Tesla udostępnia materiały dotyczące oryginalnego Roadstera

Olecki

Pionier e-mobilności
O, ciekawe, a jeszcze bardziej ciekawe czy jakiś chińczyk nie zacznie trzaskać replik, może trochę ulepszonych bo z lepszymi bateriami ;)
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Na ile myślisz że jest możliwe że Tesla pójdzie na współpracę z zewnętrznymi warsztatami i salonami w zakresie obecnych modeli Tesli?

Taki model - kup sam na stronie lub trochę drożej w salonie, ale z obsługą.

To byłoby ciekawe, tradycyjni OEM ćwierkają o przejściu w modele direct, a Tesla puszcza oko do sieci dealerskich.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Do tej pory Tesla robiła wszystko żeby utrzymać sieć serwisową w swoich rękach. Celem było zatrzymanie marży na usługach serwisowych u siebie i zapewne dalej chcieli by to robić. Moim zdaniem jednak zaczyna przerastać ich własny sukces i volumen sprzedaży. Po prostu nie są w stanie własnymi siłami rozwijać sieci serwisowej dostatecznie szybko i będą musieli przynajmniej częściowo zrobić outsourcing serwisu, szczególnie jeśli planują dalszą ekspansję. Może to nie ta branża ale wystarczy prześledzić które globalne sieci restauracji rozwijają się najszybciej - te oparte na franczyzie.

I co do innych OEM - tylko model sprzedaży ma się zmieniać, serwis pozostaje bez zmian. Nasze spojrzenie jest ciut skrzywione bo w Polsce zazwyczaj dealer=serwis ale za granicą obie funkcje bardzo często są rozłączone.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
W sumie to przyszła mi do głowy jeszcze jedna myśl. Kilka lat temu dyrektywa UE zabroniła importerom samochodów prowadzić serwisów. Z tego co pamiętam było to argumentowanie jakoś nierówną pozycją takiego ASO prowadzonego przez importera vs ASO prywatnego właściciela. Nie wiem jak Tesla omija prawo UE i sama prowadzi cały serwis (może stosuje jakąś dziwną interpretację) ale już obecność bodyshopów wydaje się sprzeczna z dyrektywą. Częściowy outsourcing serwisów może nie przejść, przynajmniej w UE.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
To chyba nie tak jak piszesz (choć w zakazywaniu EU jest prymusem), to raczej dotyczyło braku konieczności realizowania w sieci producenckiej (w tym ASO) przeglądów gwarancyjnych i używania materiałow metkowanych fabrycznie.
Tu Tesla poszła o krok dalej, bo w ogóle nie wymaga przeglądów gwarancyjnych.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jestem pewien że importer musiał pozbyć się własnego serwisu z powodów prawnych bo osobiście znam taki przypadek - serwis został wydzielony ze struktury importera jako niezależna firma. Chodzi o rozdzielenie sprzedaży i serwisu aut i przepisy są z około 2016 roku. Postaram się poszukać konkretnych przepisów, jak znajdę to tu wkleję.
Pozwolenie na serwisowanie poza ASO bez utraty gwarancji to coś innego, zwane jest rozporządzeniem MV BER lub GVO i obowiązuje w obecnej formie od 2010.
 

inter

Pionier e-mobilności
Mozna w niektórych krajach składać rezerwację.

Twój Roadster​


Rezerwacja Roadstera wymaga początkowej wpłaty depozytu w wysokości 4 000 € kartą kredytową i przelewu bankowego w wysokości 39 000 € w ciągu 10 dni. Rezerwacje są ważne dopiero po otrzymaniu przez nas transferu.
  • 1 rezerwacja(e) Roadstera
  • Termin płatności w ciągu 10 dni 39.000 €
Termin na dziś4.000 €
Pełny zwrot kosztów
 
Top