Teslą po Chorwacji

JM&JM

Posiadacz elektryka
Ze Śląska do Orebiča bazując na SuC mamy 5 ładowań na które pójdzie 2 godziny. Cała trasa 16 godzin
IMG_5878.jpeg
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
BTW. Szkoda, że nowy Y nie ma większej baterii. Przykładowo Lucid'em można dojechać z Wrocławia do Splitu na dwóch lądowaniach (15 i 22 minuty) - bajka.
ID.7 też tylko 2 ładowania:
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Licz kazde ladowanie stowke, czasem bedzie mniej, czasem wiecej. Wiekszosc SuC jest za bramkami. W sezonie SuC sa bardzo ale to bardzo oblegane na tej trasie. Czesto bedziesz czekal w kolejce na ladowanie. Lepiej jechac noca, wtedy daje rade. Elektrykiem nie bedzie szybciej, i raczej nie taniej. Mimo to jedzie sie i wraca bez zadnego problemu.
 

PePeL

Zadomawiam się
Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło, dzięki.
Ani czas (+/- 2h) ani koszt (+/- 200zł) nie robi mi różnicy. Liczę na komfort podróży. Teraz tylko trzeba zacząć urabiać małżonkę.
 

daniel

Señor Meme Officer
Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło, dzięki.
Ani czas (+/- 2h) ani koszt (+/- 200zł) nie robi mi różnicy. Liczę na komfort podróży. Teraz tylko trzeba zacząć urabiać małżonkę.
Tu nie będzie komfortu. To będzie przygoda. Wyprawa w nieznane. Niepewność przyszłości. Nerwy i emocje.
 

Jogur

Posiadacz elektryka
Emocje u mnie były jak w zeszłym roku miałem ochotę dołożyć sobie Ionity do punktów postoju

Testowo ładowałem na Ionity w Czechach - poszło od kopa z aplikacji. Potem już tyko Suc Tesli i zajeżdżamy na Otocak - kolejka na 30 min - myslę sobie - dojedziemy do Gospic na Ionity ...
Pierwszy zonk - w nawigacji Tesli stacja IO była w centrum mieściny a w rzeczywistości na drodze dojazdowej do/z autostrady ...
Drugi zonk - dojeżdżamy z zasięgiem 3km - kolejka, upał jeszcze trwa (dobrze, że jest knajpka z WC), w końcu podjeżdżam pod jedną fajkę, podłączam, odpalam apkę - wyskakuje błąd, że dostawca płatności nie jest dostępny.
Żona instaluje apkę Ionity na innym telefonie, loguję się, podłączam auto - dalej ten brak płatności. 20 min nerwowego przestawiania auta. Chorwat proponuje użycie swojej karty Ionity zamiast appki (oczywiście terminale płatnicze przy fajkach nie działają)
Na infolinii 15 min próby zaradzenia kończą się "w takich przypadkach mamy dla klienta 20kWh darmowego ładowania, bo widzimy błędy w systemie" - DUZY plus za ten pakiet
udało się zajechać koło Zadaru na SuC i od tego momentu podziękowałem Ionity
 

PePeL

Zadomawiam się
Ciekawy jestem czemu w HR jest tak mało SuC. Tesli w sezonie jeździ dużo. Czy to się Tesli nie opłaca czy Chorwaci robią problemy.
 

Jogur

Posiadacz elektryka
Ciekawy jestem czemu w HR jest tak mało SuC. Tesli w sezonie jeździ dużo. Czy to się Tesli nie opłaca czy Chorwaci robią problemy.
Od paru znajomych Chorwatów słyszę, że nawet z fotowoltaiką mają problemy (urzędasy). Pod Zadarem zmienili 6 fajek 150kW na 8 250kW (dzielone oczywiście), więc progres jest

Postawili 20 fajek między Zagrzebiem a Karlovac, więc i tu postęp jest :)
Będzie dobrze, a juz na pewno dobrze, jak pod Splitem machną huba na 30-40 fajek :)
 

piotrazz

Posiadacz elektryka
Tu nie będzie komfortu. To będzie przygoda. Wyprawa w nieznane. Niepewność przyszłości. Nerwy i emocje.
Jakbym słyszał moją żonę...
 
Top