Tesla MY z USA - różnice w aktualizacjach oprogramowania vs wersja EU

Marek

Nowy na Forum
Cześć.
Mam od blisko 3 lat TMY LR 7os. z FSD sprowadzoną z USA.
Zauważyłem ciekawe zjawisko podczas aktualizacji.
Ostatni pobrała mi się aktualizacja z FSD 2024.14.8 z FSD Nadzorowanym v12.3.6.
Po pobraniu w 100% kliknąłem zainstaluj, nie wydarzyło się nic po czym informacja o aktualizacji znikęła i samochód pozostał na 2024.8.9.
Tak jakby Tesla zorintowała się dopiero po pobraniu, że pojazd jest w EU.
Poprzednia aktualizacja FSD pobrała mi się i zainstalowała - oczywiście FSD bie dało sie uruchomić za to samochód nie przechodził w stan uśpienia i zużywał 3% aku/d czas postoju z wyłączonym sentry.
W związku z tym mam pytania do forumowiczów
1. Czy aktualizacje są wspólne dla wszystkich Tesli, tylko w zależnosci od modelu/kraju odpowiednie moduły są włązcane/wyłączne?
2. Czy ograniczone FSD którego używam w Polsce (rozpoznawanie świateł i znaku stop etc.) działa na algorytmach "starych" czy jest aktualizowane do obecnych algorytmów opartych o ML?

Pozdrawiam
Marek
btw. to mój pierwszy post na forum
 

Michal

Moderator
Bardzo szczegółowe pytania zadajesz i nie wiem czy jest tu ktoś, kto będzie w stanie odpowiedzieć ;)
1. Moim zdaniem różne funkcje są włączane różnych regionach, co widać w notateslaapp - oni tam nieraz piszą właśnie w jakim regionie dana funkcja ma znaczenie / jest włączana. Numerki wersji są te same co sugeruje ten sam kod.
2. Obstawiam (99%), że w EU działa to na starym systemie, bo nowy jest oparty o uczenie maszynowe ale raczej tylko na klipach video w USA. Przynajmniej na razie ;)

Ps. Wrzuć jakieś foty tego 7 osobowego auta, bo to wydaje się mega fajnie. Robią takie nadal? Tylko w USA? (Oczywiście osobny wątek załóż) ;)
 
Last edited:

Ratt

Posiadacz elektryka
U mnie 2024.14.6 z FSD nadzorowanym v12.3.6. Wszystkie wersje są moim zdaniem takie same bez różnicy czy USA czy Europa i chodzą już na nowym stacku FSD. Tylko w zależności od rejonu jest określona konfiguracja parametrów. Potwierdza to fakt ze w Rosji po zrootowaniu uruchomili pełny FSD więc cała funkcjonalność jest wszędzie taka sama tylko ograniczona parametrami.
 

Marek

Nowy na Forum
Wlaśnie mi się zaktualizowała do 2024.14.8
W informacjach o wersji wyświetlają się informacje o FSD Nadzorowanymv12.3.6
Niestety nie da się go włączyć (nie ma tej opcji) w opcjach autopilota.
Ale jako bonus zmieniła się wizualizacja tego co widzi samochód. Pokazuje znacznie więcej niż dotychczas - wszystkie pasy drogi, także te przeciwne na wielopasmowych, parkingi, drogi poprzeczne. Super to wygląda.
Co do autopilota rozszerzonego , to nie jest do końca jasne na jakim jest oprogramowaniu, ok pół roku temu ktoś z Tesli mówił, że zostaną do niego w Europie implementowane algorytmy z FSD.

@Michal - jak zrobię zdjęcia to zaloźę wątek o wersji 7os.
To tajemnicza sprawa, nie bardzo wiadomo, czy jest cięższa, z pewnościa ma większe obciążenie dopuszczalne, jest to bardzo sprytne zrobione, praktycznie nie zabiera to miejsca.
 

Michal

Moderator
U mnie na jednym aucie mam 2024.14.6 - nie mam fsd a też są takie właśnie bardziej szczegółowe wizualizacje.
 

Marek

Nowy na Forum
U mnie 2024.14.6 z FSD nadzorowanym v12.3.6. Wszystkie wersje są moim zdaniem takie same bez różnicy czy USA czy Europa i chodzą już na nowym stacku FSD. Tylko w zależności od rejonu jest określona konfiguracja parametrów. Potwierdza to fakt ze w Rosji po zrootowaniu uruchomili pełny FSD więc cała funkcjonalność jest wszędzie taka sama tylko ograniczona parametrami.
Też tak uważam. Ale problem jest bardziej złożony - w Eropie poza m.in. Norwegia autopilot rozszerzony do niedawna (a może nadal) działał na oprogramowaniu z 2021 roku.
Czy zmieniła Ci się wizualizacja jazdy? Czy zdarzyła Ci się historia z nieusypianiem samochodu po poprzedniej aktualizacji z FSD?
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Ad 1. zmieniła.
Ad 2. nigdy nie miałem problemu z usypianiem.
Ale problem jest bardziej złożony - w Eropie poza m.in. Norwegia autopilot rozszerzony do niedawna (a może nadal) działał na oprogramowaniu z 2021 roku.
Wbrew pozorom nie. Wszędzie jest ten sam kod od najstarszego do najnowszego tyko w zależności od parametrów wywoływane są nowsze lub starsze fragmenty tego kodu (klasy). To dotyczy nie tylko Norwegii ale wszystkich państw w EU. Najlepszym przykładem jest długość albo w ogóle możliwość zapisania nagrania z kamery w czasie jazdy. W Polsce jest legalne, w Austrii już nie. To jak z Windowsami :) do niedawna jeszcze w jądrze najnowszych wersji były cale fragmenty kodu z NT3.51 z 1995 :)
 

KrzysztofFly

Moderator
Najlepszym przykładem jest długość albo w ogóle możliwość zapisania nagrania z kamery w czasie jazdy. W Polsce jest legalne, w Austrii już nie.
Jesteś pewien, że w Austrii nie nagrywa? Bo mi się mocno wydaje, że nagrywa. Sam z ciekawości klikałem na ikonkę rejestratora i jestem prawie pewien, że nagrał. Sprawdzę to później jak wyciągnę pendrive ze schowka.
Natomiast na pewno, nie odczytywał mi prędkości ze znaków, jak też nie pokazywał ich na wizualizacji na ekranie.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Jesteś pewien, że w Austrii nie nagrywa? Bo mi się mocno wydaje, że nagrywa. Sam z ciekawości klikałem na ikonkę rejestratora i jestem prawie pewien, że nagrał. Sprawdzę to później jak wyciągnę pendrive ze schowka.
Natomiast na pewno, nie odczytywał mi prędkości ze znaków, jak też nie pokazywał ich na wizualizacji na ekranie.
Nagrywał bo masz polską lokalizację. Jak byś miał inną to są problemy jak z FSD. Oczywiście wszystko można obejść :) To tak jak z apteczką, gaśnicą, okularami itp. - obowiązują Cię przepisy z kraju pochodzenia a nie z tego w którym akurat jesteś.
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/d2uzkd
 
Top