[Tesla Model 3 HL RWD LFP] degradacja baterii

alaska_k

Fachowiec
U mnie auto z Q1 2024, 11tys nalotu, bateria LFP. Tessie pokazuje 0.4% (59,22kWh) degradacji, S3XY pokazuje1.85% degradacji. Zazwyczaj raz lub dwa razy w tygodniu ładuję do 100% w pracy, potem na 94% przyjeżdżam do domu wiec raczej w pełni naładowana zazwyczaj nie stoi. Auto pod blokiem stoi przeważnie na sentry wiec bateria jest ostro drenowana, nawet jeśli auto nie jeździ (10% dziennie spada). Raczej nie przejmuję się baterią zakładam że 8-10 lat wytrzyma, potem albo zmiana auta albo samej baterii, może na jakaś większą pojemność, jeśli będzie taka potrzeba. Zakładając spadające ceny baterii i postęp w tej technologii liczę ze za te 10 lat za jakieś 15-20 tys baterie się wymieni na nową.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Napisz jak bedziesz mial 100kkm przebiegu, bo po takim malym uzytkowaniu to realnie nic nie wiadomo.
To jest prawie nowe auto. Jak spalinowy ma przebieg 10kkm to tez sie nikt nie zachwyca ze nie bierze oleju ;)
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Napisz jak bedziesz mial 100kkm przebiegu, bo po takim malym uzytkowaniu to realnie nic nie wiadomo.
To jest prawie nowe auto. Jak spalinowy ma przebieg 10kkm to tez sie nikt nie zachwyca ze nie bierze oleju ;)
Wiadomo, przy takim przebiegu LR ma już degradację około 2%, tutaj widać, że LFP ma połowę, czy nawet 1/4 tego co LR.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wiadomo, przy takim przebiegu LR ma już degradację około 2%, tutaj widać, że LFP ma połowę, czy nawet 1/4 tego co LR.
Czym pomiar doklnany ?
W jakiej temperaturze… bo 1-2% to blad pomiaru…
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Ok, z fusow mi wychodzi ze jest dobrze :)
Zdecydowanie dokladnosc tego pomiaru jest dyskusyjna 😁
No, jesli dane z BMS po oficjalnym can sa niedokladne to ja juz nie wiem co moze byc dokladniejsze.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Napisz jak bedziesz mial 100kkm przebiegu, bo po takim malym uzytkowaniu to realnie nic nie wiadomo.
To jest prawie nowe auto. Jak spalinowy ma przebieg 10kkm to tez sie nikt nie zachwyca ze nie bierze oleju ;)
Dokładnie, jeszcze proces początkowej pasywacji się nie rozpoczął. Ja w przy takim przebiegu miałem 78kWh użytkowej pojemności pokazywane na baterii która powinna mieć tylko 76kWh użytkowe. Pierwsze powolne poważne tąpnięcie było po około 36k km (do 74kWh), drugie, już dramatycznie szybkie (do 70kWh) po 70k km.
Na razie raporty pokazują że LFP w Teslach degraduje się tak samo szybko jak nie szybciej niż NMC, to nie jest goła LFP ale mocno domieszkowana z tego co pamiętam kobaltem by jakoś to działało na mrozie.

Chętnie zobaczę raporty po 40, 60 i 80k km. Jak po 100k km degradacja będzie dalej około 0.4% - 1% to będzie coś znaczyło.
 

inter

Pionier e-mobilności
No i dzisiaj taka ciekawostka. Auto stoi od wczoraj z 50% naładowanym aku. Po wybudzeniu pokazuje nagle 36%. Teoretyczny zasięg 352 km. W nocy było -4, teraz 2. Lekki szok.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No i dzisiaj taka ciekawostka. Auto stoi od wczoraj z 50% naładowanym aku. Po wybudzeniu pokazuje nagle 36%. Teoretyczny zasięg 352 km. W nocy było -4, teraz 2. Lekki szok.
Wlaczony wartownik ?
 
Top