Tesla Wall Connector 3 - regularnie traci połączenie z WiFi

bartekgr

Zadomawiam się
Mój Wall Connector 3 działał idealnie przez ponad 2 lata, ale zaczął rozłączać się z WiFi kilka miesięcy temu. Rozłącza się bez (znanego) powodu każdego dnia lub co kilka dni. Wtedy muszę ponownie uruchomić router i dodać go ponownie za pomocą aplikacji Tesla.

Nie zmieniłem routera (ASUS ZenWiFi AX (XT8) - mesh). Mam włączone WPA2. Sieć to 2,4 + 5 GHz, ale próbowałem też tylko 2,4 (sieć gościnna) z tym samym rezultatem. Sygnał WiFi jest silny, ponieważ router znajduje się 2 metry dalej. Nie mam problemów z innymi urządzeniami, w tym z dużą liczbą urządzeń smart.

Firmware jest aktualny - zaktualizował się podczas kiedy połączenie było aktywne.

Ciekawostka po utracie połączenie i próbie dodania WC ponownie nie widzi mojej sieci WiFi. Widzi jakąś okoliczną, ale mojej, z routerem dwa metry dalej nie. Dopiero restart router pomaga i można dodać ponownie WC.

Wszelkie wskazówki mile widziane, bo przećwiczyłem już dużo różnych ustawień, a efektu nie ma...
 

piotrazz

Posiadacz elektryka
Firmware w routerze jest aktualny? Znalazłem kilka podatności, ostatni z czerwca zeszłego roku z wynikiem 7.2. Nikt się Tobie nie wbił zdalnie na router? To bym wykluczył w pierwszej kolejności. Druga rzecz, połączenie między WC3 a Asusem masz po 2.4 i WPA2? Z radiusem czy tylko ze zwykłym hasłem?

Ps.
Tutaj link do tego CVE

 

bartekgr

Zadomawiam się
Dzięki za odpowiedź. Firmware aktualny (24.44.0). Router też z najnowszym softem także podejrzewam, że wszystkie znane podatności usunięte. WPA2 Personal + 2,4 GHz. Tylko hasło.
 

piotrazz

Posiadacz elektryka
Może reset WC3 do fabrycznych ustawień i podłączenie do sieci? Jeśli to nie pomoże - napisz do supportu.
 

inter

Pionier e-mobilności
Reset nie pomógł. Do supporty napisałem już wcześniej - dam znać, jak coś konkretnego poradzą.
To u mnie miesiąc temu nagle stracił połączenie z WiFi. Pomógł restart routera synology.
 

tomas500

Zadomawiam się
WC3 v. 24.44.3 Po 1,5 miesiącu stracił połaczenie WiFi. Restart routera nie pomógł. Ponowne ustawianie sieci wifi: sieci wyszukuje długo, po wpisaniu hasła (WPA2 PSK) nie łączy się, zwraca komunikat błędu (brak możliwości połączenia, sprawdź nazwę sieci i hasło) i zaleca ponowną próbę lub kontakt z pomocą techniczną Tesli. Reset WC i ponowna instalacja to samo, bład sieci, nieprawidłowe hasło. Po utworzeniu sieci dla gości z inną nazwą i WPA2, połączenie od razu zestawione bez problemów. Hmmm.

Przywrócenie routera do ustawień fabrycznych, ponowna konfigracja - WC połaczył się z dawną siecią bez problemu.

Jaka była przyczyna? Czy samoistna tak jak w tym wątku? Nie wiem.

Ostatnie 2 dni instalowałem nowe urządzenia wifi. Przekładałem router na inną ścianę, kilka wyłączeń (restartów), włączanie i wyączanie OneMesh, testowanie SmartConnect (łączenie sieci 2,4GHz i 5GHz w jedną sieć i ponowne rozdzielenie). Możliwe, że te zmiany spowodowały błąd w działaniu routera lub mam to samo o czym wyżej piszecie.
 
Last edited:

facet

Fachowiec
Jeśli wifi to tylko 5GHz tylko nie wiem czy WC obsługuje. 2.4GHz bardzo łatwo zakłócić i nie potrzeba innego AP ale myszki, fonu, mikrofalówki itd. Szczególnie jak inne urządzenie działa na tym samym kanale a przy 2,4 jest ich naście na nie set w przypadku 5GHz. Odpal na telefonie WiFi analizer i zerknij czy coś nie sieje w zasięgu.
 

inter

Pionier e-mobilności
Jeśli wifi to tylko 5GHz tylko nie wiem czy WC obsługuje. 2.4GHz bardzo łatwo zakłócić i nie potrzeba innego AP ale myszki, fonu, mikrofalówki itd. Szczególnie jak inne urządzenie działa na tym samym kanale a przy 2,4 jest ich naście na nie set w przypadku 5GHz. Odpal na telefonie WiFi analizer i zerknij czy coś nie sieje w zasięgu.
WC3 obsługuje tylko 2,4 GHz. Siedzi tam najwyklejsze ESP.
ESP tak czasami ma, najlepiej wypiąc z prądu, odczekać 15 minut i podłaczyć ponownie WC3.
 
Last edited:
Top