Tesla Y RWD Long Range

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Kompletnie nie żałuję tej decyzji plus było kilka czynników, które miały na to wpływ:

1. Miałem ID.3 w wynajmie do końca września 2023, więc musiałem coś zakupić / wynająć do tego czasu.
2. TM3 LR RWD kupiłem 18 sierpnia ze zniżką 2500 funtów ze stocku (grantów na EV w UK nie ma) i w kredycie 0% bez wymogu żadnej wpłaty własnej (zakup na osobę prywatną) no i 500 funtów z polecenia. Słowem dobra oferta cenowa i kredytowa na koniec kwartału.
3. TM3 HL pojawił się w UK dopiero w styczniu 2024
4. Z HL chciałbym tylko mieć wentylowane siedzenia, inne zmiany jakoś mnie nie rajcują.
5. LR RWD jest jak dla mnie 'złotym środkiem'. Nie potrzebuję mocy 500KM, nie potrzebuję napędu na 4 koła (np. zimy w moim rejonie Anglii prawie nie ma, nie używa się opon zimowych itp) a zasięg mam największy (w teorii) ze wszystkich Tesli TM3 i TMY (pewnie innych też)
6. Można czekać w nieskończoność, na promocję, na lepszy model, na kolor itp. Ja po prostu 'pulled the trigger' i jeżdzę...
dziękuję za odpowiedź. nie pytałem w negatywnym sensie tylko bardziej jeśli teraz stałbyś ponownie przed takim wyborem w stosunku do Y to jaka by była twoja decyzja? LR RWD i wiadomo profity z zasięgu kosztem nowinek czy Juniper z wszelkim "dobrodziejstwem" inwentarza?
 

nabrU

Moderator
dziękuję za odpowiedź. nie pytałem w negatywnym sensie tylko bardziej jeśli teraz stałbyś ponownie przed takim wyborem w stosunku do Y to jaka by była twoja decyzja? LR RWD i wiadomo profity z zasięgu kosztem nowinek czy Juniper z wszelkim "dobrodziejstwem" inwentarza?

Ale ja na serio nie widzę, żadnych 'realnych' 'dobrodziejstw' nowego (czytaj Highland) inwentarza poza wentylowanymi siedzeniami (no i może Ultra Red).
- nie potrzebuję ekranu z tyłu (mam dorosłe dzieci ze swoimi samochodami, w ostateczności mogę taki ekran zamontować od 'majfrendów'),
- nie rajcuje mnie ambient light (miałem w ID.3 30-kolorowy, ustawiłem raz i taki został na prawie 3 lata)
- zmiany designerskie (wewnątrz i na zewnątrz) nie są takie znowu rewolucyjne abym miał jakąś zawiechę, że źle zrobiłem (oczywiście to kwestia gustu itp)
- rewolucji w wyciszeniu i zawieszeniu też (sądzę) nie ma wielkiej

A na minus (jak dla mnie): biegi na ekranie i brak manetek (choć to pewnie kwestia przyzwyczajenia).

Tak więc czy weźmiesz 'starego' TMY LR RWD czy poczekasz na Juniper (pewnie na start tylko RWD i LR AWD) to Twój osobisty wybór. Ja Cię z tej decyzji nie wyręczę...
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Ale ja na serio nie widzę, żadnych 'realnych' 'dobrodziejstw' nowego (czytaj Highland) inwentarza poza wentylowanymi siedzeniami (no i może Ultra Red).
- nie potrzebuję ekranu z tyłu (mam dorosłe dzieci ze swoimi samochodami, w ostateczności mogę taki ekran zamontować od 'majfrendów'),
- nie rajcuje mnie ambient light (miałem w ID.3 30-kolorowy, ustawiłem raz i taki został na prawie 3 lata)
- zmiany designerskie (wewnątrz i na zewnątrz) nie są takie znowu rewolucyjne abym miał jakąś zawiechę, że źle zrobiłem (oczywiście to kwestia gustu itp)
- rewolucji w wyciszeniu i zawieszeniu też (sądzę) nie ma wielkiej

A na minus (jak dla mnie): biegi na ekranie i brak manetek (choć to pewnie kwestia przyzwyczajenia).

Tak więc czy weźmiesz 'starego' TMY LR RWD czy poczekasz na Juniper (pewnie na start tylko RWD i LR AWD) to Twój osobisty wybór. Ja Cię z tej decyzji nie wyręczę...
super. jeszcze jeden aspekt w przywołanym przez ciebie ID.3. jak oceniasz porównanie komfortu resorowania twojego ID.3 vs twojej Tesli 3 LR RWD?
 

pluto

Pionier e-mobilności
Ponad 620 km zasięgu spokojną jazdą drogami w Szwajcarii - zużycie poniżej 120 Wh/km (y)

 

nabrU

Moderator
Ponad 620 km zasięgu spokojną jazdą drogami w Szwajcarii - zużycie poniżej 120 Wh/km (y)

Już to wiemy od poniedziałku w tym wątku :p
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Jakby się uparł, to zrobiłby spokojnie ponad 700 albo zbliżył się do 800 km - przecież Tesla potrafi i poniżej 10 kWh/100 km zejść.
 

Michal

Moderator
Top