bajka, samochód trzyma się drogi jak przyklejony, w trybie standard kierowcę wciska w fotel a u innych uczestników ruchu drogowego wzbudza....nie podziw ale zazdrość. Zauważyłem, że niektórzy kierowcy aut z silnikami spalinowymi za wszelką cenę chcą utrudnić życie tym zelektryfikowanym i pokazać im swą wyższość. Na szczęście to margines.

Ładowanie

Najprzyjemniejsze "tankowanie" oczywiście na SuC (1,70 zł za kWh, w moim przypadku w Ciechocinku). Do dystrybutorów Orlenu kolejki po kilka aut a na 4 Superchargerach Tesli pusto. Podłączenie auta, zakup kawy i hot-doga na Orlenie, zrobienie fotki auta i juz po 25 min miałem ponownie naładowaną baterię do 85 %. Inne ładowania jak dotąd to Pure City (22kW w Galerii Warmińskiej w Olsztynie po 2,20 zł za kWh) i ładowanie w domu z gniazdka 230V. Rozważam zakup ładowarki 11kW Green Cell GC Habu podłączanej do gniazda siłowego 16A ale czy mi się aż tak spieszy z tym ładowaniem? I czy ma sens ładowanie z taką mocą skoro instalacja PV na dachu mojego domu ma tylko 5 kW mocy? Wciągałbym do baterii całą produkcję z paneli plus tyle samo z sieci energetycznej. Klapka zakrywająca gniazdo ładowania otwiera się płynnie poprzez naciśniecie tejże właśnie. Wybranie zatrzymania ładowania i odblokowania portu ładowania w aplikacji Tesli lub na pulpicie sterowania w aucie kończy proces ładowania i umożliwia odłączenie przewodu. Klapka zamyka się samoczynnie kilka sekund później.

Wyposażenie

- dywaniki welurowe,
- chlapacze na koła przednie,
- gaśnica,
- trójkąt ostrzegawczy,
- apteczka z kamizelką odblaskową,
- pendrive w schowku na rękawiczki,
- przewód typ 2,
- ładowarka mobilna z wtyczką do gniazdka 230 V,
- 2 karty (kluczyki).
* brak koła zapasowego lub zestawu naprawczego.

Podsumowanie

Nie znam właściciela Tesli, który nie byłby zadowolony z zakupu auta za niemałe pieniądze, które ma tak bogate wyposażenie, jest komfortowe, jest po prostu piękne, wzbudza zachwyt i zainteresowanie i przyciąga uwagę. Super wyciszenie we wnętrzu auta, system audio daje bardzo pozytywne odczucia a ogromną frajdę oprócz samej jazdy daje mi funkcja "Łatwe wysiadanie" odsuwająca fotel kierowcy przy wysiadaniu i przywracająca ustawienia w pozycji ustawionej przez kierowcę po zapięciu pasów i naciśnięcia pedału hamulca (jak w klasie Premium).
Czy po 5 dniach widzę jakieś mankamenty? Tak, muszę jeszcze 1 godzinę czekać do końca pracy by móc znów wsiąść do samochodu i przejechać się moim nowym nabytkiem. A tak poważnie to znalazłem 1 mankament, otóż mimo łączności "premium" dostep z poziomu aplikacji mobilnej do widoku kamer przy włączonym Trybie wartownika jest niemożliwy z uwagi na "osiągnięty dzienny limit danych" po kilkunastominutowym włączonym podglądzie, WTF?!
Poza tym jest Mega!

Moja_TM3_202403014.jpg
 

JM&JM

Posiadacz elektryka
dostep z poziomu aplikacji mobilnej do widoku kamer przy włączonym Trybie wartownika jest niemożliwy z uwagi na "osiągnięty dzienny limit danych" po kilkunastominutowym włączonym podglądzie, WTF?!
Niestety ale podgląd za kamer w aplikacji zdaje się że działa do 15 minut na dobę. Generalnie to u siebie mam ustawione wykluczenia dla sentry w domu, pracy i miejscach ulubionych. Przydaje się na parkingach publicznych ale bywały sytuacje, że nagrane było 30 klipów w dwie godziny w sytuacji gdy auto było zaparkowane przy ruchliwym chodniku :) Kto by miał czas przeglądać?

Jeszcze raz gratuluję i życzę bezawaryjnego i bezproblemowego użytkowania :)
 

Ratt

Posiadacz elektryka
A tak poważnie to znalazłem 1 mankament, otóż mimo łączności "premium" dostep z poziomu aplikacji mobilnej do widoku kamer przy włączonym Trybie wartownika jest niemożliwy z uwagi na "osiągnięty dzienny limit danych" po kilkunastominutowym włączonym podglądzie, WTF?!


View Live Camera is limited to approximately one hour (or 15 minutes for some regions) of cumulative usage per day.
 

daniel

Señor Meme Officer
I czy ma sens ładowanie z taką mocą skoro instalacja PV na dachu mojego domu ma tylko 5 kW mocy?
Jeśli nie masz garażu to zimą będziesz chciał się ładować jak najszybciej. LFP trzeba podgrzać do ładowania. Z gniazdka to długo trwa jeśli samochód stoi przez noc na dworze. Da się, ale praktycznie cały czas będzie się ładował. W sumie to najlepiej zacząć od razu po przyjechaniu do domu póki jeszcze ciepły.
 

inter

Pionier e-mobilności
Ładowanie

I czy ma sens ładowanie z taką mocą skoro instalacja PV na dachu mojego domu ma tylko 5 kW mocy?
Ma sens ja mam 5,5KW, a przy ładowaniu na słońcu masz wiekszą autokonsumpcję, nie wysyłasz bez celu nadmiar produkcji. Teraz przez ostatnie dni jak swieciło, to właśnie się ładowałem jak do magazynu energii.
 
Top