Tesla nie stawia w Polsce ładowarek

EVJerry

Fachowiec
Radomsko w 2023 wygrało głosowanie i nadal cisza. W międzyczasie stacje ładowania tam ogarnęła Polenergia, GreenWay, nawet Moya... A Teslą z Warszawy do Katowic nadal bez doładowania da się dojechać tylko w trybie żółwia.
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
Radomsko w 2023 wygrało głosowanie i nadal cisza. W międzyczasie stacje ładowania tam ogarnęła Polenergia, GreenWay, nawet Moya... A Teslą z Warszawy do Katowic nadal bez doładowania da się dojechać tylko w trybie żółwia.

miałem właśnie ciągle w głowie port Radomsko jak to pisałem, i tak się może faktycznie okazać że ZG dostanie szybciej SC niż Radomsko

mam nadzieje że Radomsko nie dostanie cancela tak jak kiedyś Sieradz S8 który miał powstać dawno temu
 

EVJerry

Fachowiec
Do czasu, gdy Tesla zorganizuje profesjonalny zespół, który się zajmie rozwojem w Polsce, nadal będzie wszystko działo się w trybie losowania. Wstyd, że ze stolicy na Śląsk, do Czech, do Austrii, do Włoch, trasa wyznaczana w Tesli biegnie przez Supercharger w Lućmierzu pod Łodzią...

Ale o czym mowa, skoro Tesla tak dba o jakość doświadczenia z używania swoich produktów, że ceny ładowania można sprawdzić tylko rozsiadając się w samochodzie (no bo przecież dlaczego miałyby być dostępne w aplikacji i na stronie internetowej), a i tak dla Austrii się człowiek nie dowie, bo jedynie zobaczy zakres, np. 0,31€ - 1,65€ - "drobny" rozrzut, który kompletnie nic nie mówi. I weź tu człowieku zaplanuj sobie wyjazd dalszy. No ale przecież wypuścili Junipera, od którego wolniej ładują się tylko NIEKTÓRE Chińczyki - więc jest powód do świętowania.
 

EVJerry

Fachowiec
Wyznaczając trasę w aplikacji nie masz tej informacji. To znaczy, że zamiast wyznaczyć sobie trasę i klikać w poszczególne Superchargery, musisz biegać do innej zakładki i ręcznie je odnajdywać. To jest jakaś paranoja.
I kolejny pomysł w stylu "bądźmy transparentni" - ładowanie w Austrii, cennik z ładowarki pod Wiedniem:
0-60 kW - 0,31 €/min
60-100 kW - 0,63 €/min
100-180 kW - 0,98 €/min
180-250 kW - 1,65 €/min

To się użytkownik dowiedział ile go będzie kosztowało ładowanie!
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Wyznaczając trasę w aplikacji nie masz tej informacji. To znaczy, że zamiast wyznaczyć sobie trasę i klikać w poszczególne Superchargery, musisz biegać do innej zakładki i ręcznie je odnajdywać. To jest jakaś paranoja.
I kolejny pomysł w stylu "bądźmy transparentni" - ładowanie w Austrii, cennik z ładowarki pod Wiedniem:
0-60 kW - 0,31 €/min
60-100 kW - 0,63 €/min
100-180 kW - 0,98 €/min
180-250 kW - 1,65 €/min

To się użytkownik dowiedział ile go będzie kosztowało ładowanie!
Cennik w Austrii wynika z kwestii prawnych, a nie z potrzeby braku transparentności. Z tego co kojarzę w Austrii od jakiegoś czasu nie możesz sprzedawać energii jeżeli nie jesteś spółką energetyczną więc tak to obeszli
 

EVJerry

Fachowiec
Ale użytkownika to mało interesuje. Powinien być dodany kalkulator, który w oparciu o czynniki wpływające na ładowanie, będzie wyliczał (choćby orientacyjny) koszt ładowania. Na szybkość ładowania wpływa temperatura (tę można ustalić z prognozy pogody w oparciu o datę wyjazdu wprowadzoną przez użytkownika), model pojazdu (bo od tego krzywa ładowania zależy, aplikacja ma tę informację, nawigacja w samochodzie też), początkowy i końcowy stan naładowania (nawigacja wie co podpowiada).
A tak użytkownik sobie nie może w żaden rozsądny sposób tego ustalić. Mało tego, nawet nie może zweryfikować wyniku, jaki mu się po ładowaniu wyświetli.
 

inter

Pionier e-mobilności
Ale użytkownika to mało interesuje. Powinien być dodany kalkulator, który w oparciu o czynniki wpływające na ładowanie, będzie wyliczał (choćby orientacyjny) koszt ładowania. Na szybkość ładowania wpływa temperatura (tę można ustalić z prognozy pogody w oparciu o datę wyjazdu wprowadzoną przez użytkownika), model pojazdu (bo od tego krzywa ładowania zależy, aplikacja ma tę informację, nawigacja w samochodzie też), początkowy i końcowy stan naładowania (nawigacja wie co podpowiada).
A tak użytkownik sobie nie może w żaden rozsądny sposób tego ustalić. Mało tego, nawet nie może zweryfikować wyniku, jaki mu się po ładowaniu wyświetli.
No tak, bo ceny benzyny, masz w każdej aplikacji ;)
 

nabrU

Moderator
Ale o czym mowa, skoro Tesla tak dba o jakość doświadczenia z używania swoich produktów, że ceny ładowania można sprawdzić tylko rozsiadając się w samochodzie (no bo przecież dlaczego miałyby być dostępne w aplikacji i na stronie internetowej),

Jasne, a @EVJerry gada głupstwa... Parę przykładów ze strony WWW z cenami (ceny dla non-Tesla):

1743268040223.png 1743268094420.png 1743268130821.png
 

EVJerry

Fachowiec
No tak, bo ceny benzyny, masz w każdej aplikacji ;)
Owszem. Są aplikacje, w których możesz to sprawdzić. Poza tym podjeżdżając do każdej stacji masz cenę podaną i wystarczy przemnożyć przez ilość litrów. Przyznasz, że nieco "prostsza" kalkulacja, nie? Stacji paliw, często ze sobą konkurujących, masz dużo więcej niż punktów ładowania, więc łatwiej jest wybrać tańszą. Dalszą trasę elektrykiem raczej się planuje, więc powinna być możliwość zdalnego ustalenia tego.

Jasne, a @EVJerry gada głupstwa... Parę przykładów ze strony WWW z cenami:

View attachment 26419 View attachment 26420 View attachment 26421
A dostrzegłeś "innych pojazdów elektrycznych", czyli, że są to ceny nie dla Tesli?
 
Top