Tesla wprowadza opłatę za ładowanie powyżej 80%

pawlaczynski

Fachowiec
Zaraz, zaraz... Czy Ty sugerujesz, że Tesla spowalnia ładowanie po 80%? Przecież to robi Twój czy mój EV aby chronic baterię, więc nie jest to wymysł operatora i prędkość ładowania spada drastycznie nie tylko na SuC ale na każdej ładowarce DC, która ma max. szybkość ładowania większą od Twojego BEV.

Nie wspomnę, że jest coś tak nieformalnego jak 'etykieta ładowania' i jedną z zasad tej etykiety jest unikanie ładowania powyżej 80% zwłaszcza, gdy inni czekają. Tesla po prostu stosuje właśnie tą zasadę skoro użytkownicy mają to gdzieś...



A tak nie jest?
Moja TM3 może być ładowana powyżej 80% i jej to nie szkodzi. A przy tak dziurawej siatce SC, czasem muszę się naładować do tych 95/100%. To trochę jakby kazali tankować maks 50 litrów na stacji. A czekaj, jeden system polityczny tak właśnie miał ...
To jest jeden z plusów zamieniających się w minus dla posiadaczy Tesli - możesz coś fajnego niespodziewanie dostać jednym update, ale w kolejnym mogą Ci coś zabrać i nic z tym nie zrobisz.
Ehh, gdyby tylko inni producenci potrafili tak w UX i koszty jak Tesla ...
 

nabrU

Moderator
Moja TM3 może być ładowana powyżej 80% i jej to nie szkodzi.

Tłumaczę jeszcze raz...
Tu nie chodzi o to czy Twój samochód może być ładowany do 100%, bo każdy technicznie może (zalecenia to inna sprawa). Zobacz tylko z jaką prędkością się on ładuje powyżej 80% (poniżej 50kW!) i ile to dodatkowo trwa. Te dodatkowe pół godziny twojego ładowania od 80% do 100% to jest czas ładowania innej TM3 RWD od 10% do 77%.

Serio sugeruję postudiować parametry ładowania i jego optymalne zakresy:


1749378610163.png

1749379233944.png
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Moja TM3 może być ładowana powyżej 80% i jej to nie szkodzi. A przy tak dziurawej siatce SC, czasem muszę się naładować do tych 95/100%. To trochę jakby kazali tankować maks 50 litrów na stacji. A czekaj, jeden system polityczny tak właśnie miał ...
A mojej szkodzi. I moja jest mojsza niż Twoja 😉.

Uważam, że wyższe stawki za ładowanie powyżej 80% przy pełnej zajętości to świetny pomysł.

I nikt Ci nie zabrania ładować powyżej 80%, a powyższy cytat to klasyczna manipulacja (odniesienie do nieistniejącego nakazu i konkluzja polityczna 😂). Już nie wspomnę, że wyższa cena powyżej 80% to świetny przykład mechanizmu wolnorynkowego - dobro mniej dostępne jest droższe. I będzie drożeć, dopóki będą chętni by za nie płacić.
Ba, uważam, że stawka powinna być nawet na poziomie 10 PLN/kwh. Dzięki temu kierowcy co muszą bardziej niż inni mieliby dodatkowo połechtane ego faktem, że korzystają z prądu premium. Natomiast plebs mógłby bezroszczeniowo czekać w kolejce (wiadomo, tanio to poczekam).

Piszę tak, bo to co pisał nabrU (o etykiecie) czy Bronek (o punkcie siedzenia/widzenia) chyba jakoś ciągle nam umyka…

PS A to wszystko za darmo w wątku o SUC Wrocław 😂😂😂
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Tłumaczę jeszcze raz...
Tu nie chodzi o to czy Twój samochód może być ładowany do 100%, bo każdy technicznie może (zalecenia to inna sprawa). Zobacz tylko z jaką prędkością się on ładuje powyżej 80% (poniżej 50kW!) i ile to dodatkowo trwa. Te dodatkowe pół godziny twojego ładowania od 80% do 100% to jest czas ładowania innej TM3 RWD od 10% do 77%.

Serio sugeruję postudiować parametry ładowania i jego optymalne zakresy:


View attachment 28879

View attachment 28880
Optymalny czas ładowania to jedno, a strata czasu na dojazd do ładowarki i powrót na trasę to inna para kaloszy. Mieszkając w kraju, gdzie na każdym MOP i większym parkingu niemal potykasz się o ładowarki, można przyjąć taktykę częstszego i krótszego ładowania. Przy infrastrukturze w naszej elektrycznej cebulandii ja wolę ograniczyć ilość ładowań do minimum.
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Dokładnie, skoro ładowanie powyżej 80% drastycznie zwalnia a jest kolejka to dostawcy bardzo zależy żeby jak najszybciej Cię wygonić. Bo nie dość że wkurzasz innych klientów to zmniejszasz im zyski. Ja jestem jak najbardziej za, trzeba optymalizować
To prawda że powyżej 80% ładowanie tak zwalnia że można korzenie zapuścić, szczególnie czekając w kolejce ;)
Mnie trochę niepokoi precedens. A może za 2 lata zaczną dodatkowo naliczać opłaty już od 75% SoC, a później od 70% (drobnymi kroczkami) ...
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Aż tak bym się nie zapędzał. Od dawna jak się podepniesz na SuC gdzie jest duży ruch, mając ustawiony limit ładowania np. 90%, z automatu obniżało na 80% z odpowiednim komunikatem. Można było to potem zwiększyć z powrotem i ładować nawet do 100%, a teraz po prostu za takie coś zapłacisz extra. Przy naprawdę dużym obłożeniu może to mieć sens.
 

Empty

Fachowiec
Tesla ma poważne problemy ze spadkiem sprzedaży aut , a w korpo kasa musi sie zgadzać wiec zaczyna uzupełniać braki w kasie z dodakowej kasy z SUC.

Obstawiam , że kolejny krok to będzie wzrost cen kWh....
 

Pedr

Posiadacz elektryka
Serio sugeruję postudiować parametry ładowania i jego optymalne zakresy:
Coś nie tak z tym wykresem. Pisałem o tym tutaj: https://forum.elektrowoz.pl/threads/ktora-tesle-3-dla-ladujacego-tylko-poza-domem.7851/post-201249 Przy 93% RWD ładuje się z mocą 52kW, przy 99% 31kW. Czas ładowania 80-99% 13 minut. Ten ostatni procent można sobie odpuścić gdyż włącza się kalibracja baterii i faktycznie może to potrwać. A dla mnie możliwość doładowania do 99% jest bardzo istotna, bo przy mniejszej baterii oznacza to, że może nie dojadę do kolejnego SUC.
 

nabrU

Moderator
Obstawiam , że kolejny krok to będzie wzrost cen kWh....

Tylko, że ostatnio obniżyła ceny na SuC w Europie, a kolejnym krokiem w PL to będzie raczej udostępnienie swoich SuC innym, także elektrykom VAG, więc coś tu 'szklana kula' zawodzi chyba ;)
 
Top