Tesla nie stawia w Polsce ładowarek

inter

Pionier e-mobilności
I jaki jest "średni" czas od "informacji" do "realizacji"? Ile lat? W tym czasie konkurencja otwiera po kilkanaście-kilkadziesiąt lokalizacji.
Szkoda klawiatury sorry.
 

EVJerry

Fachowiec
I tu się zgodzę, bo nie mamy żadnego wpływu na to, w jakim tempie się będzie rozwijała sieć SuC. Nawet głosowanie, które wymyśliła Tesla nie ma sensu, bo jego wyniki kompletnie nie przekładają się na realne działania. Nikt Tesli nie zabroni robić czegoś badziewnie.
 

EVJerry

Fachowiec
No ale co to wnosi? Nie mamy prawa oczekiwać równania w górę, zamiast w dół? Szczególnie, że jeśli chodzi o stacje ładowania, to raczej przyjęło się, że ceny są łatwe do ustalenia.
 

EVJerry

Fachowiec
Kilkanaście, to jest wszystkich. A "nowo otwartych" jest na przełomie ostatnich lat kilka.
W roku u 2024 otworzono 2: Gliwice, Szczecin
W roku 2023 jedną: Warszawa-Radzymińska
W roku 2022 jedną: Lublin
2021: 2: Białystok, Lućmierz.

Chyba nie jest to zawrotne tempo?

Więcej otwiera praktycznie każdy konkurent, nawet ci, którzy nie mają potencjału finansowego takiego jak Tesla, np. Ekoen czy Polenergia (obie firmy mają stacje dużych mocy)
 

umcus

Pionier e-mobilności
Tak obiektywnie patrząc, konkurencja nie otworzyła ani jednej stacji ładowania w Polsce (nie wiem jak w EU). No przynajmniej ja nie znam żadnej stacji BYD, Mercedesa, BMW, KIA czy Hyundaia.

Znaczy, ja rozumiem, też bym chciał SUC co 150 km w każdym kierunku, ale porównywanie pobocznego (sporo poniżej 8% patrząc na ostatnio dostępne sprawozdanie) biznesu z firmami, których core (lub pochodną) jest właśnie świadczenie usług ładowania, jest chybione. SUC to tylko dodatek do biznesu Tesli, a przecież i tak jako jedyni z całego automotive go oferują. Dlaczego nie zżymasz się, że Mercedes, BMW, KIA i Hyundai nie stawiają stacji ładowania, gdzie byłyby ceny ładowania 1 kWh rzędu 1,9 pln?
 
Top