Tesla Model Y LR - zasieg 100%

viallos

Pionier e-mobilności
Jak ja widzę takie pytanie to się zastanawiam... a co to ma za znaczenie ile pokazuje, jak można tym softwareowo sterować? Zupełnie bezużyteczna informacja.
Ja nawet nie zmieniam wskazań z % na km bo po co?
 

Auck

Zadomawiam się
Nie ma to wielkiego znaczenia przy bateriach z niewielkim przebiegiem ladowan.
Pokazywane km sa sterowane, nie zaleza od wlasciciela i jego jazdy, ale jest to jedyna informacja o stanie baterii.
Wskazania % by wystarczylo, jesli kazdy mialby info o degradacji swojej baterii, jako jedynej danej specyficznej dla kazdego auta.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja założyłem taki wątek o ładowaniu i degradacji gdzie pokazałem moje doświadczenia po 2 latach z TM3.
Podsumowanie na dziś w aspekcie tego wskaźnika to..,
Zaczynałem teoretycznie z zasięgiem 560 km.
Od 2 lat mam wskazanie zasięgu 500 km +\- 5 km. Czyli na początku był teoretycznie duży spadek, a teraz prawie nic…
Nie ma to żadnego praktycznego znaczenia w odniesieniu do codziennej eksploatacji auta, a nawet dłuższych wyjazdów „wakacyjnych” gdzie i tak zasięg regulowany jest dystansem między DC ładowarkami, a 15 czy 20 minut postoju nie robi żadnej różnicy.
 

Piter

Posiadacz elektryka
Dokładnie. Weryfikacja stanu kilometrów jest bez sensu bo i tak nie przekłada się na realia. Nie ważne jaki jest zasięg tylko gdzie jest najbliższa ładowarka. Mając kilkanaście aut spalinowych w życiu nie zastanawiałem jaki miałem zasięg 🤦‍♂️
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Do tego dochodza aktualizacje, np. u mnie "w zamierzchlych czasach" tz 2020 Tesla dodala 4% zasięgu i nie wiem czy w trakcie lat coś nie kombinowali podprogowo z buforem?
Dlatego jw napisano bez przesady z wiarą w cyferki na ekranie.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Z kilometrami zasięgu w EV to jak z czasem pracy na baterii w smartfonie. Kto na to patrzy? Tylko % naładowania baterii mnie interesuje.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Z kilometrami zasięgu w EV to jak z czasem pracy na baterii w smartfonie. Kto na to patrzy? Tylko % naładowania baterii mnie interesuje.
W Teslach szczególnie (sam przełączyłem widok na ekranie na kilometry tylko raz - żeby przy 100% porównać wynik z innymi wpisami na forum). Natomiast co do wszystkich EV to bym tu uważał - kiedyś Bjorn u siebie wspominał o jakichś autach EV (chyba chińskie albo coś od Stellantisa), gdzie nie ma możliwości podejrzeć % baterii, bo to nigdzie nie jest pokazywane - dostępne jedynie są km (i to wg procedury, a nie realnego zasięgu) - IMO dramat.
 

itguy

Posiadacz elektryka
Wynik za ostanie 8kkm:
min max avg

Projected rated range [km]
518.32529.76 523.58
1698391328645.png
Także coś tam się waha, ale czy warto na to zwracać uwagę to nie wiem, raczej nie :)

Chociaż może prównanie między przebiegiem 10kkm -> 100kkm i potem 200kkm coś by pokazało. W małym przedziale czasu/przebiegu ta wartość nie ma znaczenia
 

ypl

Pionier e-mobilności
Akurat wczoraj lądowałem na 100 procent przed wyjazdem w trasę i sprawdzałem z ciekawości ile mi pokaże zasięgu, wyświetliło się 529 km, wcześniej nigdy nie sprawdzałem więc nie mam punktu odniesienia. Aktualnie mam 12k przebiegu.
 

Auck

Zadomawiam się
Zakladam, ze pokazywany zasieg to wypadkowa stanu baterii, historia zuzycia energii kierowcy i mozliwych wyliczen Tesli. Zrobilem sobie test baterii i skoro jezdze sporo w trasie po autostradach i S-kach to dlatego pokazywany zasieg best inny od osoby, ktora jezdzi z porownywalna bateria wokol komina.
Dla mnie to taka nie do konca sprecyzowana wartosc z niejasnymi wyliczeniami.

W codziennej jezdzie to nie ma znaczenia, bo rzeczywisty zasieg i tak jest inny. Te pokazywane km totalnie przypadkowe i mylace. albo mpowinni pokazywac % lub kwh. Jesli juz km to ustandaryzowane.
 
Top