Tesla Y / VW ID.4 / Kia Niro EV, co wybrać?

pawcjo

Posiadacz elektryka
Doradźcie, co wybrać z tej trójki.
Mam zamówione Niro EV XL za 202 tys. na marzec. Zalety to dość bogate wyposażenie za najniższą w stawce cenę, jako jedyne ma wentylowane fotele i szyberdach. Wady to brak napędu 4x4 i świateł Matrix lub chociaż dynamicznych ledów.
Tesla Y, ewentualnie 3 bo Y tak średnio mi się podoba, ale jest praktyczniejsza. Wady: brak wentylacji, HUD, android auto, czujników, matriksów. Napęd 4x4 jest ale trzeba już dać z 70 tys. więcej niż za Kia. Zalety: planowanie, ładowanie, przy LR wrażenia z jazdy, "to Tesla". Mam obawy, czy jeżeli Tesla, to czy nie poczekać ma grudniowy lifting.
ID.4 jest najlepszy z tej trójki ale drogi bo z 270 za 4x4 trzeba dać. Nie ma jednak powyższych wad, jeździło nim mi się bardzo komfortowo. Wady to jest to, że Niemcy tak o umieją w elektryki. Nie wiem, czy będzie go łatwo odsprzedać.
Robię dzienne trasy od 80 km do 200 km. Sporadycznie dłuższe wyjazdy, więc ładowanie nie będzie najważniejsze. Mam fotowolataikę. Mieszkam na górce, stąd akcent na 4x4 i sporo jeżdżę po lasach świtem i wieczorem, dlatego akcent na światła. Zazwyczaj jeżdżę sam.
Pozostać przy Kia z powodu ceny, czy się szarpnąć na Teslę/ID.4? Jak na Tesla to SR, czy dopłacić do LR? Cena 200 tys. to jest dla mnie optymalna i jak nie muszę, to wolałbym przy niej pozostać.
Może pojezdzić 2 lata Niro i zobaczyć? Będę żałował? Co radzicie?
 

nabrU

Moderator
V2G w ID.4 już działa? Czy jest dopiero w planie? Obecnie sprzedawane samochody będą to miały?

Jest zaimplementowane w najnowszym sofcie. Tylko trzeba mieć ładowarkę V2G (i dużo kasy), smart meter i operatora który to ogarnia, więc w PL na razie to chyba zbędny gadżet.
 

less

Posiadacz elektryka
KIA - przeglądy - znasz koszty? bo w ID pierwszy po 2 latach; pomnij na mityczne wymiany płynu chłodniczego i chyba 15k km pomiędzy jak to azjaci (miałem 2 japońce)
W Niro EV przeglądy są co 2 lata lub 30 kkm. Pierwsza wymiana płynu za 10 lat lub 180 kkm.
Mam Niro EV XL, podoba mi się ale kupiłem za cenę z pierwszego cennika. Za obecną cenę bym pewnie nie kupił, bo to ponad 30 kpln drożej
 

piotr_ev

Fachowiec
ja zdecydowałem się na Model Y LR. naprawdę najlepsze ratio ceny do oferowanych rozwiązań. mój egzemplarz nie miał do tej pory żadnej niespodziewanej potrzeby wizyty w serwisie. wszystko działa bardzo dobrze. Generalnie to zaufałem liderom w tej dziedzinie.
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
ja zdecydowałem się na Model Y LR. naprawdę najlepsze ratio ceny do oferowanych rozwiązań. mój egzemplarz nie miał do tej pory żadnej niespodziewanej potrzeby wizyty w serwisie. wszystko działa bardzo dobrze. Generalnie to zaufałem liderom w tej dziedzinie.
Jakie masz zużycie teraz przy spokojniej jeździe ? w tym LR Y?
 

LukW

Nowy na Forum
ja zdecydowałem się na Model Y LR. naprawdę najlepsze ratio ceny do oferowanych rozwiązań. mój egzemplarz nie miał do tej pory żadnej niespodziewanej potrzeby wizyty w serwisie. wszystko działa bardzo dobrze. Generalnie to zaufałem liderom w tej dziedzinie.
Ciekawe spostrzeżenie. Niestety nie dysponuje takim budżetem ale idąc tym tropem dla mnie najlepsze ratio ma hulajnoga elektryczna ;)
 

nabrU

Moderator
Ponoć hardware jest, soft jeszcze nie. Gdzieś mi mignęła informacja w prasie że producenci skupiają się na innych funkcjonalnościach, widząc mizerną reakcję rynku na osiągnięcia przodownika w tej dziedzinie - Nissana.

Trzeba uważniej czytać co napisałem wcześniej....

Hardware i soft jest w ID od FW 3.2, problem w tym, że aby V2G działało jest potrzebny dwukierunkowy wallbox / EVSE, smart meter i operator energetyczny, który jest na tyle 'do przodu' aby to ogarnąć.
Więcej tutaj:



 

LukW

Nowy na Forum
Trzeba uważniej czytać co napisałem wcześniej....

Hardware i soft jest w ID od FW 3.2, problem w tym, że aby V2G działało jest potrzebny dwukierunkowy wallbox / EVSE, smart meter i operator energetyczny, który jest na tyle 'do przodu' aby to ogarnąć.
Więcej tutaj:




Sorki, nie zauważyłem postu. Tak więc wszystko ze strony pojazdu jest gotowe, idollo.
 

nabrU

Moderator
Sorki, nie zauważyłem postu. Tak więc wszystko ze strony pojazdu jest gotowe, idollo.

Nie ma problemu. Nawet się pomyliłem i V2G jest osiągalne od FW 3.1. Jedyny minus ze strony pojazdu to chyba limit do 4000 godz i/lub 10MWh energii ;). Ale to jak mniemam aby ochronić baterię i dotrzymać gwarancji. Zerknij poniżej (tak od 2 minuty):


V2G/V2H to jest właśnie to coś co pomimo wielu wad w EV od VAG (w porównaniu do Tesli ;)) trzyma mnie przy tej marce.
Gdybym na dzisiaj miał V2G/V2H w moim ID.3 mógłbym mieć prąd za darmo w domu (samochód ładowany za free w pracy), bez np. PV na dachu. I 58kWh pojemności baterii przy moim dziennym zużyciu domu ok. 8kWh (bez ładowania EV) wystarczyłoby na prawie tydzień!
 

nabrU

Moderator
Top