Tesla S fabryczne koła i opony, pogorszenie prowadzenia i większy hałas niż na zimówkach.

zlp

Pionier e-mobilności
Wczoraj ściągnąłem zimówki, miałem pod nie dokupione mniejsze 19 calowe felgi Tesli i opony Bridgestone Blizzak 6 245/50R19 105XL. Musiałem też dorobić 7mm dystanse, bo pod felgi nie mieściły się przednie zaciski hamulców.
Założyłem z powrotem fabryczne koła na auto. Felgi 21 cali, opony Michelin Pilot Sport 4S przód 265/35 ZR21 i 295/30 ZR21 tył.
No i upewniłem się we wcześniejszych odczuciach (wkrótce po zakupie założyłem koła zimowe). Opony letnie zdecydowanie głośniejsze.
Jednak nie to jest największym problemem. Auto zaczęło się gorzej prowadzić, ucieka na środek. Na zimówkach samochód "odbijał się" od linii, a teraz linie go przyciągają. Auto stało się bardziej nerwowe i szarpiące na boki. Dużo mniej komfortowe w prowadzeniu. Minimalna wydawałoby się zmiana, a taka różnica. Nie bardzo mi pasuje, że zmiana opon wymaga również zmiany geometrii.
Ma ktoś namiar na jakiś porządny serwis w podkarpackim?
 

6a8

Posiadacz elektryka
A nie masz coś spaprane z geometrią ? Bo na moją logikę tym bym próbował tłumaczyć problemy z prowadzeniem.

Wprawdzie na trochę innych PS4 ( jak jeszcze je miałem ) też widziałem sporą różnicę w głośności w porównaniu do zimowych.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
U mnie Micheliny orginalne byly sporo głośniejsze od byle jakich zimowek Nexena w Tm3 .na podobnych zwyklych tanich pierwszych z brzegu felgach
Poprzekladaj kola i zobacz czy jest podobnie źle
 

zlp

Pionier e-mobilności
Najgorsze, że asystent pasa, czy jak to nazwać ciągnie na środek jezdni i raczej z tego wynika ta nerwowość. Coś w stylu zrywania autopilota przy przekraczaniu linii, wtedy też buja samochodem.
Ciśnienie jest 2,7 na razie nie ruszam, sugerowane 2,8.
 

zlp

Pionier e-mobilności
A nie masz coś spaprane z geometrią ? Bo na moją logikę tym bym próbował tłumaczyć problemy z prowadzeniem
Na tej geometrii i węższych zimówkach samochód zachowywał się poprawnie. Auto bez autopilota trzymało się środka pasa. Zmiana kół nie spowodowała zmiany geometrii.
Szczerze powiem zaskakujące i mało dla mnie zrozumiałe.
Wszystkie felgi mają zalecane odsadzenie ET (zimowe dodatkowo dystans nie więcej niż 7mm), jedynie szerokość letnich jest sporo większa.
Identyczne wrażenie ma żona, więc nie jestem odosobniony w swoich odczuciach.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Poprzekladaj kola i zobacz czy jest podobnie źle
Musiałbym ściągać i zakładać wszystkie opony (tylne mam szersze). Te co założyłem są w dobrym stanie. Wyważane z testem drogowym, jedno tylne koło minimalnie po za optymalnym zakresem bicia promieniowego, lepiej nie będzie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Na tej geometrii i węższych zimówkach samochód zachowywał się poprawnie. Auto bez autopilota trzymało się środka pasa. Zmiana kół nie spowodowała zmiany geometrii.
Szczerze powiem zaskakujące i mało dla mnie zrozumiałe.
Wszystkie felgi mają zalecane odsadzenie ET (zimowe dodatkowo dystans nie więcej niż 7mm), jedynie szerokość letnich jest sporo większa.
Identyczne wrażenie ma żona, więc nie jestem odosobniony w swoich odczuciach.
Pewnie to nie to (masz nowe auto) ale w EV repair mówili na którymś filmie że gumowe elementy zawieszenia mają w Tesli skłonność do odkształcania się i auto traci geometrię. Akurat odkształcanie się to bym bardziej to kojarzył z latem i wysokimi temperaturami, ale kto wie.

Z drugiej strony, ja rok temu przywaliłem innym autem w zaspę a potem w barierkę (skręcone koło uratowało mi resztę auta) i po wyprostowaniu koła (stalówka!😍) zrobili geometrię - nic się nie zmieniło.
Więc nie tak łatwo uderzeniem uszkodzić zawiechę, więc szukaj przyczyny w oponach, ciśnieniu etc.

Wrzuć 3.1 bar ciśnienie i daj znać jakie odczucia?
 

zlp

Pionier e-mobilności
Rano na zimówkach auto jeździło poprawnie, po południu po zmianie na letnie już nie. Nie było żadnego nadwyrężenia zawieszenia itp. Są założone sporo szersze kapcie (fabryczne) i różnica w jeździe jest sporo na minus. Samochód wcześniej chciał jechać środkiem pasa, teraz ciągnie go na środek jezdni i praktycznie na przeciwległy pas. To najbardziej mnie zaskakuje.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Może to być zarówno kwestia geometrii jak i wady opon.
Zimówki są dużo miększe i bardziej wybaczają trochę źle ustawioną geometrię.

Najlepiej przełożyć jakieś inne letnie i porównać, a dopiero potem ruszać geometrię.

A to że pilot sporty są głośne - potwierdzam. Ale za to prowadzenie powinno być TOP.
 
Top