Tesla Wyprzedza Konkurencję: Najmniej Awaryjne Samochody według Raportu ADAC

elektryk

Pionier e-mobilności

Podsumowanie artykułu:
ADAC, niemiecki klub motoryzacyjny, co roku publikuje statystyki awarii samochodów, które są uważane za ważne źródło informacji dla kierowców i producentów samochodów. Statystyki te są oparte na danych zebranych przez patrol ADAC, który pomaga kierowcom w przypadku awarii na drodze.

W 2020 roku, ADAC zarejestrował około 3,4 miliona interwencji. Najczęstszymi przyczynami awarii były problemy z akumulatorem, silnikiem i układem elektrycznym. Wśród samochodów do pięciu lat, najmniej awaryjne były marki Porsche, Tesla i Toyota. Natomiast najwięcej problemów sprawiały samochody marek Fiat i Ford.
W przypadku samochodów starszych, od sześciu do dziesięciu lat, najmniej awarii zanotowano wśród marek Audi, BMW i Mercedes, a najwięcej - wśród samochodów marki Dacia.

ADAC zauważa, że ogólnie rzecz biorąc, awarie samochodów są coraz rzadsze, co jest wynikiem postępu technologicznego. Jednakże, awarie, które się zdarzają, są coraz trudniejsze do naprawy na miejscu z powodu rosnącej złożoności technicznej samochodów.

PS. Przepraszam za temat, GPT-4 taki wymyślił, jak poprosiłem o jakiś chwytliwy 🙃
PS2. Ciekawe jest to, że główną przyczyną unieruchomienia samochodu wg ADAC są niesprawne akumulatory 12V, wygląda, że wymiana akumulatora w Tesli na litowo-jonowy to strzał w dziesiątkę
PS3. To jest pierwszy raz w 45 letniej historii tego raportu kiedy uwzględnili elektryki - BMW i3, VW ID.3 i Tesla Model 3 nieźle wypadły, Renault Zoe trochę gorzej.
PS4. Ciekawe, że niektóre Toyoty są bardzo awaryjne - np. CH-R lub Corolla.
 
Last edited:

elektryk

Pionier e-mobilności
Więc jaki był cel tego postu, bo nie kumam?
Płaczemy, że w prasie kupa głupot na temat EV, jakieś 'czelendże EV' na YT się tu opisuje itp a sam wstawiasz bzdety wyssane z palca (albo z GPT ;)).

Bądźmy więc uczciwi i napiszmy, że wśród 5-letnich EV w kryterium niezawodności wygrał według ADAC (mimo wszystko ;)) ID.3. Że Toyota średnio była 3 razy gorsza od Daci Duster. A 'niezawodnego' Porsche nie ma w ogóle w zestawieniu... Tak nie lepiej?
Niewiarygodne jaka żółć 😔

Napisałem w PS o tytule, o ID.3 dobrym wyniku i o wybranych modelach Toyoty że bardzo słabo.

Strach cokolwiek postować.

Najlepszy wiadomo jest VW ID.3 - nie ma nic lepszego na rynku. Dziękuję i pozdrawiam.
 

nabrU

Moderator
Chyba mnie źle zrozumiałeś...
Nawet gdyby nie było tam ID.3 zwróciłbym Ci uwagę. Chodzi o zasadę a nie bycie 'fan boi'em' marki.
Jak napiszę, że BMW i3 jest bardziej niezawodny (w tym zestawieniu) od TM3 to też powiesz, że żółć?

ID.3 wcale nie jest jakimś najlepszym samochodem (i tego w tym wątku nie napisałem). Nie najeżdżałem też na Teslę, tylko bezstronnie zinterpretowałem wyniki, więc nie rozumiem Twojego zdenerwowania, gdy Cię 'przywołałem do tablicy'.
 

nabrU

Moderator
No to po co takie rozdwojenie jaźni: kompletnie nietrafny temat wątku i długi post z nieprawdziwymi informacjami sugerującymi, że niby to ADAC w swoim raporcie umieścił, a potem niby 'sprostowanie' w post scriptum? Dla mnie to się 'koopy' nie trzyma, niezależnie od tego czym obaj jeździmy. Tyle i aż tyle i kompletnie 'no offence' z mojej strony osobiście do Ciebie (napisałby to kto inny i też bym zwrócił uwagę)
 
Top