Tesla wall 3 gen

mariuszelectro

Nowy na Forum
Cześć.
Czy zakup ładowarki tesli 3 gen jest dobrym pomysłem dla instalacji 1 fazowej 32A ? Za ok 2300 zł. (Wiring diagram dopuszcza 1F)
Nie wiem czy autem będzie tesla czy co innego….
Widziałem że są też dedykowane single phase 42A ale nie wiem czy to są jest aktualne i gdzie ew to kupić…..
nie mam trzech faz.

jeżeli nie tesla, to co polecacie na ładowarkę?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czy kiedykolwiek w przyszłości możesz mieć 3 fazy? Jeśli tak to warto być przygotowanym. Jeśli nie to lepiej kupić wersję 1f - cieńszy i bardziej elastyczny przewód, niższa cena. Są wątki z polecanymi evse - poszukaj.
 

mariuszelectro

Nowy na Forum
Czy kiedykolwiek w przyszłości możesz mieć 3 fazy? Jeśli tak to warto być przygotowanym. Jeśli nie to lepiej kupić wersję 1f - cieńszy i bardziej elastyczny przewód, niższa cena. Są wątki z polecanymi evse - poszukaj.
dzięki, nie nigdy nie będę miał 3 faz.
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
Skoro na 1F to z teslą dostaniesz cegłę 1F która da Ci 7,4kW po dokupieniu odpowiedniej końcówki, domyślam się że instalacja nie w PL?
 

mariuszelectro

Nowy na Forum
Skoro na 1F to z teslą dostaniesz cegłę 1F która da Ci 7,4kW po dokupieniu odpowiedniej końcówki, domyślam się że instalacja nie w PL?
Tak nie w PL… ale jeszcze nie mam auta, na razie myślę….. najpierw musz się uporać z instalacją, na dodatek będę musiał nią zarządzać zdalnie (ale to już mam opanowane)
tak naprawdę rozglądam się za wallbokem umieszczonym we wspólnym garażu podziemnym, wszelki zgody już mam, jak również ofertę na montaż (bez żadnych problemów)
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
To też cenowo musisz zobaczyć bo czasem taniej jest kupić 3F i używać na 1F. Przy zakupie auta zwróć uwagę jaka jest ładowarka pokładowa, w Tesli można ładować 7,4kW po 1F ale nie każde auto tak ma, często masz z 1F np. 3,6kW co w sumie do codziennej jazdy jest wystarczające, ale w hipotetycznej sytuacji że wracasz rozładowany prawie do 0, a jutro potrzebujesz mieć pełno, to będziesz musiał się posiłkować ładowarką DC publiczną.
 

vwir

Pionier e-mobilności
często masz z 1F np. 3,6kW
Możesz podać przykład takiego samochodu? W miarę współczesnego, a nie leaf I z początku produkcji. Z tego co mi wiadomo wszystkie samochody obsługujące 11kW 3f obsługują też minimum 7,4kW 1f. A przynajmniej nie spotkałem się z przypadkiem żeby tak nie było.
 

mariuszelectro

Nowy na Forum
To też cenowo musisz zobaczyć bo czasem taniej jest kupić 3F i używać na 1F. Przy zakupie auta zwróć uwagę jaka jest ładowarka pokładowa, w Tesli można ładować 7,4kW po 1F ale nie każde auto tak ma, często masz z 1F np. 3,6kW co w sumie do codziennej jazdy jest wystarczające, ale w hipotetycznej sytuacji że wracasz rozładowany prawie do 0, a jutro potrzebujesz mieć pełno, to będziesz musiał się posiłkować ładowarką DC publiczną.
Nie mam takiego problemu najdalej gdzie fizyczne mogę podróżować to ….. 60Km 😀 później dokoła ocean.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie mam takiego problemu najdalej gdzie fizyczne mogę podróżować to ….. 60Km 😀 później dokoła ocean.
Kanary? ;)
To przecież 3,6kW spokojnie Ci wystarczy. Po całonocnym ładowaniu objedziesz całą wyspę i jeszcze Ci zostanie. Ja bym też najpierw wybrał auto, bo możesz w komplecie dostać coś, co Ci w zupełności wystarczy. Chyba, że chcesz mieć wallboxa na stałe wpiętego w instalację (polecam!) to wtedy kup któryś z polecanych (khons, zencar, besen, etc).
 
Top