Tesla Warszawa to dno..../..Zmieniam na Tesla Warszawa poprawcie się a będzie SUPER

domingo

Fachowiec
@Robmal ale ten termin odbioru znasz z konta Tesli/aplikacji, czy ktokolwiek Ci wcześniej potwierdzał tę datę?
Wydaje mi się, że u nas w Polsce to ten system im przeszkadza bardziej niż pomaga, i wyznaczają jakieś tam terminy odbioru z automatu, a potem po rozmowie telefonicznej zmieniają.
Mi wyznaczył automatycznie na 7. grudnia, ale chciałem odebrać wcześniej i dzwoniłem pod różne numery centrali (w tym polskie ale gadałem z jakimiś zagranicznymi ludźmi) to zawsze się upierali: "ale przecież masz odbiór ustawiony na 7. grudnia". Pewnie dlatego, że na innych rynkach korzystają z systemu bo to im pomaga, w Polsce przeszkadza i nie mają czasu - ustawiają to byle jak (żeby system nie jęczał, że termin nie wyznaczony), a później będziemy przekładać. Dopiero jak jakiś łaskawy kontakt z Warszawy się zdarzy to da się ustalić konkrety.
 

Michal

Moderator

solik

Pionier e-mobilności
Wina jak zwykle jest po srodku, czesc to chaotyczni klienci ktorzy zapomnieli ze zamowili na stronie samochod a nie model RC, czesc to banki ktore nadal sie nie ocknely ze Tesla w Polsce oficjalnie sprzedaje samochody a czesc to oddzial warszawski gdzie pracuja nisko oplacani pracownicy, nie beda sie o takie grosze zabijac o kazde auto i nie beda zawsze mili dla klienta. Nie wiem co was dziwi :D jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase. Teraz nikt sie nie szczypie w obsludze klienta przy takich brakach kadrowych w kazdej branzy, "co mu kto zrobi".
 
Last edited:

Boko

Fachowiec
Tesla Wwa łudzę się, że może ktoś to u Was przeczyta.

Najpierw przez tydzień z Wami walczyłem o dosłanie dokumentów by dokonać rejestracji auta i jego odbioru zgodnie z ustaleniami.
Dziś udało mi się nie bez problemów zarejestrować samochód i obligatoryjnie opłacić ubezpieczenie.
Poinformowałem Was mailowo (co chyba było błędem), że zgodnie z ustaleniami i terminem jutro mam odbiór.
Po 30 min otrzymałem takie coś "

niestety nie mogę potwierdzić jutrzejszego odbioru, ponieważ auto nie jest jeszcze przygotowane przez serwis. Z informacji od serwisu dostałam informację, że bezpiecznym terminem będzie przyszły piątek tj. 17.12 - czy ta data Panu odpowiada?"

Rozumiecie, że ludzie pracują, mają zaplanowane urlopy na odbiór, opłacone bilety itd.
To co robicie to jest dno i kupa mułu.

Koledzy co Wy byście zrobili w takiej sytuacji - na maile nikt nie odpowiada, na telefony również.....
Zastanow sie gdzie twoj poziom irytacji bylby wiekszy? Odebrac auto w terminie i mialo by sie okazac, ze cos tam nie gra, i musial bys znowu jechac do salonu i bookowac bilety plus urlop zebys dostal samochod w takim stanie jak tego oczekujesz. Czy ta sytuacja jaka masz teraz? Druga sprawa - czy slowo przepraszam spowodowalo by ze bys nagle powiedzial.. aaa ok, przeprosili, to juz nie jestem wkurzony. Emocje zwiazane z tym samochodem wiaza sie z tym, ze trywialne sprawy urastaja do rangi problemow.
Win proces a nie czlowieka. Nie wiesz i nie mozesz teraz wieszac psow na pracownikach tesli warszawa bo nie znasz przyczyny zrodlowej. Wyciagasz wnioski na bazie symptomow problemu. Polecam metode ktora mi pomaga prywatnie i zawdowo. Zadaj sobie 5xWhy. Czyli zadaj sobie pytanie 5 raz dlaczego oraz idz do zrodla problemu ( w tym przypadku do seriwsu) a nie pytasz o opinie na forach ludzi ktorzy poprostu maja swoja opinie i tyle :)
I bardzo szybko zrozumiesz, ze wina nie jest w czlowieku ( ludzie z natury chca pracowac dobrze i wlasciwie) ale w procesie.
Przyklad: Odwolano mi odbior tesli w ostatnim momencie. Dlaczego? Bo z informacji od serwisu wynika ze musi jeszcze zrobic pewne czynnosci aby przygotowac samochod do odbioru. Dlaczego? ( i tu bez wiedzy zrodlowej nie mozna dalej isc ale dla przykladu bede interpretowac) Bo nie wykonanie tych czynnosci spowoduje ze auto bedzie miec ograniczone funkcje i bedzie wymagalo ponownego przyjechania do serwisu. Dlaczego? Bo wszystkie auto na ten moment przyjezdza do nas z Chin w takim stanie. Dlaczego? Niektore czesci uzyte w samochodzie wymagaja dodatkowych konfiguracji a w fabryce nie sa w stanie tego zrobic ze wzgledu na ilosc samochodow produkwanych. Dlaczego? tesla jest zmuszona do zastepowania niektorych czesci u innych poddostawcow aby utrzymac podaz oraz popyt na odpowiedniem poziomie. Dlaczego? Swiatowe problemy w lancuch dostaw spowodowaly ze nasi glowni dostawcy czesci nie wyrabiaja sie z zamowieniami stad koniecznosc isc zastepowania.
Wiec na tym przykladzie - wina, ze opoznienie odbioru naprawde jest w swiatowych problemach w Supply Chain a nie to, ze ktos w warszawie obudzil sie pewnego dnia z checia wkrzurzenia cie.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Zastanow sie gdzie twoj poziom irytacji bylby wiekszy? Odebrac auto w terminie i mialo by sie okazac, ze cos tam nie gra, i musial bys znowu jechac do salonu i bookowac bilety plus urlop zebys dostal samochod w takim stanie jak tego oczekujesz. Czy ta sytuacja jaka masz teraz? Druga sprawa - czy slowo przepraszam spowodowalo by ze bys nagle powiedzial.. aaa ok, przeprosili, to juz nie jestem wkurzony. Emocje zwiazane z tym samochodem wiaza sie z tym, ze trywialne sprawy urastaja do rangi problemow.
Win proces a nie czlowieka. Nie wiesz i nie mozesz teraz wieszac psow na pracownikach tesli warszawa bo nie znasz przyczyny zrodlowej. Wyciagasz wnioski na bazie symptomow problemu. Polecam metode ktora mi pomaga prywatnie i zawdowo. Zadaj sobie 5xWhy. Czyli zadaj sobie pytanie 5 raz dlaczego oraz idz do zrodla problemu ( w tym przypadku do seriwsu) a nie pytasz o opinie na forach ludzi ktorzy poprostu maja swoja opinie i tyle :)
I bardzo szybko zrozumiesz, ze wina nie jest w czlowieku ( ludzie z natury chca pracowac dobrze i wlasciwie) ale w procesie.
Przyklad: Odwolano mi odbior tesli w ostatnim momencie. Dlaczego? Bo z informacji od serwisu wynika ze musi jeszcze zrobic pewne czynnosci aby przygotowac samochod do odbioru. Dlaczego? ( i tu bez wiedzy zrodlowej nie mozna dalej isc ale dla przykladu bede interpretowac) Bo nie wykonanie tych czynnosci spowoduje ze auto bedzie miec ograniczone funkcje i bedzie wymagalo ponownego przyjechania do serwisu. Dlaczego? Bo wszystkie auto na ten moment przyjezdza do nas z Chin w takim stanie. Dlaczego? Niektore czesci uzyte w samochodzie wymagaja dodatkowych konfiguracji a w fabryce nie sa w stanie tego zrobic ze wzgledu na ilosc samochodow produkwanych. Dlaczego? tesla jest zmuszona do zastepowania niektorych czesci u innych poddostawcow aby utrzymac podaz oraz popyt na odpowiedniem poziomie. Dlaczego? Swiatowe problemy w lancuch dostaw spowodowaly ze nasi glowni dostawcy czesci nie wyrabiaja sie z zamowieniami stad koniecznosc isc zastepowania.
Wiec na tym przykladzie - wina, ze opoznienie odbioru naprawde jest w swiatowych problemach w Supply Chain a nie to, ze ktos w warszawie obudzil sie pewnego dnia z checia wkrzurzenia cie.
a nie lepiej po prostu stwierdzić że zrobili to złośliwie bez wnikania w powody? :) to takie polskie :) wszyscy dookoła są źli tylko my święci, nieomylni itp :)
 

domingo

Fachowiec
Jednakże, skoro coś zamawiamy (ktoś podaje datę dostawy nienegocjowalną) my wywiązujemy się, a druga strona nie - to chyba można być conajmniej niepocieszonym.
"Wiń proces, nie człowieka" - a proces ukazał się jak buzia w tęczu czy ktoś go znalazł wyrytego w kamiennych tablicach? Ludzie stworzyli proces. Takie korporacyjne narzędzia jak 5xWhy, Waterfalle, Agile i cała reszta są dla nich, a nie dla odbiorcy.
Zgadzam się jedynie z tym, że nie ma co winić Pani Joanny, czy Jowity personalnie bo one też są tutaj ofiarami. Chociaż nadal biorą udział w procesie który źle działa.
 

Michal

Moderator
Dokładnie dlatego ja za swoje durne przygody winię centralę w NL i kierownika oddziału w PL, bo to ich zasrany obowiązek, żeby dbać o właśnie takie rzeczy (oczywiście poza milionem innych).
 

Boko

Fachowiec
Zgoda. Sa tzw ownerzy procesu i oni odpowiadaja ze to zeby proces byl Lean. ( od Lean Manufacturing). Natomiast, przyklad idzie z gory. Polecam ten filmik z Elonem
i mowie tu od 13:30 min - 5 step process. Osoby zwiazane z procesem, z pewnoscia docenia to o czym mowi, bo jesli wykorzystuje w SpaceX to i wykorzystuje w Tesli.
A jesli centrala w NL, bedzie sie wlasnie skupiac na procesie a nie na kliencie, to predzej czy pozniej, to dojdzie do kogos wyzej i konsekwencje beda. Jesli tak sie dzieje w PL to i pewno i w innych krajach bo cale EU jest teraz zalezna od Shanghai. Zeby mnie zle nie zrozumiano, za proces ktory dotyka nas, odpowiadaja tez osoby i one powinny wytlumaczyc sie. Niemniej jednak, nie wiemy tez, dlaczego termin odbioru zostal przelozony. Bez wiedzy zrodlowej i danych jestesmy poprostu ludzmi z opiniami :) Sam bede odbierac TM3 LR w Lutym 2022 wiec mozliwe ze i ja tego doswiadcze. Ale czekalem za zlozenie zamowienia 1,5 roku. Jesli mi sie opozni.. to poczekam jeszcze te pare dni wiecej. Customer service czy w Zabce czy w Tesli - zawsze beda przykre incydenty. Mamy zawsze wybor, nie kupowac w Tesli lub Zabce :)
 

Robmal

Posiadacz elektryka
@Boko po pierwsze dziękuje, że poświęciłeś swój czas by się wypowiedzieć.
Uważnie przeczytałem to co napisałeś. Każdy z nas (tak zakładam) ma swój biznes i klientów. Nie wyobrażam sobie bym mógł w taki sposób postępować ze swoimi odbiorcami. Zgadzam się i sam jestem tego przykładem, że to co oferuje obecnie Tesla przewyższa niedogodności związane z np. jednym serwisem na tak duży kraj, ograniczoną dostępnością aut np. do jazd testowych itd.
Ale ... ale nie może być tak, że doradca klienta informuje mnie 4 tygodnie temu, że auto jest na placu.
Przesyła mi dokumenty do rej. auta i określa termin odbioru (ustala go ze mną) i przez zupełny przypadek (mój mail przypominający!, że jutro mam odbiór) dochodzi do wniosku, że nic nie jest gotowe.
Nie przekazał do serwisu, że ma klienta z zarejestrowanym autem, ubezpieczonym i gotowym do odbioru ?
A słowo przepraszam pojawia się po 3 dniach.
Odnośnie przygotowania auta do odbioru przez serwis - mamy inny wątek "grudniowa dostawa" poczytajcie jak niektórzy klienci odbierają swoje auta wydawane przez serwis i z czym się spotykają.
Podsumowując, wystarczyłby tel. lub mail, Panie Robercie nie damy rady dotrzymać terminu, przesuwamy. OK rozumiem, mamy zmianę, wiem o niej i mogę się przygotować. Ale ja też pracuje, mam swoje plany i zobowiązania finansowe. Nie mogę wprowadzać zmian z godziny na godzinę.

@danielm nigdzie nie twierdziłem, że zrobili to złośliwie i nie wiem skąd ten sarkazm.
Przypomnij sobie swoje niezadowolenie z obsługi szkody. Też mam Tobie pisać, że zrobili to złośliwie.
Chyba nie oto nam chodziło.

Dziękuję Wam za posty. Kolejny termin mam na 17.12 - mam nadzieje, że odbiór będzie udany i tego sobie oraz innym życzę.
Pozdrawiam...
 

JareG

Pionier e-mobilności
Dziękuję Wam za posty. Kolejny termin mam na 17.12 - mam nadzieje, że odbiór będzie udany i tego sobie oraz innym życzę.
Powodzenia :)
 

Najnowsze dyskusje

Top