Tesla Model Y LR - Dostawa Q4

Giaur77

Fachowiec
@Giaur77

może jeszcze nas zaskoczą jednak :)
Oj chciałbym...
Mamy porównywalne daty produkcji. Skoro Tobie sales rep powiedział o "starej" baterii 5C, to pewnie u mnie będzie taka sama. Jedyna nadzieja w tym, że sales rep się myli.

Zakładam, ze można będziemy wiedzieć coś więcej dopiero z doświadczeń kolegów Niemców, po ich odbiorach w połowie listopada. Może jak porównamy VINy, coś będzie na +. Tam jednak dużo osób ma VINy z numerem seryjnym 129---, tak więc późniejsze egzemplarze.
 

piotr_ev

Fachowiec
Oj chciałbym...
Mamy porównywalne daty produkcji. Skoro Tobie sales rep powiedział o "starej" baterii 5C, to pewnie u mnie będzie taka sama. Jedyna nadzieja w tym, że sales rep się myli.

Zakładam, ze można będziemy wiedzieć coś więcej dopiero z doświadczeń kolegów Niemców, po ich odbiorach w połowie listopada. Może jak porównamy VINy, coś będzie na +. Tam jednak dużo osób ma VINy z numerem seryjnym 129---, tak więc późniejsze egzemplarze.
Czytam teraz na niemieckim forum https://tff-forum.de/t/model-y-lr-bestellung-und-auslieferung-q4-2021/136493/694 , że często Tesla rep nie wie, ale jak poda mu się kod do sprawdzenia BT43 czy BT38 to to już definitywnie określi jaka jest bateria w naszych egzemplarzach :)
 

ciastek

Pionier e-mobilności
To jest bardzo dobre pytanie. Czy trzeba złożyć nowe zamówienie, aby zamrozić sobie cenę z dziś, czy może to być poprzednie zamówienie - nie wiem sam.
TL;DR Stare zamówienie zostanie. Może ze starą ceną.
Zamowilem Model 3 SR+ w lipcu z ceną bazową 199k. W sierpniu salon dzwoni z pytaniem o hajs. Nie miałem i stwierdziłem, że w tym kwartale mieć nie będę. Wtedy jeszcze łudziłem się, że dopłaty ruszą lada moment.
Zamówienie zostało wstrzymane (taką informację wyświetlała strona „konto”).
Na początku Q4 wstrzymanie zniknęło, dalej ma starą cenę i liczę że tak pozostanie.
Wziąłem przykład z forum i przeklikałem przez krok „płatność” (ustawiłem „gotówka”) i dzień później w kodzie strony pojawił się VIN.
 
Last edited:

Giaur77

Fachowiec
Zastanawiam się, czy 5L będzie w ogóle w Q4. Poza tym, niecierpliwie czekam na auto, a przekładanie (choćby o 1 miesiąc) nie wydaje mi się atrakcyjne. Trudno będzie poruszać się w świąteczny czas i szukać prezentów :).

Generalnie wszystko przemawia za nowszym typem baterii, ale to nowe rozwiązanie. 5C jest na tyle sprawdzona, że nie ma z nią problemów. Jeżeli wezmę 5C, to tak właśnie będę się pocieszał - uniknąłem "nowości" i związanych z tym problemów wieku dziecięcego...
 

piotr_ev

Fachowiec
Zastanawiam się, czy 5L będzie w ogóle w Q4. Poza tym, niecierpliwie czekam na auto, a przekładanie (choćby o 1 miesiąc) nie wydaje mi się atrakcyjne. Trudno będzie poruszać się w świąteczny czas i szukać prezentów :).

Generalnie wszystko przemawia za nowszym typem baterii, ale to nowe rozwiązanie. 5C jest na tyle sprawdzona, że nie ma z nią problemów. Jeżeli wezmę 5C, to tak właśnie będę się pocieszał - uniknąłem "nowości" i związanych z tym problemów wieku dziecięcego...
Ja się zacząłem zastanawiać czy nie poczekać na Berlin.
Możliwe, że faktycznie nie ma takiej potrzeby czekać na 5L i front rear giga casting. Problemy pierwszego świata 😅
 

Michal

Moderator
Myślę że Berlin dla PL najwcześniej w drugiej połowie 2022, więc nie wiem czy warto czekać... Baterie będą tam na razie i tak z CN, a nie 4680, więc tylko ewentualnie z nowości farba i odlew.
 

piotr_ev

Fachowiec
Myślę że Berlin dla PL najwcześniej w drugiej połowie 2022, więc nie wiem czy warto czekać... Baterie będą tam na razie i tak z CN, a nie 4680, więc tylko ewentualnie z nowości farba i odlew.
Dlaczego dla PL miałoby być dopiero po połowie roku od startu w DE? Przecież to nie opłacalne dla tesli
 

Michal

Moderator
To jest tylko taka moja predykcja.
Wynika ona z tego, że:
  • patrząc na historię giga Shanghai minęło około 4 miesięcy od pozwolenia na produkcję, do dostaw [źródło]:
    • pozwolenie na produkcję 19.08.2019
    • start produkcji 12.2019
    • pierwsze pojedyncze dostawy dla pracowników 12.2019
    • pierwsze pojedyncze dostawy dla klientów 01.2020
    • początek 2020 - produkcja 1000 aut tygodniowo (1/5 zdolności produkcyjnych)
  • w DE nadal nie ma finalnego pozwolenia na produkcję
  • już wiadomo, że jak przyjdzie, to w tym roku w DE ma być tylko testowa produkcja, bez sprzedaży
  • w przyszłym może ruszy sprzedaż ale pewnie bardzo powoli - pytanie czy w ogóle ruszy sprzedaż w 1Q2022 - żeby tak się stało wszystko musiałby pójść dobrze jeśli chodzi o łańcuchy dostaw, testową produkcję, tip.
  • strzelam, że wyprodukują jakieś większe paczki aut w pierwszym kwartale ale nadal trochę testowo
  • zakładam, że chętniej będą sprzedawać na rynek DE, auta z DE, bo to jest takie trochę wizerunkowe posunięcie
  • jak już wypełnią zapotrzebowanie w DE, to zakładam, że kolejne w kolejce będzie NO, bo tamten rynek jest najbardziej chłonny jeśli chodzi o EV i im też bardzo mocno zależy na utrzymaniu tam przewagi nad konkurencją - również z wizurenkowego punktu widzenia, bo media na świecie lubią pisać o tym jak to inne marki gdzieś przez tydzień wyprzedzają tam teslę...
 
Top