Forum Samochody Elektryczne
Fora
Nowe posty
Search forums
Pokaż najnowsze
Nowe posty
New media
New media comments
New resources
Najnowsze aktywności
Media
Nowe multimedia
Nowe komentarze
Search media
Resources
Najnowsze recenzje
Search resources
Log in
Register
What's new
Szukaj...
Szukaj...
Szukaj tylko w tytułach
By:
Nowe posty
Search forums
Menu
Log in
Register
Install the app
Install
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Tesla Model 3 LR road trip PL, AT, IT, FR, IT, CH, DE, PL.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Napisz odpowiedź
Message
[QUOTE="Michal, post: 14223, member: 89"] No to wracam z opisem wycieczki! Podsyłam naprawdę dużo danych :) Jeśli macie jakieś pytania to zapraszam do zadawania - ciężko było opisać wszystko. [SIZE=6]Wstęp[/SIZE] Finalnie pojechaliśmy taką trasę (ilość nocy w nawiasie): Warszawa - Wiedeń (1) - Wenecja (1) - Florencja (3) - Nicea (2) - Norymberga (1) - Wrocław (1) - Warszawa Całość to około 4000 km przejechane w 9 dni. Pojedyncze noclegi w hotelach, bo ceny w airbnb są dość podobne dla 2 osób. Szczególnie polecam: [LIST] [*]Wenecję (uliczki, przepyszna restauracja wino i pizza marinara na 3692 Rio Terrà dei Assassini - trafiliśmy przypadkiem, bo nie ma jej na mapie). Naprawdę fajnie jest tutaj trochę pobłądzić, popatrzeć na gondolierów, popłynąć tramwajem wodnym. [*]Florencję (uliczki, widoki, muzea) - długo by wymieniać [LIST] [*]Galleria dell’Accademia - muzeum z rzeźbą Dawida Michała Anioła [*]dla wegan z całego, CAŁEGO serca polecam najwspanialsze miejsce jakie odwiedziliśmy - [URL]https://www.locandadegliaromi.it/[/URL] - jest nocleg i wieczorami w cenie 25 eur za osobę można się umówić i przyjechać na super klimatyczną kolację. Dojazd autobusem, wspaniałe widoki na Florencję, przepyszne 4-5 daniowe posiłki, dobra muzyka, cudowne wino i tak jakby prywatna kucharka na kilkanaście osób. Cudownie spędzone 3-4 godziny. Gdybym znał to miejsce wcześniej, to oświadczyłbym się tutaj mojej żonie! [/LIST] [*]pieszą trasę wycieczkową "Chem. des Douaniers, 06230 Saint-Jean-Cap-Ferrat, Francja" - do latarni na wchód od Nicei. Trudno zaparkować ale przepiękne widoki i kilka niesamowitych miejsc na kąpiel / opalanie (polecam zabrać coś do picia i jedzenia, bo nie ma tu sklepów)! [/LIST] Niestety nie mam kompletu danych (nie chce mi się już grzebać, żeby to wyciągnąć) - będzie głównie o trasie z Warszawy do Florencji. Reszty i tak nie polecam, bo nie było aż tak fajnie i strasznie się jechało - trasa jest naprawdę przepiękna ale w Nicei nie dało się naładować auta w nocy, a na mieście non stop imprezy jakiś dzieciaków, na trasie korki, remonty, chyba 50 razy na przemian ciemny tunel i słońce w twarz - zwariować można. Szczególnie strasznie było w trakcie powrotu na trasie Nicea - Mediolan - Como. Korki, wypadki, średnia prędkość 60kmh na autostradach przez 150km. Jechaliśmy tamtędy w sobotę, więc wpadliśmy chyba w wymianę turnusów - tragedia - unikać! Zmarnowaliśmy w ten sposób chyba ze 3 godziny. Do tego trasa później wiodła przez Szwajcarię, gdzie musieliśmy wykupić kolejną już winietę, tylko żeby przejechać w deszczu i chmurach (kolejne korki przez złą pogodę i zmarnowane następne 2 godziny) przy granicy do Niemiec - bez sensu to zaplanowaliśmy. Następnym razem pojedziemy tylko do Florencji i okolic na dłużej (może też Wenecji), a wrócimy przez Arco (podobno pięknie) / Trydent, Monachium i Pragę. [SIZE=6]Kontekst[/SIZE] Mały opis - kontekst tabelek poniżej: [LIST] [*]podróż w Tesla M3 Long Range 2021 (Freemont z baterią Panasonic) odebrana 12.2020 i mająca w momencie startu 17 000 km przebieg [*]jechaliśmy we dwoje z żoną i małą ilością bagaży (pranie po drodze) [*]nigdzie nam się nie śpieszyło, choć też nie zamulaliśmy specjalnie [*]opisywana podróż miała dwa przystanki na nocleg (1 noc) - Wiedeń oraz Wenecja. [*]ładowaliśmy się tylko na SuC albo przy okazji postojów (niestety to zwykle się nie udawało) [*]rozpoczynaliśmy podróż z 90-100% naładowania (nie pamiętam dokładnie), dlatego początkowy koszt około 60kWh policzyłem w cenie 0,5 PLN / kWh. [*]Całkowity koszt tego przejazdu [LIST] [*]biorąc pod uwagę start z naładowanym w domu autem (0,5 pln/kWh) oraz jedno małe ładowanie "za darmo" na parkingu w Wenecji, to 360 pln, [*]licząc ten sam przejazd autem spalinowym (zakładając 1600 km, 7L/100km i 5,5 PLN / 1 L) wyszłoby około 600 zł. [/LIST] [*]hotel w Wiedniu (Courtyard by Marriott Vienna) pomimo płatnego (20 eur) parkingu podziemnego nie miał możliwości ładowania samochodu [LIST] [*]tzn. było jedno ogólnodostępne gniazdko na najniższym piętrze parkingu, ale po podłączeniu napięcie z 230v spadło do <200v, co jest bardzo złym znakiem, a samochód sam obniżył z tego względu prąd ładowania z 13A, do 7A (bardzo fajne zachowanie auta w takiej sytuacji). Trochę mnie to przestraszyło, bo wydaje się, że 300W odkładające się na kablach w ścianie może być niebezpieczne, więc postanowiłem nie ryzykować spalenia hotelu, żeby oszczędzić 5 min i 25 zł na SuC - bo i tak naładowałbym się przez noc (12h) tylko około 16kWh. [/LIST] [*]hotel w Wenecji (AC Hotel Venezia) nie ma swojego parkingu (można podjechać na publiczny na 30 min żeby wyładować bagaże) i trzeba odstawić auto do znajdującego się obok Garage San Marco Venezia (35 eur), a tam jest kilka ładowarek 11kW (na 6 piętrze) - doładowane 25 kWh - policzone w poniższej tabelce jako darmowe, bo za parking i tak musiałbym zapłacić. [LIST] [*]teoretycznie można tam zarezerwować miejsce wraz z ładowaniem poprzez stronę ale ja nie mogłem tego zrobić - nie działało po wybraniu że chcę się ładować, więc nie miałem rezerwacji, a parking świecił przy wjeździe na wyspę na czerwono - brak wolnych miejsc. Zaryzykowałem jednak i okazało się, że pan na wjeździe wyciągnął zwitek kartek (chyba z rezerwacjami) z kieszeni, znalazł tam chyba kogoś, kto nie dotarł o podanej przez siebie porze i wykreślił :D [*]mogłem pominąć jeden przystanek (SuC Mogliano Veneto) i za darmo doładować tutaj całą baterię ale bałem się, że nie będzie wolnych ładowarek, dlatego do garażu dojechałem z 55% baterii - żeby później dojechać do kolejnego SuC po drodze do Florencji (często tak robiłem). [*]tutaj jeszcze zwrócę Waszą uwagę na fakt, że zostawiając auto na tym parkingu, trzeba pozostawić je otwarte (otwarte okna) wraz z pozostawieniem karty w środku o_0. Po początkowym przerażeniu poczytałem w necie, że tak robią we wszystkich 3 parkingach w Wenecji. Ustawiłem "valet mode" z pinem i poszedłem zwiedzać / spać. [/LIST] [*]noclegi we Florencji kompletnie nie trafione - szukaliśmy, żeby była klimatyzacja i trafiliśmy na jakieś strasznie słabe airbnb - ładne na zdjęciach, nie w rzeczywistości, a klima albo nie działała, albo była tak głośna, że nie dało się przy niej spać. [*]auto Zaparkowane na czas pobytu na parkingu "Alberti" - dostępne kilka niebieskich wtyków jednofazowych 16A, przy czym nie wiem czy działają, bo dałem ciała i nie dorobiłem sobie takiej przejściówki :/ [LIST] [*]Mogłem ominąć jeden przystanek (SuC Sesto Fiorentino) - wiedząc, że na parkingu są działające niebieskie wtyki 16A 230V (nie jestem pewien czy działają ale są). [/LIST] [/LIST] [/QUOTE]
Verification
Wyślij odpowiedź
Forum Samochody Elektryczne
Fora
Forum ogólne – zapraszamy!
Tesla Model 3 LR road trip PL, AT, IT, FR, IT, CH, DE, PL.
Top