[Tesla Model 3 HL RWD LFP] degradacja baterii

Mikołaj Kopernik

Posiadacz elektryka
Ale jeśli ładujące się ogniwo które jest pełne ma 3.65V a nieładujące i tym samym poziomie naładowania ma 3.4. Bo jak rozumiem ten screen był zrobiony przy 100% gdy bateria nadal była w procesie ładowania a ogniwa właśnie się balansowały
To było chwilę po zakończeniu ładowania. Wydaje mi się, że z czasem imbalance się zmniejsza ale tego nie sprawdzałem bo od razu jadę, żeby rozładować kilka %.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
To było chwilę po zakończeniu ładowania. Wydaje mi się, że z czasem imbalance się zmniejsza ale tego nie sprawdzałem bo od razu jadę, żeby rozładować kilka %.
Zakończeniu ładowania czy osiągnięcia 100%?
Bo to moga być odległe w czasie zdarzenia, od osiągnięcia 100% do zakończenia ładowania może minąć nawet pół godziny. I w instrukcji jest aby poczekać do momentu aż dioda ładowania przestanie migać bo to oznacza zakończenie procesu ładowania.

Screen jest chyba z 4 w nocy więc to mogło być tuż przed wyjazdem i pewnie planowane ładowanie, które mogło jeszcze się nie zakończyć
 

Attachments

  • 1u10bacaplb91.jpg
    1u10bacaplb91.jpg
    108,3 KB · Liczba wyświetleń: 18
Last edited:

Mikołaj Kopernik

Posiadacz elektryka
Zakończeniu ładowania czy osiągnięcia 100%?
Bo to moga być odległe w czasie zdarzenia, od osiągnięcia 100% do zakończenia ładowania może minąć nawet pół godziny. I w instrukcji jest aby poczekać do momentu aż dioda ładowania przestanie migać bo to oznacza zakończenie procesu ładowania.

Screen jest chyba z 4 w nocy więc to mogło być tuż przed wyjazdem i pewnie planowane ładowanie, które mogło jeszcze się nie zakończyć
Po zakończeniu z limitem 100%. U mnie nigdy nie ładowało się pokazując 100%, balansowanie baterii odbywa się przy 99%, jak dochodzi do 100% to przestaje ładować.
 

chris89

Posiadacz elektryka
Po zakończeniu z limitem 100%. U mnie nigdy nie ładowało się pokazując 100%, balansowanie baterii odbywa się przy 99%, jak dochodzi do 100% to przestaje ładować.

U mnie to samo. Zawsze jak stuknie 100% to stuk jest taki i odłącza ładowanie. Też się dziwiłem jak ludzie pisali, że im po 30 minut balansuje. Nigdy tak nie miałem. Z 99-100 procent trwa u mnie z dwie minuty zawsze.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Może w aktualizacji zmienili żeby było 99% sa tez screeny ze przy tej wartość wyświetla 30-40 minut. W NMC moze się dokładniej zbalansowac przy dowolnym SoC bo na 10% w zakresie 50-80% przypada 0.05-0.1V a w LFP 0.01-0.02V
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
U mnie 19520km
Odbior koniec VI24
Dzisiaj ladowane od 6% do 100%, zasięg taki sam jak nowe auto latem 438km
Aplikacja w telefonie pokazije ostatnia sesja ladowania zwiększyla zasieg o 57kwh
Lfp ma pojemność 60,3 kwh netto

60,3kwh x 6%= 3,6kwh
+ 57kwh niby przyjeło.
Nie mam jak sprawdzić ile rzyczywiście licznik energetyczny podał że wydał, ładuje zwykłym siłowym kablem.
Daje ponad 60,3kwh
Wygląda na brak degradacji
 

Attachments

  • IMG_0831.jpeg
    IMG_0831.jpeg
    1,8 MB · Liczba wyświetleń: 21

OldSeb

Posiadacz elektryka
Co prawda poprzedni model ale typ podsumowuje 2 lata i 110 tys. mil w trójce z lfp. Samochód nie miał lekko a degradacja na poziomie 5%
 
Top