[Tesla Model 3 HL LR] Drgania kierownicy przy ok. 120 km/h - czyżby masowy problem?

OldSeb

Posiadacz elektryka
To ciekawe czy ktoś z czerwca albo z późniejszych miesięcy ma jeszcze ten problem.
 

inter

Pionier e-mobilności
Ja odbierałem w lutym, produkcja grudzień 2023, i brak problemu.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Żeby jeszcze namieszać. Ja mam AWD i przez 7k km na fabrycznych oponach miałem zero wibracji. Zamówiłem zimowe i zamontowali mi - tragedia dosłownie. Aż żona na fotelu wyczuwała drgania. Zrobili mi wyważenie opon ponowne - drżało. Zrobili geometrię - przestało. Dziwne, bo na fabrycznych było idealnie. Zimowe ostatecznie wziąłem Michelin Pilot Alpin 5.

Auto odebrane w połowie lipca.
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Żeby jeszcze namieszać. Ja mam AWD i przez 7k km na fabrycznych oponach miałem zero wibracji. Zamówiłem zimowe i zamontowali mi - tragedia dosłownie. Aż żona na fotelu wyczuwała drgania. Zrobili mi wyważenie opon ponowne - drżało. Zrobili geometrię - przestało. Dziwne, bo na fabrycznych było idealnie. Zimowe ostatecznie wziąłem Michelin Pilot Alpin 5.

Auto odebrane w połowie lipca.
Masz protokół z geometrii? To który parametr się zmienił może być rozwiązaniem tematu.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Osadzenie felgi…
Ja bylem wywazyc kola letnie jakis miesiac temu. Zlikwidowaly sie wibracje przy 100-120km/h ale pojawily sie powyzej 150km/h…
Zdjalem felgi, oczyscilem piaste i cala ta przylgnie. Dobrze dokrecilem kola na krzyz. I ustalilo wszystko.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Miałem ostatnio przyjemność (mimo wszystko) być w profesjonalnym warsztacie specjalizującym się w Teslach, z naciskiem na zawieszenia i koła. Z wypowiedzi techników wynikało, że Highland jest ekstremalnie czuły na wszystkie niedoskonałości i błędy związane z wyważeniem kół (to akurat prosta sprawa), wadami wykonania opon - i to jest dramat, bo to aktualnie jest produkowane, nawet przez uznane marki jest o Wiele gorszej jakości niż jeszcze kilka lat temu. Miałem wymienianą z powodu wady tylną Pirelli Pzero Winter, czyli ich topowy model w segmencie UHP. I wzięta z magazynu nowiutka opona z 30 tygodnia 2024 też była wadliwa, dopiero kolejna dała się poprawnie ustawić na feldze. Powiem wam, że dobrze ustawione pod kątem bicia promieniowego, dobre wyważenie, czysty montaż, dobrze ustawiona geometria powodują kosmiczną zmianę tego jak auto jedzie. Jest ciszej, zawieszenie pracuje zupełnie inaczej, nie ma żadnych wibracji. Wg warsztatu za problemy z wibracjami odpowiada „zmiękczone„ zawieszenie highlanda, które ma tendencję do łatwego „wzbudzania się” do rezonansów. Więc trzeba rzeczywiście znaleźć kogoś kto poświęci czas i zadba o wszystkie szczegóły w temacie montażu kół i opon, co nie jest wcale takie łatwe, szczególnie w sezonie wymian sezonowyc, gdzie wszyscy robią wszystko biegiem.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Miałem ostatnio przyjemność (mimo wszystko) być w profesjonalnym warsztacie specjalizującym się w Teslach, z naciskiem na zawieszenia i koła. Z wypowiedzi techników wynikało, że Highland jest ekstremalnie czuły na wszystkie
Pochwal się gdzie byłeś ( czyli, gdzie warto bywać ).
 
Top