Tesla pilotuje ceny dynamiczne zależne od wykorzystania SuC

luki

Pionier e-mobilności
A czy taki pilotaż nie był przypadkiem już rok/dwa/trzy lata temu uskuteczniany np w Chorwacji w sezonie? Może nie dynamiczny, ale w godzinach nocnych było za darmo.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy mnie przekonują te dynamiczne ceny oparte na obciążeniu aktualnym, a nie prognozowanym. W jaki sposób miałbym podjąć decyzję, czy podjechać w trasie na SuX A, a nie B, skoro ile potencjalnie zaoszczędzę/zapłacę okaże się po podpięciu wtyczki?
 

nabrU

Moderator
skoro ile potencjalnie zaoszczędzę/zapłacę okaże się po podpięciu wtyczki?

No co Ty, przecież ceny są widoczne w apce, więc możesz sprawdzić.
 

nabrU

Moderator
No ale ceny masz też widoczne na mapie w samochodzie, więc to chyba nie jest realny problem. Finalnie Teslowe SuC są i tak generalnie tanie, więc to raczej wymyślanie problemu niż jego realne istnienie.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Bo ta ta funkcjonalność nie jest po to aby zmienić miejsce ładowania tylko po aby szybciej je zakończyć.
Obecnie jeśli masz wyznaczoną ładowarkę za cel to widzisz na bieżąco ile stanowisk jest zajętych, ile pojazdów do niej zmierza i jaki jest prognozowany czas oczekiwania na podpięcie. Więc chyba te infomracje wystarczą aby przekonać Cie żeby jednak pojechać w inne miejsce.

Ostatnio też weszło płacenie za każdą minutę gdy mamy ponad 80% w zatłoczonych lokalizacjach.

Pare miesięcy temu ładowałem się w Katowicach i to było dla mnie zaskakujące że ja naładowałem 20-85% do baterii 95kWh a pani obok w Model3 która siedziała zanim przyjechałem, nadal sie ładowała gdy ja ruszałem dalej. A w tym czasie z 3 auta przyjechały i dwa z nich zrezygnowały.

A tak gęstą siecią SuC jak w Polsce i z tak upartymi użytkownikami którzy chca korzystać wyłącznie z SuC trzeba stosować różnego rodzaju "zachęty" aby efektywność ładowania w zatłoczonych lokalizacjach była większa
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
No ale ceny masz też widoczne na mapie w samochodzie
No nie, tzn. pewnie są, ale ostateczna cena pojawia się w momencie podpięcia wtyczki, przynajmniej tak jest napisane w komunikacie, który wkleiłeś. Dla mnie osobiście - żaden problem, ale nie wiem jak ma mnie to zachęcić do wyboru innego miejsca.
Chyba, że chodzi o to:
Nie jest po to aby zmienić miejsce ładowania tylko po aby szybciej je zakończyć
I znowu - jadąc dalej, nie patrzę na ceny na SuC. Wbijam trasę, nawigacja wyznacza mi miejsca ładowania. Niech przeliczy tak, żeby i mi i innym było lepiej - cały sekret.

to raczej wymyślanie problemu niż jego realne istnienie
Biorąc pod uwagę, że aktualnie to dotyczy 10 SuC, na których w życiu nie podepnę samochodu, to ja tu problemu nie widzę wcale, nawet wirtualnego.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Różne są punkty widzenia. Mieszkaniec dużego miasta który nie ma ładowarki pod mieszkaniem i ogląda film/serial na Netflixie na ładowarce. To jest chyba grupa docelowa tego rozwiązania.
 
Top